VR5T a moze VR6
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28
VR5T a moze VR6
Witam wszystkich...
Tak jak w temacie.
Oryginalny silnik VW VR5 2.3 AGZ 150KM
Interesuje mnie montaż turbosprężarki.
Ale auto ma zostać seryjne na tzw. dojazdy po bułki .
I ile można dołożyć km bez odprężania silnika.
Czyli:
jakie najlepsze turbosprężarki cena=jakość
jaki komp zewnętrzny
z czego fajny interculer
itd..
A może lepszym rozwiązaniem by był montaż VR6 ale tej 204KM...?
Co zostaje z oryginalnej VR5 a co potrzebujemy z VR6.
Turbo czy VR6...?
CO LEPSZE...?
Tak jak w temacie.
Oryginalny silnik VW VR5 2.3 AGZ 150KM
Interesuje mnie montaż turbosprężarki.
Ale auto ma zostać seryjne na tzw. dojazdy po bułki .
I ile można dołożyć km bez odprężania silnika.
Czyli:
jakie najlepsze turbosprężarki cena=jakość
jaki komp zewnętrzny
z czego fajny interculer
itd..
A może lepszym rozwiązaniem by był montaż VR6 ale tej 204KM...?
Co zostaje z oryginalnej VR5 a co potrzebujemy z VR6.
Turbo czy VR6...?
CO LEPSZE...?
VR5T a moze VR6
jakubek0007, nie da sie na to pytanie jednoznacznie odpowiedz, bo to dwie rozne rzeczy sa.. masz milion tematow na forum, masz v5t na vwzone, wiec poswiec troche czasu i poprzegladaj fora zanim zaczniesz zadawac pytania..
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28
VR5T a moze VR6
Myślałem ze forum właśnie do tego służy...
z jednej strony do pochwalenia się swoimi osiągnięciami...
z drugiej strony do zadawania pytań...
i dzięki sugestiom tych co coś takiego już zbudowali stworzyli...
sam mogę coś takiego stworzyć ...
z jednej strony do pochwalenia się swoimi osiągnięciami...
z drugiej strony do zadawania pytań...
i dzięki sugestiom tych co coś takiego już zbudowali stworzyli...
sam mogę coś takiego stworzyć ...
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28
VR5T a moze VR6
Pytanie.
Jakie są różnice miedzy tymi silnikami. Dodam ze wszystkie to silniki VR6:
2.8 AUE
2.8 AYL
2.8 BDE
Jakie są różnice miedzy tymi silnikami. Dodam ze wszystkie to silniki VR6:
2.8 AUE
2.8 AYL
2.8 BDE
VR5T a moze VR6
podstawowa na pewno taka, ze AYL i BDE sa na osobnych cewkach, a AUE jeszcze jak 12v.. do tego pierwsze dwa maja zmienna faze, a AUE uproszczona jej wersje z tego co kojarze..
VR5T a moze VR6
Jest jeszcze 2.8 AQP to samo co AUE czyli jedna zmienna faza i zapłon jak w 12v po 94r. Ja bym brał jak coś silnik na fajko cewkach (AYL i BDE) bo są młodsze.
Jeżeli to 2.3 masz w Borze to ja bym tam 2.8 nie pakował bo to ciężka fura i szału w osiągach nie będzie i wiem co mówię bo miałem coś takiego podobnego. Wydasz sporo kasy i będziesz żałował. Co innego gdyby to był np Golf 2 lub 3. Jak auto do jazdy na codzień to najlepiej 3.2 albo 3.6.
Jeżeli to 2.3 masz w Borze to ja bym tam 2.8 nie pakował bo to ciężka fura i szału w osiągach nie będzie i wiem co mówię bo miałem coś takiego podobnego. Wydasz sporo kasy i będziesz żałował. Co innego gdyby to był np Golf 2 lub 3. Jak auto do jazdy na codzień to najlepiej 3.2 albo 3.6.
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28
VR5T a moze VR6
Ja własne się kłaniam w kierunku 2.8 ..
Autko mam tylko z przednim napędem.
A 204KM na przedniej osi to już jest dosyć sporo.
A mi chodzi o prostotę przełożenia.
Bo tak by było w moim przypadku.
Odkręcam i wyciągam VR5 wkładam i przykręcam VR6...
Tylko drobne elementy by były do przerobienia...
No i mniej gratów do kupienia
Zastanawia mnie jeszcze jedno. Co z sadami...?
Czy nowsze VR6 maja jedna czy już dwie...?
Autko mam tylko z przednim napędem.
A 204KM na przedniej osi to już jest dosyć sporo.
A mi chodzi o prostotę przełożenia.
Bo tak by było w moim przypadku.
Odkręcam i wyciągam VR5 wkładam i przykręcam VR6...
Tylko drobne elementy by były do przerobienia...
No i mniej gratów do kupienia
Zastanawia mnie jeszcze jedno. Co z sadami...?
Czy nowsze VR6 maja jedna czy już dwie...?
Re: VR5T a moze VR6
Jeżeli chodzi Ci o SONDY, to w AQP są 4.jakubek0007 pisze:Ja własne się kłaniam w kierunku 2.8 ..
Autko mam tylko z przednim napędem.
A 204KM na przedniej osi to już jest dosyć sporo.
A mi chodzi o prostotę przełożenia.
Bo tak by było w moim przypadku.
Odkręcam i wyciągam VR5 wkładam i przykręcam VR6...
Tylko drobne elementy by były do przerobienia...
No i mniej gratów do kupienia
Zastanawia mnie jeszcze jedno. Co z sadami...?
Czy nowsze VR6 maja jedna czy już dwie...?
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28
VR5T a moze VR6
Dzięki za info ...
To już mogę ten sinik AQP skreślić z listy poszukiwań...
I do tego pewnie dwa katalizatory...
Ma być prost ...
To już mogę ten sinik AQP skreślić z listy poszukiwań...
I do tego pewnie dwa katalizatory...
Ma być prost ...
VR5T a moze VR6
rooshkeen, AYL ma jedna szerokopasmowa, a ta za katem mozesz wywalic, wiec wzgledem sond ma ich najmniej..
-
- Mały gagatek
- Posty: 104
- Rejestracja: sob paź 11, 2014 22:28
VR5T a moze VR6
Podsumowując...
silnik2.8 VR6:
AQP ma 4 sady .
AYL ma 2 sady w tym jedna szerokopasmowa(idealna do dalszego dłubania ...).
AUE i DBE maja tez po dwie sady ...
silnik2.8 VR6:
AQP ma 4 sady .
AYL ma 2 sady w tym jedna szerokopasmowa(idealna do dalszego dłubania ...).
AUE i DBE maja tez po dwie sady ...
Re: VR5T a moze VR6
Nie, AQP, AUE I BDE mają po 4 sondy...jakubek0007 pisze:Podsumowując...
silnik2.8 VR6:
AQP ma 4 sady .
AYL ma 2 sady w tym jedna szerokopasmowa(idealna do dalszego dłubania ...).
AUE i DBE maja tez po dwie sady ...
AYL ma 2...
VR5T a moze VR6
tak jak rooshkeen mowi, przeciez bylo jasno napisane.. wszystko poza AYL'em ma 4 sondy..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości