pocący się silnik

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotrekibiza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn sty 27, 2014 00:49
Lokalizacja: Gdańsk

pocący się silnik

Post autor: piotrekibiza » śr gru 03, 2014 22:09

Witam mam problem z seatem ibiza II ( 6k1 ) silnik 1.4. Otóż poci mi się i zostawia ślady na parkingu ;/ problem polega na tym że cała miska jest mokra nie kapie z niej ale jest wilgotna, a plamy oleju zostawia z tyły na wysokości odmy, wózek ze strony gdzie znajduje się odma również jest upaprany od oleju. Moje pytanie brzmi czy winna tutaj jest miska czy odma ? Przy wymianie miski olejowej jest koniecznośc odkręcania koła zamachowego czy można jakoś uniknąc tego ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

pocący się silnik

Post autor: waski1 » śr gru 03, 2014 23:13

Zacznij może w pierwszej kolejności od umycia silnika i obserwacji skąd pojawia się lub pojawiają się wycieki.
Do demontażu miski nie przeszkadza koło zamachowe.



piotrekibiza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn sty 27, 2014 00:49
Lokalizacja: Gdańsk

pocący się silnik

Post autor: piotrekibiza » śr gru 03, 2014 23:17

mam taki plan żeby wymienic uszczelkę pod głowicą zaworów , od korka wlewu paliwa , odmę jeśli jest uszkodzona i jej uszczelkę. Wymieniac olej czy poczekac lepiej ? a czym umyc silnik najlepiej ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

pocący się silnik

Post autor: waski1 » śr gru 03, 2014 23:28

Najlepiej to myjnia do mycia silnika i znaleźć taką żeby też umyli silnik od dołu.Samemu jak nie posiadasz myjki ciśnieniowej to trochę lipa.



piotrekibiza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn sty 27, 2014 00:49
Lokalizacja: Gdańsk

pocący się silnik

Post autor: piotrekibiza » śr gru 03, 2014 23:30

a co powiecie na wymianę uszczelek których wymieniłem i wtedy obserwacje bo silnik dobrze wytrę ścierką z chemią do mycia bo mam kanał i warunki do tego



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

pocący się silnik

Post autor: waski1 » śr gru 03, 2014 23:36

piotrekibiza pisze:a co powiecie na wymianę uszczelek których wymieniłem
Jeśli występują tam wycieki to spoko trzeba wymienić.
piotrekibiza pisze:od korka wlewu paliwa
Tego nie bardzo rozumiem.



piotrekibiza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn sty 27, 2014 00:49
Lokalizacja: Gdańsk

pocący się silnik

Post autor: piotrekibiza » śr gru 03, 2014 23:39

sorki wlewu oleju , bo lekko tłusty blok jest uszczelki pokrywy zaworów na górze przy korku wlewu paliwa, i byłem przed chwilą sprawdzic dosc dużo oleju jest przy odmie gdzie łaczy się z blokiem a wyżej sucho. I odma jest lekko pęknięta na górze.

Tylko dla czego miska jest wilgotna ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

pocący się silnik

Post autor: waski1 » śr gru 03, 2014 23:42

piotrekibiza pisze:na górze przy korku wlewu paliwa
????
piotrekibiza pisze:Tylko dla czego miska jest wilgotna ?
A może ścieka ten olej z góry na dół po misce i dlatego jest wilgotna i mokra.Jeszcze piszesz że odma pęknięta.



piotrekibiza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn sty 27, 2014 00:49
Lokalizacja: Gdańsk

pocący się silnik

Post autor: piotrekibiza » śr gru 03, 2014 23:43

spotkałem się na forum że koleś montował koło zamachowe itp żeby wymienic uszczelkę pod miską olejową, to prawda ?

Odmę kupowac używaną czy lepiej nową jeśli wg dostanę ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

pocący się silnik

Post autor: waski1 » śr gru 03, 2014 23:47

piotrekibiza pisze:spotkałem się na forum że koleś montował koło zamachowe itp żeby wymienic uszczelkę pod miską olejową, to prawda ?
Wklej link do tego tematu.Przeczytam.
piotrekibiza pisze:Odmę kupowac używaną czy lepiej nową jeśli wg dostanę
Najlepiej nową.Czy są dostępne tego nie wiem.Podaj rok auta i kod silnika jutro sprawdzę.



piotrekibiza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn sty 27, 2014 00:49
Lokalizacja: Gdańsk

pocący się silnik

Post autor: piotrekibiza » śr gru 03, 2014 23:51

link https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 2063,d.bGQ" onclick="window.open(this.href);return false;


Silnik 1.4 60 km kod ABD a odmę mam taką https://www.google.pl/search?q=odma+sea ... B640%3B480" onclick="window.open(this.href);return false;


dosyc nie typowa i chyba rzadka



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

pocący się silnik

Post autor: waski1 » czw gru 04, 2014 00:14

piotrekibiza pisze:link https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2063,d.bGQ
Odkręcił OSŁONĘ KOŁA ZAMACHOWEGO.Czytaj ze zrozumieniem.



piotrekibiza
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: pn sty 27, 2014 00:49
Lokalizacja: Gdańsk

pocący się silnik

Post autor: piotrekibiza » czw gru 04, 2014 00:19

a odkręcenie przegub wewnętrzny będzie konieczne jak tam ?



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Re: pocący się silnik

Post autor: waski1 » czw gru 04, 2014 00:20

piotrekibiza pisze:a odkręcenie przegub wewnętrzny będzie konieczne jak tam ?
Nie wiem nie pamiętam.Możesz mieć problem z śrubami nad przegubem.
Jest dostępny taki separator oleju zamiennik z firmy Vaico około 210 złotych.
Link do aukcji i zobacz czy taki sam.
http://allegro.pl/separator-oleju-golf- ... 47653.html" onclick="window.open(this.href);return false;



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości