Wyciek z egr - foto
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wyciek z egr - foto
Co może być przyczyną wycieku z otworu zaznaczonym na fotce, cały silnik suchutki, po przejechaniu ok 5tys łyknął ok 0,7L oleju (sądzę że przez turbinę bo po odpięciu dolnego węża trochę się wylało z ic) ten wyciek pokazał się ostatnio czy turbo które miało zapieczone kierownice i przeładowywało mogło mieć na to wpływ? Dodam że egr jest zaślepiony blaszką.
Tak jak radzi kolega zaślep.
Nie bedzie tyle syfu leciało.
Pozdro
Nie bedzie tyle syfu leciało.
Pozdro
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
Koledzy jak ja kocham tekie "porady" :green_fuck:arthek pisze:Zaślep całkiem.Nie tylko pozbędziesz się wycieku ale i silnik na tym zyska.
Poszukaj w szukajce.
Kolego Arthek coś słyszeliście ale nie wiecie gdzie dzwoni.
Merytorycznie:
Olej bedzie w takim przypadku wyciekał nawet po zaślepieniu EGR !!!
Olej w dolocie pochodzi z odmy skrzyni korbowej i z ewentualnych nieszczelności w turbinie. Pokrwa on całe wnetrze dolotu cienką warstwą i jest to NORMALNE Źle jest jak się zbiera tego oleju np litr po 20 kkm w IC. Ten to właśnie olej wycieka na załączonym foto.
Za to syf w kolektorze dolotowym powstaje kiedy spaliny wracają przez rurę recylkulacji spalin do kolektora. Niosą one w sobie sadze, które mieszają się z olejem i tworzą smolistą maź. Dodatkowo spaliny są gorące i "przypiekają" tą maź do postaci smoły lub twardego osadu.
Więc krótko - zaślepienie EGR wyeliminuje powstawanie syfu w dolocie, a olej i tak bedzie leciał z odmy
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2008 22:33 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
wężyk od odmy dać pod auto i niech tam olejek leci.
A co do czyszczenia to ja tego nie robiłem, przy przeróbce po pierwsze wywalili mi egr.
pozdro.
A co do czyszczenia to ja tego nie robiłem, przy przeróbce po pierwsze wywalili mi egr.
pozdro.
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
aadasiek http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ht=egr+out
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf
Sprawa z uszczelnieniem nie jest prosta - egr teoretycznie nie jest rozbieralny
Po wymontowaniu go z auta zabrałem się za rozgięcie zawalcowanej górnej pokrywy do której podpinamy przewód podciśnieniowy, blacha nie jest zbyt cienka więc troch się pomordowałem aby zeszła (ale to i tak pryszcz w porównaniu z zagięciem jej z powrotem)
i tu pojawił się nic nie da się dalej rozebrać wszystko jest maszynowo zaprasowane i pozagniatane - i tu stoimy przed decyzją co dalej zrobić, jeśli nie chcemy się pozbywać egr musimy rozwiercić zaprasowanie od strony zaworu (potem trzeba go będzie jakoś przymocować/przyspawać)
następnie cała ośka z membraną wychodzi i mamy dostęp do uszczelniacza który ma rozmiar 6x12x3 firmy NOK.
Ja zrobiłem inaczej, nie rozwiercałem tylko cienkim brzeszczotem przeciąłem w środku ośkę już mi nie będzie potrzebna bo pozbywam się sterowania egr,
od góry w otwór po ośce wkręciłem dużego blachowkręta i zasilikonowałem od góry
w środku również się pozbyłem aluminiowego prowadzenia ośki które częściowo zmniejszało przekrój
teraz zostało założenie membrany już bez ośki i mozolne zagniecenie górnej pokrywy, od spodu razem z uszczelką założona blaszka odcinająca spaliny
nie należy zapomnieć o wymianie o-ringa uszczelniającego egr z kolektorem o rozmiarze 55x3
Dziś była pierwsza jazda i jak na razie wszystko ok
Po wymontowaniu go z auta zabrałem się za rozgięcie zawalcowanej górnej pokrywy do której podpinamy przewód podciśnieniowy, blacha nie jest zbyt cienka więc troch się pomordowałem aby zeszła (ale to i tak pryszcz w porównaniu z zagięciem jej z powrotem)
i tu pojawił się nic nie da się dalej rozebrać wszystko jest maszynowo zaprasowane i pozagniatane - i tu stoimy przed decyzją co dalej zrobić, jeśli nie chcemy się pozbywać egr musimy rozwiercić zaprasowanie od strony zaworu (potem trzeba go będzie jakoś przymocować/przyspawać)
następnie cała ośka z membraną wychodzi i mamy dostęp do uszczelniacza który ma rozmiar 6x12x3 firmy NOK.
Ja zrobiłem inaczej, nie rozwiercałem tylko cienkim brzeszczotem przeciąłem w środku ośkę już mi nie będzie potrzebna bo pozbywam się sterowania egr,
od góry w otwór po ośce wkręciłem dużego blachowkręta i zasilikonowałem od góry
w środku również się pozbyłem aluminiowego prowadzenia ośki które częściowo zmniejszało przekrój
teraz zostało założenie membrany już bez ośki i mozolne zagniecenie górnej pokrywy, od spodu razem z uszczelką założona blaszka odcinająca spaliny
nie należy zapomnieć o wymianie o-ringa uszczelniającego egr z kolektorem o rozmiarze 55x3
Dziś była pierwsza jazda i jak na razie wszystko ok
Dlatego w innym poście sugerowałem (jak pewnie też czytałeś) rozcięcie puszki siłownika podciśnieniowego, usuniecie membramy, sprzężyny, grzybka zaworu EGR, wycięcie alu prowadnicy tak jak Ty to uczyniłeś i zaspawanie dziury po trzonku zaworu w tym miejscu:korfanty pisze:Ja zrobiłem inaczej, nie rozwiercałem tylko cienkim brzeszczotem przeciąłem w środku ośkę już mi nie będzie potrzebna bo pozbywam się sterowania egr,
Nastepnie oszlifowanie ładne całości i zlożenie (oczywiście po odcieciu dopływu spalin przez rurę EGR. Nie trzeba wówczas dawać membramy i bawić się w zagnatanie puszki siłownika. Wystarczy jedynie zaślepić przewód podciśnieniowy zaraz przy elektrozaworze (przykręcony jest do kolektora dolotowego)
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 21:56 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Oczywiście że tak też można i nawet prościej chociaż w domowych warunkach może być problem z pospawaniem aluminium (chociaż już są kleje do aluminium) ja nie chciałem aby przy ewentualnej sprzedaży auta za bardzo się rzucało w oczy że było coś przerabiane - teraz z zewnątrz jest ciężko dojrzeć ze egr jest wypatroszony, trzeba się dobrze przyjrzeć od spodu pokrywy że była odginana i zagniatana ręcznie.jaro4444 pisze: .
.
.
Nastepnie oszlifowanie ładne całości i zlożenie (oczywiście po odcieciu dopływu spalin przez rurę EGR. Nie trzeba wówczas dawać membramy i bawić się w zagnatanie puszki siłownika. Wystarczy jedynie zaślepić przewód podciśnieniowy zaraz przy elektrozaworze (przykręcony jest do kolektora dolotowego)
Skoro tak to można zaspawać i na wierzch założyć samą blaszną osłonę siłownika bez flaków - nawet jest gdzie podłączyć przewód podciśnieniowy (do przewodu wkłada się wówczas malą kulke z łozyska i tak się go zaślepia, albo igłę wtryskiwacza czopikowego)
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Re: Wyciek z egr - foto
Witam,
Panowie odkopię trochę temat. Zastanawiam się czy zaznaczonego otworu na zdjęciu (w zasadzie dwóch bo są po obu stronach) nie dało by się zaślepić. Naprzykład gwintując ten otwór a następnie wkręcając śrubkę posmarowaną silikonem, pytanie w jakim celu te otwory tam są? Czy może ktoś zgłębiał temat?
Problem polega na tym, że właśnie przez te otwory mam wyciek, chciałbym żeby EGR pozostał na swoim miejscu ze względu na szybsze nagrzewanie auta, jednak muszę coś zrobić z tym wyciekiem.
Panowie odkopię trochę temat. Zastanawiam się czy zaznaczonego otworu na zdjęciu (w zasadzie dwóch bo są po obu stronach) nie dało by się zaślepić. Naprzykład gwintując ten otwór a następnie wkręcając śrubkę posmarowaną silikonem, pytanie w jakim celu te otwory tam są? Czy może ktoś zgłębiał temat?
Problem polega na tym, że właśnie przez te otwory mam wyciek, chciałbym żeby EGR pozostał na swoim miejscu ze względu na szybsze nagrzewanie auta, jednak muszę coś zrobić z tym wyciekiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 184 gości