1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » śr gru 17, 2014 23:26

logi robię.
jak będę miał chwilę to zrobię nowe i tu wrzucę
barometryczne w bloku 010 zawsze pokazuje tak do 1000 więc chyba dobrze.
wskazania z doładowania zaczynają się równać dopiero przy 2500 obr.(wymagane/ rzeczywiste)

a czy jak przestawię dawkę to ecu podniesie wartość podciśnienia na gruszce? czy jedno z drugim ma coś wspólnego?

podczas odpalania tak jakby chciało wskoczyć na ponad -0,6 ale natychmiast opada na -0,4- tak jakby coś kazało zbić podciśnienie.



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: slawek317 » czw gru 18, 2014 18:41

witam, sorry iiktorn że ci wchodzę w temat ale mam podobny problem ze sterowaniem n75. Tyle że ja mam ahf w manual, tu jest mój temat: viewtopic.php?f=80&t=562015" onclick="window.open(this.href);return false;.
U mnie również na wejściu n75 jest -0,9bara a już na wyjściu tylko -0,5bara. właśnie sklejam od spodu n75 bo gdy zanurzyłem go w wodzie i gdy dmuchałem w króciec atmo a wejście vac oraz out były zamknięte to szły bąbelki powietrza, także polecam go sprawdzić w wodzie



iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » czw gru 18, 2014 20:22

nie ma za co. to też nie mój temat- ale podobny problem.
u ciebie to raczej tylko wystarczy wymienić n75 i będzie ok. a ja nie wiem już o co chodzi :(
w wodzie może sprawdzę ale raczej nic nie wyjdzie - już raz oddałem na reklamację czekałem 3 miesiące i nie uznali - ale również przysłali z niemiec wykresy i opis że wszystko jest ok- wszystko mieści się w normach.
ale z ciekawości może jutro wyjmę i sprawdzę :)

stary zaworek jak sprawdzałem w wodzie to miał dziury z tyłu , między białym i czarnym plastikiem ale również uciekało przez gniazdo z pinami.



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Re: 1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnie

Post autor: owcy2 » czw gru 18, 2014 21:41

Nie wydaje mi się żeby dawka miała wpływ na sterowanie doładowaniem. Jeszcze możesz tak po prostu ze stoperem w ręce sprawdzić przyspieszenie 0-100 km/h i będziesz więcej wiedział czy jest ok czy nie. Twoje początkowe logi turbo wyglądały ok, te 50mbar to żadna różnica. Spotkałem się jeszcze z tym że kiepsko były "zregenerowane" (a raczej uwalone) wtryski i niby po logach było wszystko ok a auto nie jechało (bo koksu nie było) i zamiast 12s do setki było 18s. Po wymianie wtrysków ok, ale to taki OFF Topic.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: wesol » czw gru 18, 2014 22:53

Wymiencie n75 i wezyki i wtedy logi


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » czw gru 18, 2014 23:51

kolego owcy2 to nie są moje logi :)
u mnie turbina zaczyna pracować dopiero przy 2500 rpm.
jak zrobię nowe logi to wrzucę.

no i teraz dopiero mam zagadkę!
jak odpaliłem go zupełnie zimnego ( stał 24h) to na gruszkę podawał prawie -0,7 bara.
a po około minucie podciśnienie powoli spadło do -0,4 i już tak zostało.

może to jednak ta dawka?
jak zapaliłem zupełnie zimnego to pewnie jest podawana większa dawka (coś jak ssanie).

i co wy na to?

już na ciepłym silniku na vacuometrze podczas mierzenia samej pompy vacum podciśnienie rośnie w ciągu niecałej sekundy od 0 do -0,95 (a nawet więcej) , jak podłączę serwo to już rośnie ze 2-3 sekundy , a jak już vacuometr podłączę zamiast n75 to rośnie jakieś 8-10 sekund do wartości -0,95 .
czy to tak ma działać.
po zgaszeniu silnika wskazówka stoi w miejscu - bez serwa z serwem i zamiast n75.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: wesol » pt gru 19, 2014 09:19

N75 moze miec awarie. Mi tak samo spadalo jego dzialanie bo sie rozdrzewal od pradu podawanego na niego. Czyli zimnypracowal przez okolo 5-10 minut dobrze a pozniej juz nie. Pracowalem wtedy w szczecinie wiec dojazdy mialem po 30 km i widzialem jak z dnia na dizen coraz szybciej zaczynal konczyc zywot ten N75. Podmienilem na tego od EGR i juz bylo okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » pt gru 19, 2014 16:33

zawór już był na reklamacji w Niemczech. sprawdzali i odpisali że jest wszystko ok. przysłali wykres i parametry mieszczą się w granicach normy.

jeszcze zrobiłem teścik zapaliłem zimnego i pokazało około -0,67. więc od razu zgasiłem żeby się nie rozgrzał od podawanego prądu. później odpaliłem z odłączoną kostką z n75. pochodził ze 2 minuty i zgasiłem. założyłem kostkę i odpaliłem i na gruszce -0,4. więc chyba to nie to co ty miałeś kolego wesol.



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Re: 1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnie

Post autor: owcy2 » pt gru 19, 2014 17:04

Skoro masz podejrzenia co do dawki to ją po prostu skoryguj w okolice 4,0 i zobacz co i jak. W sumie to 10 min roboty. :kufel:



iiktorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: pn gru 12, 2011 19:49
Lokalizacja: żyrardów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: iiktorn » pt gru 19, 2014 18:12

to nie jest u mnie takie proste. jedną śrubę mam obrobioną i nie zajmie mi to 10 min.
ale chyba jutro pokombinuję.
myślałem że ktoś wie czy jest jakaś zależność ?

jeszcze jedno co dzisiaj zauważyłem (niestety rzadko nim jeżdżę i dopiero dzisiaj po dłuższej drodze dotarło to do mnie):
jak dość mocno hamuję ale bez poślizgu nieraz włącza się abs - a chyba nie powinien. na postoju jak przytrzymam hamulec to zaczyna powoli opadać. jak pompuję pedałem hamulca - po chwili staje się twardy jak kamień i po chwili znowu opada.
czy to nie są objawy kończącej się pompy vacum - może ona po prostu nie wyrabia i dla tego też nie ma odpowiedniego podciśnienia na gruszce chwilę jest dobrze a po chwili rozgrzania już jest lipa.
a może to serwo po chwili zaczyna przepuszczać i pompa nie jest w stanie zrobić odpowiedniego podciśnienia.
ja już nie wiem.
podpowiedzcie coś :(
Ostatnio zmieniony wt gru 23, 2014 01:37 przez iiktorn, łącznie zmieniany 1 raz.



slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: slawek317 » pn gru 22, 2014 16:18

Dzisiaj zmieniłem uszczelkę między blokiem silnika a pompą vacum, ale po podłączeniu bezpośrednio do niej wakuometru podciśnienie wynosi -0,9-1bara. jak na zimnym popracuje to trzyma ciśnienie ale jak już trochę się nagrzeje to po zgaszeniu podciśnienie spada do zera. Moja pompa to barluk 038145101b, króciec zaklepany i zaklejony.

1. czego to może być wina pompy czy może silnika?
2. rozumiem że po rozpołowieniu pompy w części gdzie kręci się "wahadło'' które wytwarza podciśnienie powinien być olej?
3. czy może jest jedna uszczelka na wirniku tej pompy i przez nią po nagrzaniu podciśnienie się cofa do bloku silnika?
4. jakby ktoś miał zdjęcia albo link jak wygląda ta pompa barluk 038145101b w środku to byłbym wdzięczny



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: wesol » pn gru 22, 2014 18:45

ale czemu kruciec klejony jak wystarczy go wcisnac i wkolo ladnie zaklepac ta powierzchnie alu i juz mamay tak jak w ori. Ludzie klaja te pompy vaq i tandemowki tez silikonem babrają. Zreszta jaki to problem wytargac pompe vaq i zobaczyc jak wyglada w srodku czy nie jest mocno zarysowana. Wezyki tez bym sprawdzil jak i zaworek zwrotny. Serwo szczlene i ten wezyk z króćcem na serwo i gumką??


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

slawek317
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr cze 20, 2007 22:11
Lokalizacja: Lubelszczyzna
Kontakt:

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: slawek317 » pn gru 22, 2014 20:15

Wężyki powymieniane, serwo szczelne i wężyk z króćcem też. Jeśli chodzi o zaworek zwrotny to z jednego końca mogę swobodnie zassać powietrze, natomiast z drugiej jest dużo ciężej zassać. Gdy wsadzę go w wodę i dmuchnę od białej końcówki to jest dużo pęcherzyków powietrza, a gdy od czarnej końcówki to bardzo mało ale są. Znajomy mówił, że pompa nie będzie trzymała podciśnienia tylko go wytwarzała. Czy ma rację ?
Wydaję mi się że skoro pompa wytwarza prawidłowe podciśnienie to raczej ten zaworek biało-czarny jest do wymiany bo przepuszcza.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

1,9 tdi AHF 110KM, problem ze sterowaniem N75, podciśnieniem

Post autor: wesol » pn gru 22, 2014 21:08

tak. Wymien ten zaworek.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 116 gości