Światła "dzienne" nie do końca...

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Radion » czw gru 11, 2014 17:00

Witam,
Mam auto sprowadzone z Austrii i tam kiedyś, podobnie jak u nas, jeździli na światłach w dzień. Zrobionego mam jakiegoś takiego moda, że jak tylko przekręcę kluczyk, to zapalają mi się światła mijania z przodu, tył nie świeci, nie świecą również pozycyjne z przodu, nie świeci podświetlenie zegarów i wnętrza, tylko dwie żarówki mijania i chyba podświetlenie samego włącznika świateł. Latem to mi to zbytnio nie przeszkadza, ale zimą akumulator męki przeżywa, bo nie dość, że świeczki dłużej grzeją, to jeszcze świeci te 110W... Może ktoś, kto ma schemacik elektryki MK4 w małym paluszku domyśla się co tam może być namodzone i jak to zrobić, żeby było po staremu?
Pozdrawiam,
Radek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Qto » czw gru 11, 2014 17:10

wyciągnij włącznik świateł i zerknij na wtyczkę... "odetnij" kabel oznaczony jako TFL



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: MaciekV5 » czw gru 11, 2014 17:12

A jak zaciągniesz ręczny to swiatla gasną? Sprawdz czy nie masz tego systemu, opisanego w linku poniżej.
viewtopic.php?f=14&t=512228#p6150795" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Qto » czw gru 11, 2014 17:15

MaciekV5, tylko za oceanem tak było oryginalnie...w Europie sygnał na światła idzie bezpośrednio ze styku TFL we włączniku świateł



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Re: Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Radion » czw gru 11, 2014 17:30

Qto pisze:w Europie sygnał na światła idzie bezpośrednio ze styku TFL we włączniku świateł
O, dzięki, to już jest jakaś konkretna informacja, a jak znajdę ten styk TFL, jakiś konkretny kolor kabla? Przepraszam za banalne pytania, ale o ile z mechaniką sobie w miarę radzę, to elektrykę mam do tyłu... :)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Qto » czw gru 11, 2014 17:34

na włączniku są oznaczenia...celowo nie pisałem koloru kabla, bo są dwa takie same ;)



seebst
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 19:43
Lokalizacja: Żary

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: seebst » pt gru 12, 2014 21:13

Qto pisze:celowo nie pisałem koloru kabla, bo są dwa takie same
Dwa żółte - miałem identyczną sytuację i też mam auto z Austrii. Jak się wyciągnie włącznik, to widać, który jest zmostkowany. Dlatego ten jeden żółty trzeba przeciąć i zaizolować te oba końce.
Ja kiedyś zrobiłem też sobie taki myk, że podłączyłem sobie to pod włącznik ogrzewanej szyby (dokupiony jako drugi), i właśnie z tego powodu, że zimą ten prąd niepotrzebnie ubywa, na czas pierwszego rozruchu wyłączyłem ten (automat), a później już normalnie się światła zapalały. Ale i tak wywaliłem to i założyłem ledy i mam święty spokój :)



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 510
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Klaudek » pt gru 12, 2014 21:38

seebst pisze:założyłem ledy i mam święty spokój
No tak najlepiej ;D

A nie jest tak że automatyczne ori światła świecą ze zmniejszoną intensywnością?

W instrukcji chyba tak czytałem coś mi się kojarzy. :food:



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Qto » pt gru 12, 2014 21:40

nie...na pewno nie w mk4



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Radion » sob gru 13, 2014 14:33

OK, wyjąłem pin TFL z wtyczki, zaizolowałem i spokój. Pin TFL był u mnie zmostkowany z pinem 56D. Czym się różńi 56 od 56D? Czy po przekręceniu kluczyka powinno się zapalać podświetlenie włącznika, a konkretnie samego pokrętła?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Qto » sob gru 13, 2014 16:40

56 to sygnał do manetki dla świateł drogowych...56D to sygnał dla świateł mijania.
Tak, włącznik jest podświetlany po zapłonie - tak aby po ciemku było widać gdzie się włącza światła.



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Re: Światła "dzienne" nie do końca...

Post autor: Radion » sob gru 13, 2014 17:20

Qto pisze:56 to sygnał do manetki dla świateł drogowych...56D to sygnał dla świateł mijania.
Źle wcześniej napisałem, TFL był zmostkowany z pinem 56* a 56D jest u mnie nieobsadzony.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości