[mk2] sprzeglo, skrzynia czy moze jeszcze cos innego??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ostek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 14, 2005 20:26
Lokalizacja: Puławy

[mk2] sprzeglo, skrzynia czy moze jeszcze cos innego??

Post autor: ostek » pn wrz 18, 2006 11:37

W marcu tego roku wymienialem sprzeglo w swoim Golfie (1.3NZ). Zeby zaoszczedzic troche grosza postanowilem wymiana zajac sie sam wraz z kolegami majacymi jako takie pojecie o mechanice. Wszystko szlo gladko do momentu kiedy trzeba bylo zalozyc lozysko oporowe na skrzyni. Problem polegal na tym ze nie moglismy zalozyc jednej sprezynki od lozyska. Nie pamietam juz dokladnie, ale wydaje mi sie ze jeden, z nazwijmy to ząbkow, na skrzyni byl lekko starty i ta sprezynka sie tam nie trzymala. W kazdym razie lozysko nie trzymalo sie sztywno i mialo lekkie luzy. Po takim zalozeniu lozyska zamontowalismy wszystko i wyjechalem na drogi.

A teraz objawy:

1) bardzo ciezko jest zminiac plynnie biegi. Przy wciskaniu i puszczaniu sprzegla lekko poszarpuje. Objawy są takie jakby zacinala sie linka sprzegla. Ale linka to na pewno nie jest bo wymienilem na nową, a objawy nie ustały. Czasami zdarza się, że biegi zmieniają sie bardzo płynnie, ale jednak przez wiekszosc czasu odczuwalne są te lekkie szarpnięcia
2) czasami pedał sprzegla robi sie strasznie luźny
3) podczas postoju, jesli auto jest na biegu zdarza sie (bardzo rzadko, ale jednak) ze nie mozna wrzucic na luz. Musze kilka razy wysprzeglic
4) ostatnio coraz cześciej podczas jazdy mam problemu z wrzuceniem "dwójki". Bieg nie chce wskoczyc, musze jescze raz wysprzęglić zeby sie udało. Ale dzieje się tak tylko z "dwójką". Inne biegi wchodzą bez problemu
5) ze dwa czy trzy razy zdarzylo sie ze po wrzuceniu wstecznego przy wciśnietym jeszcze sprzegle auto zaczynalo jechać do tyłu

Takie wlasnie dziwne rzeczy dzieją sie z moim autem :/ I nie wiem czy to wina źle zamontowanego łożyska oporowego, czy może pada mi skrzynia biegów. Czy takie szarpanie jak opisałem w punkcie 1) moze wynikac z padniętej poduszki pod silnikiem (wiem na pewno ze jedna jest urwana)???

Proszę o jakies sugestie bo boję sie ze jak pojde do mechanika to wynajdzie mi usterek za kilka stówek :(



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn wrz 18, 2006 12:31

(wiem na pewno ze jedna jest urwana)???
to jest nie dopuszczalne!!!!!!!



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn wrz 18, 2006 13:47

ostek pisze:A teraz objawy:
To wszystko wygląda na problemy ze sprzęgłem i jeżeli docisk (głownie spręzyna są ok) to wygląda na winę łożyska. Choć jak łożysko było źle założone to mogło uszkodzić docisk. Prawda jest taka, że bez rozebrania nic nie zobaczysz.
Na początek wymień poduszkę, ale ona raczej wszystkiemu nie jest winna


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
ostek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pt sty 14, 2005 20:26
Lokalizacja: Puławy

Post autor: ostek » pn wrz 18, 2006 19:56

a czy przekrzywienie silnika spowodowane walnięta poduszka moze wplywac na prace sprzegla albo skrzyni???



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn wrz 18, 2006 20:11

ostek pisze:a czy przekrzywienie silnika spowodowane walnięta poduszka moze wplywac na prace sprzegla albo skrzyni???
Tylko na sterowanie skrzynią


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 209 gości