1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Witam,
mam ogromny problem z moim autem, a mianowicie ostatnio pojawił się problem z jazdą, który szczególnie uciążliwy staje się przy jeździe na śliskiej nawierzchni, pasach dla pieszych, piasku - samochód po najechaniu na te powierzchnie zachowuje się tak jak by chciał iść bokiem. Dodatkowym objawem jaki nasilił się w ostatnim czasie jest wydzieranie opon na całej powierzchni, ale głównie po ich wewnętrznej stronie.
Byłem na stacji diagnostycznej - na jednej nic nie stwierdzono, w przypadku drugiej Pan powiedział, że nieprawidłowy jest parametr uślizgu tylnych kół. Dodatkowo wymieniłem czopy półosi, tuleje tylnej belki, łożyska, amortyzatory, robiłem dla pewności dwukrotnie zbieżność kół na dwóch różnych stacjach, na drugiej gość powiedział, że nie było źle, ale delikatnie musiał poprawić.
Wczoraj po deszczu jak droga przymarzła w ogóle nie mogłem jechać autem - tył auta chciał wyprzedzić przód, czułem się jak w tylno-napędówce na letnich oponach zimą.
W czym tkwi problem - coś nie tak złożone przy wymianie tulei tylnej belki, coś się odkręciło czy to może belka pękła/wykrzywiła się, ewentualnie luz na maglownicy i to coś nie tak jest z przednią osią auta?
Podpowiedzcie mi Panowie, bo nie mam już pomysłów co zrobić, żeby było dobrze. Straciłem trzy komplety opon.
mam ogromny problem z moim autem, a mianowicie ostatnio pojawił się problem z jazdą, który szczególnie uciążliwy staje się przy jeździe na śliskiej nawierzchni, pasach dla pieszych, piasku - samochód po najechaniu na te powierzchnie zachowuje się tak jak by chciał iść bokiem. Dodatkowym objawem jaki nasilił się w ostatnim czasie jest wydzieranie opon na całej powierzchni, ale głównie po ich wewnętrznej stronie.
Byłem na stacji diagnostycznej - na jednej nic nie stwierdzono, w przypadku drugiej Pan powiedział, że nieprawidłowy jest parametr uślizgu tylnych kół. Dodatkowo wymieniłem czopy półosi, tuleje tylnej belki, łożyska, amortyzatory, robiłem dla pewności dwukrotnie zbieżność kół na dwóch różnych stacjach, na drugiej gość powiedział, że nie było źle, ale delikatnie musiał poprawić.
Wczoraj po deszczu jak droga przymarzła w ogóle nie mogłem jechać autem - tył auta chciał wyprzedzić przód, czułem się jak w tylno-napędówce na letnich oponach zimą.
W czym tkwi problem - coś nie tak złożone przy wymianie tulei tylnej belki, coś się odkręciło czy to może belka pękła/wykrzywiła się, ewentualnie luz na maglownicy i to coś nie tak jest z przednią osią auta?
Podpowiedzcie mi Panowie, bo nie mam już pomysłów co zrobić, żeby było dobrze. Straciłem trzy komplety opon.
Ostatnio zmieniony pn gru 01, 2014 21:58 przez krzysiiekb, łącznie zmieniany 1 raz.
KaBe
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Musisz znaleźć serwis który posiada urządzenie do pomiaru geometrii mniej więcej takie;
http://allegro.pl/beissbarth-geometria- ... 84830.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Przeczytaj opis.
Druga sprawa to jaką będą mieć mechanicy czy też diagności wiedzę na ten temat i czy potrafią dokonać pomiaru i ocenić stan geometrii i uszkodzeń.
Ewidentnie z opisu jest coś nie halo z twoim autem.
http://allegro.pl/beissbarth-geometria- ... 84830.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Przeczytaj opis.
Druga sprawa to jaką będą mieć mechanicy czy też diagności wiedzę na ten temat i czy potrafią dokonać pomiaru i ocenić stan geometrii i uszkodzeń.
Ewidentnie z opisu jest coś nie halo z twoim autem.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Podjedz sobie na aleksandrowska 195 tam gosc dobrze robi geometrie na takim sprzecie 80 100
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
waski1, grandi, ok, tylko chodzi mi o takiego fachowca, który powie mi masz niedokręconą tylną belkę, wyrąbały Ci się tuleje, skrzywiona tylna belka lub magiel do wymiany, a nie takiego, który powie masz trzy na minusie, dwa stopnie na plusie i nieprawidłowy uślizg.
swoją drogą co byście obstawiali przy takich objawach i po takich wymianach, które napisałem?
swoją drogą co byście obstawiali przy takich objawach i po takich wymianach, które napisałem?
KaBe
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
Re: 1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Ciężko jest cokolwiek obstawiać i diagnozować przez neta.Druga sprawa jest taka że Ty jesteś z Łodzi a ja z Krakowa.Gdyby ten samochód był w Krakowie to Twój problem załatwiony by był w około godzinę (mam na myśli zdiagnozowanie problemu).Poszukaj może w swojej grupie regionalnej polecany warsztat sprawdzony przez forumowiczów który sprawdzi Ci auto pod kątem zawieszenia KPL. i ewentualnej geometrii.Jeśli belka tył kiedyś zarobiła kuku to wymiana czopa nic nie zmienia.A od kiedy się tak dzieje z tym autem.Odkąd go masz czy po tych naprawach?krzysiiekb pisze:waski1, grandi, ok, tylko chodzi mi o takiego fachowca, który powie mi masz niedokręconą tylną belkę, wyrąbały Ci się tuleje, skrzywiona tylna belka lub magiel do wymiany, a nie takiego, który powie masz trzy na minusie, dwa stopnie na plusie i nieprawidłowy uślizg.
swoją drogą co byście obstawiali przy takich objawach i po takich wymianach, które napisałem?
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Wydaje mi się, że od pewnego czasu, ale nie potrafię powiedzieć czy po tych naprawach. Auto mam ponad 5 lat i dopiero ostatnio zaczęło aż tak ciąć opony i uciekać bokiem. Co myślicie o tej focie - widzicie jakieś nieprawidłowości? Jeśli tak to czym mogą być spowodowane?
KaBe
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Ta ze prawe kolo bbardziej wystaje
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV - Silnik: CFGB
- Kontakt:
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
I albo mi się zdaje ale jak by był negatyw na prawej stronie.
A jak wymieniałeś czopy z tyłu to po ich odkręceniu nie wyleciały ci jakieś może cienkie podkładki?
A jak wymieniałeś czopy z tyłu to po ich odkręceniu nie wyleciały ci jakieś może cienkie podkładki?
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Jaki może być powód wystawania prawej strony?
jak robi się ten negatyw o którym wspomniałeś?
W którym miejscu szukać tych podkładek i jak mniej więcej wyglądają to sprawdzę, bo może po jednej stronie są a po drugiej nie?
czy można źle przekręcić tylną belkę, albo nowe tuleje mogą latać na boki i to jest przyczyną zarzucania i cięcia opon?
masz jakiś sprawdzony namiar na belkę w dobrym stanie?
jak robi się ten negatyw o którym wspomniałeś?
W którym miejscu szukać tych podkładek i jak mniej więcej wyglądają to sprawdzę, bo może po jednej stronie są a po drugiej nie?
czy można źle przekręcić tylną belkę, albo nowe tuleje mogą latać na boki i to jest przyczyną zarzucania i cięcia opon?
masz jakiś sprawdzony namiar na belkę w dobrym stanie?
KaBe
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8 90KM - zarzuca tył, tnie opony, belka
Wydaje mi się, że problem był od zawsze, ale w dużo mniejszym stopniu - opony nie wycierały się.
Zastanawia mnie też dlaczego obie tylne opony ścierają się od wewnętrznej strony ?
Może ten samochód jest przesunięty i trzeba go wstawić na ramę?
Dodatkowo zaobserwowałem, że przy skręcaniu w prawo nic się nie dzieje, w lewo natomiast tak jak by przód skręca a tył chce nadal jechać prosto. ?
Zastanawia mnie też dlaczego obie tylne opony ścierają się od wewnętrznej strony ?
Może ten samochód jest przesunięty i trzeba go wstawić na ramę?
Dodatkowo zaobserwowałem, że przy skręcaniu w prawo nic się nie dzieje, w lewo natomiast tak jak by przód skręca a tył chce nadal jechać prosto. ?
KaBe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości