EGR out - wrazenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » śr lis 12, 2014 18:00

wyczysc i daj silnikonu odrobine i ladnie to skrec i jak zaschnie to nie powinno juz byc przedmuchów.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
pawlo1123
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: pn kwie 18, 2011 15:51
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

EGR out - wrazenia

Post autor: pawlo1123 » śr lis 12, 2014 23:30

W takim razie dam samą blaszkę bez uszczelek. Odme puszczam wolno więc olej nie powinien mi się sączyć zbytnio w tym miejscu. Ewentualnie kapka silikonu z dwóch stron.


1Z + 0.216 + 16bit + chip + EGR out + wolna odma + KAT out
E46 330D M57

mikee_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn lut 13, 2012 16:29
Lokalizacja: Polska

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: mikee_87 » sob gru 13, 2014 14:29

Witam,
W swoim golfie 1,9 TDI 90 ps AGR wyczyściłem ostatnio kolektor dolotowy oraz zawór EGR. Wszystko zostało złożone jak należy - auto działa, zauważyłem niewielki przyrost mocy, oraz to, że auto dużo lepiej "idzie" powyżej 3 tys obr/min. Przeczytałem ten temat od początku i postanowiłem zaślepić zawór EGR. Dorobiłem podkładkę aluminiową o grubości 3 mm, którą zamontowałem pomiędzy zawór EGR, rurkę którą są prowadzone spaliny. Dodatkowo odpiąłem wężyk podciśnienia z zaworu EGR i zaślepiłem. Moje wrażenia na początku były bardzo pozytywne, wbrew obiegowej opinii, że auto grzeje się dłużej - u mnie było to prawie nie zauważalne, natomiast pojawił się inny problem. Usłyszałem dziwne pogwizdywanie, gdy na postoju zwiększałem obrotu, wydaje mi się że to turbina. Pogwizdywanie zaczynało się już od 1400 obr./min. Dodatkowo usłyszałem też pogwizdywanie dużo mniej wyraźne na biegu jałowym bez zwiększania obrotów tuż po jeździe czyli gdy wróciłęm z pracy i otwierałem dzwi do garażu. Po zdemontowaniu problem znikł zupełnie. Podpowiedźcie proszę czym to może być spowodowane?
Według mojej oceny część spalin która podawana jest przez EGR do ponownego przepalenia, przy zaślepieniu EGR wędruje na wirnik turbiny, a ta ma większą prędkość obrotową i podaje wyższe ciśnienie doładowania? Ale to tylko moja teoria.



Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

EGR out - wrazenia

Post autor: xander_88 » sob gru 13, 2014 15:25

mikee_87, znajomy mial cos takiego przy zle zaslepionym egr'e :) krzywa blaszka lub za slabo skreciles , gdzies był maly przedmuch i stąd te dziwne piski ;) . Przy 3tys/obr prawie GTR ;)


ex: MK4 245 km/460nm

mikee_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn lut 13, 2012 16:29
Lokalizacja: Polska

EGR out - wrazenia

Post autor: mikee_87 » sob gru 13, 2014 17:56

Też tak myślałem, ale dokręciłem solidnie, a blaszka jest prosta - sprawdziłem. Zrobiłem też test - zdemontowałem tą podkładkę i zostawiłem tak jak było - tylko przewód podciśnienia zaślepiony, efekt ten sam!. Po za tym wraz ze wzrostem obrotów pogwizdywanie ustępowało. Czyli to o czym piszesz xander_88 jest niemożliwe!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

EGR out - wrazenia

Post autor: italiano_83 » sob gru 13, 2014 18:07

mikee_87 pisze:Według mojej oceny część spalin która podawana jest przez EGR do ponownego przepalenia, przy zaślepieniu EGR wędruje na wirnik turbiny, a ta ma większą prędkość obrotową i podaje wyższe ciśnienie doładowania? Ale to tylko moja teoria.
W pewnym sensie tak jest, ale jak wciskasz gaz mocno, żeby skorzystać z mocy to i tak sterownik odcina upuszczanie spalin do dolotu przez EGR.
Egr działa podczas spokojnej jazdy i po chwili na postoju. Przeszkadza Tobie ten dźwięk to zostaw działający Egr i tyle, raz na ile się czyści dolot .. na trzy pięć lat, żeby halo z tego robić.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mikee_87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn lut 13, 2012 16:29
Lokalizacja: Polska

EGR out - wrazenia

Post autor: mikee_87 » sob gru 13, 2014 18:22

Dzięki kolego za odpowiedź,
Po prostu zastanawiałem się czy ten dźwięk ma jakiś negatywny wpływ na turbinę, bo sam dźwięk mi nie przeszkadza. Co do czyszczenia dolotu to myślę, że sporo zależy od stylu jazdy oraz gdzie się jeździ (miasto czy trasa). Co do samego czyszczenia dolotu, w moim aucie od 14 lat i 220tys przebiegu nagar na ściankach sięgał 5-7 mm zatem nie jest tak strasznie, wcześniej auto jeździło w Belgi i z przebiegiem 152tys trafiło do mnie. Przy mojej jeździe przyrost nagaru to mniej więcej 1 mm na rok - w tamtym roku czyściłem zawór EGR, a po roku razem z EGR-em wyczyściłem dolot. Na zaworze przybyło właśnie około 1 mm zatem, myślę że mniej więcej czyszczenie raz na 5 lat jest wystarczające - oczywiście zakładam tutaj moje warunki jazdy ( 70% miasto i 30% trasa, jazda raczej spokojna ale od czasu do czasu lubię przycisnąć aby wydmuchać sadzę z tłumika :) ).



Awatar użytkownika
pona-91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn lis 05, 2012 16:23

AFN 1.9 110 KM Zaślepka EGR - w którym miejscu najlepiej??

Post autor: pona-91 » pn gru 15, 2014 18:09

Witam , zaślepiłem egr ponieważ wariował i się zacinał , na szybko w miejscu nr.1 , jest to bezpieczna opcja może być tam zaślepka??

Obrazek

rozumiem że najlepiej w miejscach 2 i 3 ale tam akurat śrub nie szło ruszyć ...
teraz pytanie może być zaślepione w pozycji nr.1??


Obrazek

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

AFN 1.9 110 KM Zaślepka EGR - w którym miejscu najlepiej??

Post autor: italiano_83 » pn gru 15, 2014 18:56

Bez różnicy jeśli wszystko jest sprawne.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » pn gru 15, 2014 20:37

mozna nic nie zasepiac. Wystarcyz wezyk z egr sciagnac i go zaslepic. Dla pewnosci pompka dmuchanac w ta gruszke egr to zawor powinien sie zamknac i tak to zostawic.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
wojtas83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: ndz sty 13, 2013 20:40

EGR out - wrazenia

Post autor: wojtas83 » ndz gru 21, 2014 20:02

Chyba że EGR jest zacięty w pozycji otwartej wtedy teoria wesol, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, bo spaliny idą na kolektor ssący cały czas.


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

EGR out - wrazenia

Post autor: wesol » ndz gru 21, 2014 20:36

dlatego napisalem zeby dla pewnosci dmuchnac pompka w gruszke od egr i juz masz zamkniety egr. Takich egrów w oplach sie nawyciagalem ianczyscilem troszke i zazwyczja sie klinuja owszem ale tak zeby byl caly czas otwarty to sie nie spotkalem. Zazwyczaj tak ja z klinwaniem sie geo w turbinie poprostu sie przycina a nie ze stanela deba i mlotem jej nie ruszysz. Ostatnio czyscilem egr w passku B6 2.0 tdi i tez byl mocno zasyfiony ale powodowal jedynie zapalanie sie kontorlki na szafie a tak to auto jeszcze jezdzilo. Wkleje foty to sobie oblukacie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
lukaszop
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: wt kwie 30, 2013 21:55
Lokalizacja: PL

EGR out - wrazenia

Post autor: lukaszop » ndz sty 04, 2015 21:46

Witam, zastanawiam się nad zakupem flanszy zamiast zaworu EGR.
Mój silnik to 1.9 90 ALH.

Coś takiego chciałbym zakupić:
http://allegro.pl/f92-zaslepka-zamienni ... 12057.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stosował ktoś coś takiego? Sprawdza się ? Najważniejsze pytanie; jak będzie z gaszeniem silnika? Rozumiem, że nie będzie możliwości podłączenia klapy gaszącej.


Do usunięcia.

bercik2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 21, 2005 23:06
Lokalizacja: Połaniec
Kontakt:

Re: EGR out - wrazenia

Post autor: bercik2 » pn sty 05, 2015 12:25

Bez klapy gaszacej będzie bardziej rzucać silnikiem przy gaszeniu oczywiście.


jak by nie było będzie bardzo miło :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości