podgrzewacz płynu chłodniczego.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: rotkeh » wt gru 16, 2014 21:04

Temat wałkowany co roku na początku zimy i nadal nikt nie czyta co napisali inni. Vag wszystko powie patrzeć i analizować jakie warunki są nie spełnione.

. Greentroll
To że masz mapy takie same nie znaczy że w takiej samej kondycji akumulator i alternator. Vag i logować grupę 16 i 7 - patrzeć jakie warunki są nie spełnione.
Jeśli chcesz żeby świeczki załączały się wcześniej podłącz opornik na kabelku nr.2 map sensora wartość rezystancji według uznania. Ja mam przełącznik zima /lato z opornikiem 1,5 kilo ohma obniżona temperatura o około 3 - 4 st.C to mi wystarcza. Możesz tak jak wspomniałeś wsadzić tam przekaźnik czasowy z opornikiem i wtedy masz automat (warunki sprawdzane na początku to czas działania też nie musi być długi).


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

GreenTroll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
Lokalizacja: ufolandia KGR KBR

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: GreenTroll » czw gru 18, 2014 00:18

Wesoł czujnik niedawno wymieniany na nowy ori z ASO. Sprawdzany VAG'iem pod logami silnika i instrumentów i podaje te same wartości, zresztą porównywany z drugim czujnikiem wzorcowym (sprawny, tylko nie montowany na stałe w samochodzie). Czujnik ten odpada, bo gdyby były z nim problemy, to silnik i instrumenty pokazywały by różne wartości.
Rotkeh dzięki za podpowiedź z alternatorem. Jeszcze sprawdzę jego obciążenie. Aku odpadają, bo robiłem im tydzień temu testy pod obciążeniem (znajomy ma miernik napięcia z takimi jebitnymi opornicami symulującymi obciążenie podczas rozruchu) i mają bardzo dużo mocy, z tymże akurat ten z golfa "niegrzejącego" miał lepszy wynik.
Jeszcze tak spytam teoretycznie, czy na obciążenie alternatora może mieć wpływ regulator napięcia, czy szczotki lub tylko uzwojenia???
Jako ciekawostkę dodam, że w Ojca samochodzie (silnik AHU z osprzętem i elektroniką z Toledo I '98 z Austrii) podgrzewacz fabrycznie nie został zamontowany ani na bloku, ani w nagrzewnicy.
Pozdrawiam


Road to hell

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: rotkeh » czw gru 18, 2014 01:30

Regulator napięcia jak nazwa wskazuje ma ograniczyć napięcie do wartości około 14 volt . Prąd rośnie wraz ze wzrostem obrotów alternatora do wartości max . czyli 120A lub w wersjach bez podgrzewacza 90 A . Jeszcze sprawdź czy masz alternator 120 A. I raczej nastaw się że zaskoczy dopiero jak spadnie temperatura poniżej zera (vag grupa 16 kolumna "Intake Air Temp")


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: sebool12 » pt gru 19, 2014 15:04

Panowie, jak sprawdzić czy na 100% działa podgrzewacz w silniku 1Z? Mam auto 3,5 roku i dopiero przy wymianie świec żarowych zauważyłem to ustrojstwo :P
Czy tych świec też nie powinno czasem wymienić? Czy można sprawdzić to za pomocą miernika bądź vag'iem ?


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: wesol » pt gru 19, 2014 18:42

Sciagasz fajki i kawalkiem kabla z plusa na świeczki podajesz prąd.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: sebool12 » pt gru 19, 2014 20:13

Co mi to da? A jeżeli coś wcześniej jest walnięte ?(przekaźnik, bezpiecznik itd)


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: wesol » pt gru 19, 2014 20:47

pytales jak sprawdzic swiece bo pytasz czy nie powinno sie ich wymieniac co pewien czas. To sprawdz czy sa sprawne kabelkiem. Teoretycznie one sa dosc zywotne bo nie nagrzewaja sie az tak mocno bo plyn chlodzacy skutecznie je chlodzi wiec na przepalenie jest mniejsze prawdopodobienstwo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sebool12
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 20:37
Lokalizacja: Szczerców
Kontakt:

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: sebool12 » pt gru 19, 2014 22:51

Bardziej mi chodziło czy można jakoś sprawdzić czy działa w ogóle ten układ
W sumie co mi da podpięcie ich pod kabelek? Iskry czy ma się nagrzać?


Golf III 3D 1.9 TDI 1Z '95 ROLLING STONES
italiano_83 pisze:Podstawa to gnój nie ma gnoju nie ma mocy :bajer:
:los2:

szczyku

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: szczyku » pt gru 19, 2014 22:53

kilka/naście postów wyżej masz podane kanały gdzie zaglądać za pomocą kabelka vagcom, vcds :bigok:



GreenTroll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
Lokalizacja: ufolandia KGR KBR

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: GreenTroll » sob gru 20, 2014 00:12

Rotkech dzięki za info, jednak jak wspominałem na początku mapy mam identyczne (sklonowane) w obu samochodach, więc czemu miało by być w jednym tak, a w drugim siak i już mam tego dość :banghead:
Zastanawiam się, czy może mieć wpływ na działanie układu zaślepiony EGR, bo w tym jednym samochodzie (gdzie nie grzeje) akurat go zaślepiłem, a w drugim (w tym grzeje podgrzewacz) jest sprawny, ewentualnie czy przepływomierz może mieć na to wpływ? Już obstawiam wszystkie opcje i już przekładałem MAPsensory i przepływki i zostaje mi tylko ten EGR.
Sebool12 mogę podpowiedzieć, że jak temperatura na zewnątrz spadnie do ok.4 stopni na plusie, to podgrzewacz powinien się włączyć i jeśli nie masz VAG'a, to sprawdzisz to na dwa inne sposoby, czy grzeje:
1 kilkanaście sekund po odpaleniu silnika "żarówką na kablu" podpiętą do masy sprawdzać fajki, czy jest w nich napięcie (żarówka zaświeci, lub nie) - może się pojawić napięcie na 1,2 lub na wszystkich 3 fajkach - o ile układ jest sprawny.
2 po odpaleniu silnika poczekać ok. minuty, czy króciec wodny z podgrzewaczem wychodzący z głowicy robi się dosyć ciepły - idzie to bez problemu wyczuć ręką, gdyż sinik nie zagrzeje tak szybko zimnego płynu, a jak podgrzewacz robi się ciepły, to układ jest prawidłowo sterowany.
Sprawdzenie samych świec, czy iskrzą nie jest do końca miarodajne, bo mam jedną taką zachowaną (jako przykład), że iskrząca nie znaczy grzejąca. Możesz wpiąć szeregowo między "+" a świecę amperomierz i zobaczyć jaki prąd płynie (powinno być ok.12-15A lub nawet pod 20A w zależności od mocy świecy i od producenta).

Natomiast jeśli już zostało tylko sprawdzenie przewodem podpiętym do "+" na aku, to musisz zapewnić sobie chwilę ciszy, bo sprawna świeca po kilku sekundach będzie wydawała dźwięk podobny do czajnika elektrycznego, który dopiero co włączyłeś. Ten szum jest słyszalny, tylko trzeba się dobrze wsłuchać i nie mogą Ci go w trakcie sprawdzania zagłuszać koguty i inne barany, czy bażanty. A poza tym sprawne świece szybko rozgrzewają obudowę podgrzewacza. W ten sposób też sprawdzisz świece nawet na parkingu. Ale to najlepiej robić na zimnym silniku. W razie konieczności wymiany świec najlepiej jest wymienić komplet - tak jak te w głowicy.
Podkreślam jeszcze raz, że te metody są dla osób, które nie mają VAG'a w ogóle, lub w danym momencie nie mają go przy sobie.


Road to hell

SuchyX83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn gru 29, 2014 21:53

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: SuchyX83 » pn gru 29, 2014 22:29

Witam jestem nowy tutaj obecnie siedzę na forum OCP Octavia Club Polska. Na wstępie się przywitam i witam wszystkich serdecznie, postanowiłem założyć u was konto bo wiedzę że wasz temat rozwija się o wiele lepiej niż u nas gdzie w sumie jest parę postów z których nic nie wynika.

A więc tak na szybko, posiadam autko Skoda Octavia 1.9TDI ASV w wersji Laurin&Klement czyli już full:
- climatronik
- xenony
- grzane fotele
- navi
- czujnik parkowania
- czujnik deszczy
- szyber itd..
- oraz posiadam też owe ustrojstwo które nie działa. Dodam że wszystkie warunki mam spełnione:

Autko stoi na dworze od 3godzin
Obrazek

Temp z climatronika
Obrazek

Obrazek

Interesuje mnie skąd taka duża różnica temp między temp zasysanego powietrza a temp zew. oraz z tego co wyczytałem u was to ostania jedynka z 16/2 oznacza że temp zasysanego powietrza jest za ciepła ??

Próbowałem znaleźć u siebie ten czujnik G72 co mierzy jednocześnie temp powietrza oraz ciśnienie ale coś go zlokalizować nie mogę :grrr:. W przepływce go nie ma bo po jej odłączeniu dalej temp VAG pokazuje i zmieniają się jaj parametry a mianowicie rosną im dłużej autko chodzi.

Przed włączeniem motoru to miałem w pozycji 16/2 jak dobrze pamiętam 10011001.

Obrazek
z tego zdjęcia spod pozycji nr12 u siebie nic takiego nie znalazłem więc sam już nie wiem.



SuchyX83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn gru 29, 2014 21:53

podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: SuchyX83 » wt gru 30, 2014 12:58

A więc tak po nocy jak auto zostawiłem na dworze to temp w dolocie -6.2 a temp z czujnika zew -8.5 więc ponad 2 stopnie różnicy i nie wiem czy to w normie czy trochę mnie oszukuje. W każdym bądź razie u mnie układ jest sprawny bo po odpaleniu motoru miałem wskazania w grupie 16/3

10s 01
20s 10
30s 11

Więc świecki załączają się stopniowo i wyłączają się u mnie przy 54stopniach wody. Szkoda że tak szybko przestają grzać a kabelka nie posiadam aby wsad zrobić i podnieść np do 75stopni.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: danioo » wt gru 30, 2014 19:56

Panowie u mnie jest dziwny problem z podgrzewaniem.
W bloku 16 mam obciążenie alternatora na poziomie 48% w drugim bloku same zera (warunki spełnione), a świece i tak się nie załączają

Auto wczoraj podłączyłem
U mnie sterownik silnika 038906013L jest to Seat Arosa 1,7 sdi 99'


poradźcie coś bo się można odmrozić w tym aucie.

EDIT:

dziś zrobiłem logi z grupy 2,7,16
co to za temperatura? z którego czujnika tak szybko rośnie ?
log z vag-coma:http://vaglog.pl/log_198426.html


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
rotkeh
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 504
Rejestracja: sob cze 13, 2009 13:34
Lokalizacja: Zamość/Grójec

Re: podgrzewacz płynu chłodniczego.

Post autor: rotkeh » śr gru 31, 2014 20:13

danioo pisze: co to za temperatura? z którego czujnika tak szybko rośnie ?
log z vag-coma:http://vaglog.pl/log_198426.html
Jest to czujnik temperatury silnika G62/G2 (dwa czujniki w jednym , z jednego idzie na zegary , drugi do sterownika silnika ) płyn chłodniczy w silniku podgrzewa się i dlatego tak rośnie.
W warunkach załączenia masz napisane sprawny czujnik G62/G2 ,wskazania z grupy 7 silnika mają być bardzo zbliżone do wskazań w liczniku grupa 3, Jeśli odbiegają od siebie znaczy - czujnik do wymiany warunki nie spełnione.


Było 259Nm/112KM jest 308Nm /145KM Made in Daron7

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 161 gości