Czego spodziewać się po tym silniku?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czego spodziewać się po tym silniku?
Zamontowałem do swojego auta 1.9TDI i byłem przekonany że to AFN, teraz odkryłem że blok to AHU. Wszystko przez to że musiałem podać numer silnika przy zakupie paska rozrządu bo mają być dwa rodzaje w AFN. Silnik wygląda tak;
Na obudowie rozrządu AFN, sterownik 028 906 021 EF, kolektor jak widać. Wygląda na to że ktoś przełożył sam słupek i został stary osprzęt ale chciałbym dojść co zostało a co jest zmienione, poprzedni właściciel wspominał coś o zmianie silnika i myślałem że włożyli taki jaki był. Dotychczas wszystkie części jakie oglądałem były z drugiego kwartału 98r od sterownika po koła pasowe. Teraz pytanie, jak poznać pompę wtryskową, głowicę i wtryskiwacze czy pochodzą z AFN czy AHU? Czy wcześniejszy rok produkcji na głowicy może świadczyć o tym że nie siedziała na bloku AFN? Wiem że głowice są identyczne ale razem z głowicą i blokiem mogły być wtryskiwacze i jeśli są z AHU to słabo, chyba że jest jest jakiś sposób rozróżnienia bez demontażu? I najważniejsze pompa, po czym poznać, gdzie ma numer ewentualnie charakterystyczne cechy. Specjalnie szukałem 110 koni a tu taka niespodzianka, nie chcę żyć w mylnym przekonaniu że mam 110 a realnie mniej niż 100.
Na obudowie rozrządu AFN, sterownik 028 906 021 EF, kolektor jak widać. Wygląda na to że ktoś przełożył sam słupek i został stary osprzęt ale chciałbym dojść co zostało a co jest zmienione, poprzedni właściciel wspominał coś o zmianie silnika i myślałem że włożyli taki jaki był. Dotychczas wszystkie części jakie oglądałem były z drugiego kwartału 98r od sterownika po koła pasowe. Teraz pytanie, jak poznać pompę wtryskową, głowicę i wtryskiwacze czy pochodzą z AFN czy AHU? Czy wcześniejszy rok produkcji na głowicy może świadczyć o tym że nie siedziała na bloku AFN? Wiem że głowice są identyczne ale razem z głowicą i blokiem mogły być wtryskiwacze i jeśli są z AHU to słabo, chyba że jest jest jakiś sposób rozróżnienia bez demontażu? I najważniejsze pompa, po czym poznać, gdzie ma numer ewentualnie charakterystyczne cechy. Specjalnie szukałem 110 koni a tu taka niespodzianka, nie chcę żyć w mylnym przekonaniu że mam 110 a realnie mniej niż 100.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Czego spodziewać się po tym silniku?
Nie ma takiego sposobuOsteR9019 pisze:Wiem że głowice są identyczne ale razem z głowicą i blokiem mogły być wtryskiwacze i jeśli są z AHU to słabo, chyba że jest jest jakiś sposób rozróżnienia bez demontażu?
numer na polu numerowym ,ale po zjęciu widać gałdki korpus ,wiec na pewno nie jest z AFN-a ,bo tam był "kratkowany " ...OsteR9019 pisze:I najważniejsze pompa, po czym poznać, gdzie ma numer
Ale ja bym się cieszył że to nie AFN ,bo wystarczy program i bedzie się zbierał lepiej niż ori AFN,a przy okazji masz spokuj z upierdliwą geometriąOsteR9019 pisze:nie chcę żyć w mylnym przekonaniu że mam 110 a realnie mniej niż 100.
Zawsze współczuje ludziom którzy napalają się na AFN ,bo ma 110 koni ...ma ,a jakże ,ale tylko w teori ...w praktyce z powodu zapiekających się kierownic w większosci egzemplarzy ,pozytku ze 110 koni nie ma ...kazda tuningowana 90 tka ,tylko ze zmienionym softem w ECU ,objedzie takiego AFN-a ,nawet jak jest w pełni sprawny ,co raczej jest rzadkoscią
Takze ciesz sie ,że masz zwykłe AHU ,a nie się martwisz
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Czego spodziewać się po tym silniku?
Nie mam spokoju z geometrią bo mam turbo sterowane N75. Jest szansa że łopatki się zacięły bo auto jechało do pewnego momentu aż przestawało przybierać, miałem pęknięty intercooler i głośny świst więc myślałem że to właśnie było przyczyną ale łopatek nie wykluczam. Znalazłem numery na pompie tylko nie mogę dojść od jakiego konkretnie jest silnika, i jakie parametry ma ta pompa.munior pisze:Ale ja bym się cieszył że to nie AFN ,bo wystarczy program i bedzie się zbierał lepiej niż ori AFN,a przy okazji masz spokuj z upierdliwą geometrią
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Czego spodziewać się po tym silniku?
Każde turbo jest sterowane elektrozaworem N75 - obojętnie czy turbo z zaworem upustowym (jakie oryginalnie siedzi w AHU) czy też w AFN, elektrozawory N75 różnią się tylko sposobem działania i budową wewnętrzną ale obydwa typy turbosprężarek są nimi sterowane. Pompa wtryskowa nie ma znaczenia bo obydwie mają ten sam wydatek paliwa. Sterownik silnika masz z AFN'a więc w AHU kompletnie by się nie sprawdził gdyby osprzęt i turbo było z AHU czyli wychodzi z tego, że nawet jeśli ktoś zamiast bloku silnika AFN włożył blok z silnika AHU ale cały osprzęt pozostał z AFN to masz tak jakbyś miał nadal silnik AFN 110 KM. Nie sądzę, że ktoś kto wcześniej wymieniał w nim blok, wymienił blok wraz z głowicą i wtryskami z AHU. Ktoś kto zdecydował się na wymianę bloku z AFN na AHU z całą pewnością wymienił tylko sam blok a całą resztę zostawił z AFN czyli i wtryski i wszystko co oryginalnie w AFN siedziało - w tej sytuacji możesz być pewien, że parametry pozostały takie ja w AFN'ie czyli na 110 KM.OsteR9019 pisze:Nie mam spokoju z geometrią bo mam turbo sterowane N75.
Identycznie ma się sytuacja z silnikiem 90 KM w Golfie IV czyli z blokiem silnika AGR i ALH - obydwa silniki są z fabrycznym osprzętem ustawionym na moc 90 KM ale bloki tych silników są identyczne z blokami silników AHF i ASV czyli tych o mocy 110 KM - różni je tylko sam osprzęt - ale nie pompa wtryskowa, która jest ta sama tylko - wydajniejsze wtryskiwacze i ciut zmienione oprogramowanie w sterowniku silnika. Jestem pewien, że ktoś zmieniając blok silnika i tak cały osprzęt pozostawił z AFN'a.
Faktem jest, że zdarzają się czasem takie niedoróbki, że ktoś (kompletnie nie kumaty) wsadzi zupełnie nieodpowiedni silnik i osprzęt do auta gdzie kiedyś fabrycznie siedział i inny sterownik silnika i inny silnik ale wtedy od razu widać, że coś się w tym zestawie gryzie i nie osiąga takich parametrów jakie powinien - widoczne nawet bez badania na hamowni ale nie sądzę, że u Ciebie tak było bo nic na to nie wskazuje.
Czego spodziewać się po tym silniku?
Aha, ale jestem pewny tego że turbo jest takie jak w AFN.Sztomel pisze:Każde turbo jest sterowane elektrozaworem N75
Ja niestety mam wątpliwości, nie znam przyczyny wymiany silnika ale mogło to być uderzenie w zawory i wtedy zasadna jest zmiana bloku z głowicą w dodatku odpada koszt uszczelki, wtedy wtryski byłyby z 90 konnego chyba że nie miałoby to prawa chodzić? Wiem że samochód miał stłuczkę ale raczej niedużą. No i jeszcze ta pompa, munior twierdzi że to nie od AFN-a a na forum krąży informacja że ma lepszą falę.Sztomel pisze:Nie sądzę, że ktoś kto wcześniej wymieniał w nim blok, wymienił blok wraz z głowicą i wtryskami z AHU. Ktoś kto zdecydował się na wymianę bloku z AFN na AHU z całą pewnością wymienił tylko sam blok a całą resztę zostawił z AFN czyli i wtryski i wszystko co oryginalnie w AFN siedziało - w tej sytuacji możesz być pewien, że parametry pozostały takie ja w AFN'ie czyli na 110 KM.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
Czego spodziewać się po tym silniku?
Jak wszystkie parametry pracy silnika będą w normie (ciśnienie doładowania turbo, masa zasysanego powietrza i dawka paliwa) to pozostaje Ci tylko sprawdzenie auta na hamowni - inaczej to tylko domysły. Nie sądzę jednak by nie były to parametry z AFN'a chyba, że faktycznie auto było tylko szykowane na sprzedaż - ale satysfakcję da Ci tylko to sprawdzenie jeśli nic więcej z tym silnikiem nie zamierzasz robić - żadnych zmian softu itp.
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Czego spodziewać się po tym silniku?
a w dowodzie ile masz kw napisane ? jak 66 to ahu jak wiecej to inny silnik
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Re: Czego spodziewać się po tym silniku?
Wiesz to co jest w dowodzie moze sie nijak miec do tego co pod maska
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Czego spodziewać się po tym silniku?
to juz jakiś ulep ,ja bym tego nie kupił ,chyba ,że okazyjnie
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Czego spodziewać się po tym silniku?
Było 82kwVW_seller pisze: w dowodzie ile masz kw napisane ?
Nie sądzę byś od razu poznał ze silnik został zmieniony. Żeby odczytać kod z bloku musiałem odpiąć dwa węże (bo inaczej ręki bym nie wlozyl) i wyczyścić papierem sciernym, wyobrażasz sobie coś takiego przed zakupem i ze sprzedający na to pozwoli? Z resztą blok i tak jest identyczny. Na pierwsze rozpoznanie poszła osłona paska rozrzadu, kolega co wcześniej miał afna zwrócił uwagę na turbine i mocowania do plastikowej pokrywy silnika. Wszystko się zgadzało ale nie mieliśmy na tyle wiedzy żeby rozpoznać pompę wtryskowa a pompa i wtryskiwacze to sedno tego tematu. Poza tym skrzynia CYP czyli od 110 konnego.VW_seller pisze:to juz jakiś ulep ,ja bym tego nie kupił ,chyba ,że okazyjnie
Zamierzam ale nie w najbliższej przyszłości, do momentu kiedy wszystko inne nie będzie w idealnym stanie. Będzie zawieszenie i hamulce na itp-top to pomyślę o podkręcaniu.Sztomel pisze:ale satysfakcję da Ci tylko to sprawdzenie jeśli nic więcej z tym silnikiem nie zamierzasz robić - żadnych zmian softu itp.
To jak jesteście w stanie powiedzieć z jakiego konkretnie silnika mam pompę wtryskowa?
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Czego spodziewać się po tym silniku?
to mam lepszy bajer : tylko to juz by wyszło w jezdzie tym autem ,sprawdzić jakie ma zawory od turbiny ,jeśli z biała głowką n75 to silnik afn . jeśli metalowo-plastikowy to ahu/1z , jeśli by to byl ahu a zawór z afn wsadzony auto by mialo muła z pewnych obrotów by odcieło i złapało bład w vagu.
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Czego spodziewać się po tym silniku?
Zawór mam z białą główką (patrz zdjęcie przy podszybiu) i turbo z AFN-a to pewne. Pozostaje tylko kwestia pompy wtryskowej ewentualnie wtryskiwaczy.
Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;
- VW_seller
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2625
- Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
- Lokalizacja: okolice kutna
Czego spodziewać się po tym silniku?
jeśli to nie jedzie jak afn to już masz wszystko jasne . pompa ahu a afn to nie wielka róznica bo zajechana pompa z afn bedzie gorsza od zdrowej ahu ,różnia sie paroma głupotami .inna fala ,mocniejsze sprężyny to takie najważniejsze . wtryski to chyba najtańsza rzecz ,na forum kupisz sprawne za 150-200zł ( w razie jak byś miał te z ahu wsadzone )
pewnie jak byś zrobił komplet logów było by wiadome co masz wsadzone. tunerzy tu z forum szybko by ogarneli jakie dawki co daje i by ci powiedzieli ,ja takich spraw jeszcze nie ogarniam.
pewnie jak byś zrobił komplet logów było by wiadome co masz wsadzone. tunerzy tu z forum szybko by ogarneli jakie dawki co daje i by ci powiedzieli ,ja takich spraw jeszcze nie ogarniam.
naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości