Światła "dzienne" nie do końca...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
Światła "dzienne" nie do końca...
Witam,
Mam auto sprowadzone z Austrii i tam kiedyś, podobnie jak u nas, jeździli na światłach w dzień. Zrobionego mam jakiegoś takiego moda, że jak tylko przekręcę kluczyk, to zapalają mi się światła mijania z przodu, tył nie świeci, nie świecą również pozycyjne z przodu, nie świeci podświetlenie zegarów i wnętrza, tylko dwie żarówki mijania i chyba podświetlenie samego włącznika świateł. Latem to mi to zbytnio nie przeszkadza, ale zimą akumulator męki przeżywa, bo nie dość, że świeczki dłużej grzeją, to jeszcze świeci te 110W... Może ktoś, kto ma schemacik elektryki MK4 w małym paluszku domyśla się co tam może być namodzone i jak to zrobić, żeby było po staremu?
Pozdrawiam,
Radek
Mam auto sprowadzone z Austrii i tam kiedyś, podobnie jak u nas, jeździli na światłach w dzień. Zrobionego mam jakiegoś takiego moda, że jak tylko przekręcę kluczyk, to zapalają mi się światła mijania z przodu, tył nie świeci, nie świecą również pozycyjne z przodu, nie świeci podświetlenie zegarów i wnętrza, tylko dwie żarówki mijania i chyba podświetlenie samego włącznika świateł. Latem to mi to zbytnio nie przeszkadza, ale zimą akumulator męki przeżywa, bo nie dość, że świeczki dłużej grzeją, to jeszcze świeci te 110W... Może ktoś, kto ma schemacik elektryki MK4 w małym paluszku domyśla się co tam może być namodzone i jak to zrobić, żeby było po staremu?
Pozdrawiam,
Radek
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła "dzienne" nie do końca...
wyciągnij włącznik świateł i zerknij na wtyczkę... "odetnij" kabel oznaczony jako TFL
- MaciekV5
- ...
- Posty: 1152
- Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
- Lokalizacja: GB
- Auto: bmw
- Silnik: CUNA
- Kontakt:
Światła "dzienne" nie do końca...
A jak zaciągniesz ręczny to swiatla gasną? Sprawdz czy nie masz tego systemu, opisanego w linku poniżej.
viewtopic.php?f=14&t=512228#p6150795" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=14&t=512228#p6150795" onclick="window.open(this.href);return false;
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła "dzienne" nie do końca...
MaciekV5, tylko za oceanem tak było oryginalnie...w Europie sygnał na światła idzie bezpośrednio ze styku TFL we włączniku świateł
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
Re: Światła "dzienne" nie do końca...
O, dzięki, to już jest jakaś konkretna informacja, a jak znajdę ten styk TFL, jakiś konkretny kolor kabla? Przepraszam za banalne pytania, ale o ile z mechaniką sobie w miarę radzę, to elektrykę mam do tyłu...Qto pisze:w Europie sygnał na światła idzie bezpośrednio ze styku TFL we włączniku świateł
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła "dzienne" nie do końca...
na włączniku są oznaczenia...celowo nie pisałem koloru kabla, bo są dwa takie same
Światła "dzienne" nie do końca...
Dwa żółte - miałem identyczną sytuację i też mam auto z Austrii. Jak się wyciągnie włącznik, to widać, który jest zmostkowany. Dlatego ten jeden żółty trzeba przeciąć i zaizolować te oba końce.Qto pisze:celowo nie pisałem koloru kabla, bo są dwa takie same
Ja kiedyś zrobiłem też sobie taki myk, że podłączyłem sobie to pod włącznik ogrzewanej szyby (dokupiony jako drugi), i właśnie z tego powodu, że zimą ten prąd niepotrzebnie ubywa, na czas pierwszego rozruchu wyłączyłem ten (automat), a później już normalnie się światła zapalały. Ale i tak wywaliłem to i założyłem ledy i mam święty spokój
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Światła "dzienne" nie do końca...
No tak najlepiej ;Dseebst pisze:założyłem ledy i mam święty spokój
A nie jest tak że automatyczne ori światła świecą ze zmniejszoną intensywnością?
W instrukcji chyba tak czytałem coś mi się kojarzy.
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
Światła "dzienne" nie do końca...
OK, wyjąłem pin TFL z wtyczki, zaizolowałem i spokój. Pin TFL był u mnie zmostkowany z pinem 56D. Czym się różńi 56 od 56D? Czy po przekręceniu kluczyka powinno się zapalać podświetlenie włącznika, a konkretnie samego pokrętła?
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Światła "dzienne" nie do końca...
56 to sygnał do manetki dla świateł drogowych...56D to sygnał dla świateł mijania.
Tak, włącznik jest podświetlany po zapłonie - tak aby po ciemku było widać gdzie się włącza światła.
Tak, włącznik jest podświetlany po zapłonie - tak aby po ciemku było widać gdzie się włącza światła.
- Radion
- Ma gadane
- Posty: 163
- Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: VW Golf IV Variant
- Silnik: ALH
Re: Światła "dzienne" nie do końca...
Źle wcześniej napisałem, TFL był zmostkowany z pinem 56* a 56D jest u mnie nieobsadzony.Qto pisze:56 to sygnał do manetki dla świateł drogowych...56D to sygnał dla świateł mijania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości