Mocne drgania silnika w mkIII 1.9TDi-co może być przyczyną??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Mocne drgania silnika w mkIII 1.9TDi-co może być przyczyną??

Post autor: Unicron » ndz lut 20, 2005 01:09

Witam

Mam mkIII 1.9 TDi 90KM i od początku keidy go kupiłem miałem (12.04)silne drgania kierownicy, silnika i układu wydechowego w czsie pracy silnika, a np. na IV biegu przy 50 - 65km/h auto szarpało, co daje się wyraźnie wyczuć (ogólnie na niskich obrotach około 1800 na II, III, V też).
Pierwsze moje podejrzenie pedało na poduszki pod silnikiem, mechanik wymienił olejową bo stwierdził, że tylko ta jest uszkodazona, dziś odebrałem auto lecz nie odczułem żadnej zmiany.

Przyznam się, że jeszcze nie wymieniłęm rozrządu (ze względu na wysoki koszt), lecz w następnym miesiącu zabieram się za niego na 100%. Mechanik powiedział, że przyczyną drgań może być złe naciagnięcie paska rozrządu czy to moze być przyczyną moich drgań???

Jeśli miał ktoś podobny problem to proszę o rady i podpowiedzi, bo tym autem przez te drgania bardzo źle się jeździ, np. jak ruszam musze dawać dużo gazu bo boje się, że zaraz mi się rozleci, a wiadomo że to nie jest zdrowe dla autka.

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie rady i komentarze :pub:


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » ndz lut 20, 2005 10:55

1. Poduszki szczególnie przednia - nie wiem dlaczego piszesz że to olejowa - u mnie nie jest to olejowa :hmm: , pasuje równiez od VRa być może poducha, którą wsadziłeś jest kiepska, bądź z nie tego auta.

2. tłumik drgań skrętnych (inaczej koło pasowe)

mi te dwie sprawy pozwoliły na wyeliminowanie dragań - praktycznie juz nic nie drga :)

Pasek rozrządu napina napinacz i ten element nie wywoła drgań przenoszonych na budę.

Jesli auto miało dzwonka, bardzo możliwe, że któreś z elementów silnika/układuwydechowego dotykalą karoserii i wywołują drgania.

Odpal silnik, i zwiekszaj gaz do uzyskania obrotów na których drga - druga osoba bierze łom albo inną dźwignie i stara się ruszać silnikiem na wszystkie strony - sprawdzacie czy drgania ustępują - czasem drgania czuć i słychać tylko wewnątrz auta.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » ndz lut 20, 2005 12:58

Corvax pisze:1. Poduszki szczególnie przednia - nie wiem dlaczego piszesz że to olejowa - u mnie nie jest to olejowa :hmm: , pasuje równiez od VRa być może poducha, którą wsadziłeś jest kiepska, bądź z nie tego auta.

2. tłumik drgań skrętnych (inaczej koło pasowe)

.
1.Co do poduch to mechanik oglądał i mówił, że tylko ta olejowa (czyli tylni która jest pod silnikiem i skrzynią jest uszkodzona), co do reszty mówił, ze jest ok - jak mogę sprawdzić samemu czy poduchy są ok i czy mi nie naściemniał??

2. co t oejs tkoło pasowe?? ze mnie mechanik super nie jest i ni kojarze zabardzo tej częsci, czy jej wymiana jest droga??

3. Autko kiedyś było walnięte w prawe drzwi, więc może t oejs tprzyczyną drgań?? coś tam moze sięprzesuneło i ociera o kastę.
Jeśli tak to jak mogę to zniwelowac?? bo z tym łomem to chyba dość ryzykowne tzn. coś urwę, pognę itp


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz lut 20, 2005 13:13

Corvax pisze:Pasek rozrządu napina napinacz i ten element nie wywoła drgań przenoszonych na budę
W moim aucie w ktorym po odpaleniu silnik walil na wsie strony autem wymiana rozrzadu, rolek i uszczelniacza walka rozrzadu (olej walil do obudowy paska rozrzadu) pomogla. Teraz slysze tylko drgajacy tlumik co mi sie podoba ale niektorym pasazerom zwlaszcza z tylu dokucza :)

Pozdro
Gitner



Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » ndz lut 20, 2005 13:45

No u mnie to wyglada tak, że tłumik wali, ale mocno, przy ruszaniu z I biegu kasta się tzręsie, a na niskich obrotach na wyższych biegach auto się jak by dławi/tzręsie, mam na myślo obroty z zakresu 1500-1900, czyli nie znowu tak i neiskie jak na diesla.


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz lut 20, 2005 14:16

Unicron pisze:a na niskich obrotach na wyższych biegach auto się jak by dławi/tzręsie, mam na myślo obroty z zakresu 1500-1900, czyli nie znowu tak i neiskie jak na diesla.


U mnie przy takich obrotach i wyzszych biegach autem nie trzesie i przyspiesza bez redukcji biegow.

Pozdro
Gitner



Awatar użytkownika
Unicron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: wt gru 21, 2004 02:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Unicron » ndz lut 20, 2005 14:18

no własnie, a umni jest tki syf i jż mnie to powoli dobija bo kasę ładuje, a nic nie pomaga!!!

Dlatego też mam nadzieje, że tu czegoś się dowiem i uda mi się to gó*** naprawić (mam oczywiście namyśli usterkę, nie autko :grin: )


Pozdrawiam
Unicron

GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz lut 20, 2005 14:28

Unicron pisze:Dlatego też mam nadzieje, że tu czegoś się dowiem i uda mi się to gó*** naprawić (mam oczywiście namyśli usterkę, nie autko :grin: )
Sorki ale nie pomoge. Jeszcze z tym nie musze walczyc :) Ale napisz jak dojdziesz w czym tkwil problem.

Pozdro i udanej szybkiej naprawy
Gitner



Awatar użytkownika
piosz7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: czw lut 24, 2005 10:27
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: piosz7 » pt lut 25, 2005 12:42

Corvax napisał:
2. tłumik drgań skrętnych (inaczej koło pasowe)

tłumik drgań skrętnych kolego jest w tarczy
sprzęgła (są tam takie 4 sprężyny które amortyzóją
moment skrętny), to nie jest żadne koło pasowe!!!
Tak czy tak to nie ma nic wspólnego z drganiami
na wolnych obrotach, ja sprawdził bym raczej
wtryskiwacze ( może jeden jest padnięty).



Awatar użytkownika
ralv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 13:51
Lokalizacja: wolomin, radzymin

Re: Mocne drgania silnika w mkIII 1.9TDi-co moz˙e byc´ przyc

Post autor: ralv » pt lut 25, 2005 14:50

Unicron pisze:Witam

Mam mkIII 1.9 TDi 90KM i od pocza˛tku keidy go kupi?em mia?em (12.04)silne drgania kierownicy, silnika i uk?adu wydechowego w czsie pracy silnika, a np. na IV biegu przy 50 - 65km/h auto szarpa?o, co daje sie˛ wyraz´nie wyczuc´ (ogólnie na niskich obrotach oko?o 1800 na II, III, V tez˙).
Pierwsze moje podejrzenie peda?o na poduszki pod silnikiem, mechanik wymieni? olejowa˛ bo stwierdzi?, z˙e tylko ta jest uszkodazona, dzis´ odebra?em auto lecz nie odczu?em z˙adnej zmiany.

Przyznam sie˛, z˙e jeszcze nie wymieni?e˛m rozrza˛du (ze wzgle˛du na wysoki koszt), lecz w naste˛pnym miesia˛cu zabieram sie˛ za niego na 100%. Mechanik powiedzia?, z˙e przyczyna˛ drgan´ moz˙e byc´ z?e naciagnie˛cie paska rozrza˛du czy to moze byc´ przyczyna˛ moich drgan´???

Jes´li mia? ktos´ podobny problem to prosze˛ o rady i podpowiedzi, bo tym autem przez te drgania bardzo z´le sie˛ jez´dzi, np. jak ruszam musze dawac´ duz˙o gazu bo boje sie˛, z˙e zaraz mi sie˛ rozleci, a wiadomo z˙e to nie jest zdrowe dla autka.

Z góry bardzo dzie˛kuje˛ za wszelkie rady i komentarze :pub:
u mnie bylo podobnie tyle ze w moim przypadku zaczelo sie to nagle bez zadnego widocznego powodu. potem okazalo sie ze co prawda pasek byl niby caly ale na tyle kiepski ze pewnego razu przeskoczyl i wygielo minimalnie dwa zawory. silnik pracowal nadal ale na wolnych zdrowo trzeslo (brak kompresji przez wygiete zawory) . po wymianie jest ok
wiec moze najpierw wymien pasek i sprawdz kompresje w cylindrach
co do uszkodzonnych poduszek to niedomaganie ich powinienes odczuwac glownie podczas ruszania



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lut 25, 2005 16:06

piosz7 pisze:Corvax napisał:
2. tłumik drgań skrętnych (inaczej koło pasowe)

tłumik drgań skrętnych kolego jest w tarczy
sprzęgła (są tam takie 4 sprężyny które amortyzóją
moment skrętny), to nie jest żadne koło pasowe!!!
Tak czy tak to nie ma nic wspólnego z drganiami
na wolnych obrotach, ja sprawdził bym raczej
wtryskiwacze ( może jeden jest padnięty).
Tlumik drgań skrętnych kolego to inaczej koło pasowe z gumową podkładką zakładane na koło zębate na rysunku nr. 9
Obrazek

jedo zadaniem jest własnie tłumienie drgań przechodzących z silnika na osprzęt, a przyczyną powstawania wibracji zwykle jest bicie tego koła pasowego. Dojrzec to można gołym okiem.

Czasami nie warto się wypowiada w tonie autorytatywnym nie mając za specjalnie pojęcia o czym sie mówi :grin:


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ralv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 13:51
Lokalizacja: wolomin, radzymin

Post autor: ralv » pt lut 25, 2005 16:16

Corvax pisze:
piosz7 pisze:Corvax napisa?:
2. t?umik drgan´ skre˛tnych (inaczej ko?o pasowe)

t?umik drgan´ skre˛tnych kolego jest w tarczy
sprze˛g?a (sa˛ tam takie 4 spre˛z˙yny które amortyzója˛
moment skre˛tny), to nie jest z˙adne ko?o pasowe!!!
Tak czy tak to nie ma nic wspólnego z drganiami
na wolnych obrotach, ja sprawdzi? bym raczej
wtryskiwacze ( moz˙e jeden jest padnie˛ty).
Tlumik drgan´ skre˛tnych kolego to inaczej ko?o pasowe z gumowa˛ podk?adka˛ zak?adane na ko?o ze˛bate na rysunku nr. 9
Obrazek

jedo zadaniem jest w?asnie t?umienie drgan´ przechodza˛cych z silnika na osprze˛t, a przyczyna˛ powstawania wibracji zwykle jest bicie tego ko?a pasowego. Dojrzec to moz˙na go?ym okiem.

Czasami nie warto sie˛ wypowiada w tonie autorytatywnym nie maja˛c za specjalnie poje˛cia o czym sie mówi :grin:
kazdy ma prawo do orgazmu :grin: szacuneczek Corvax :pub:



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt lut 25, 2005 16:18

Gitner pisze:
Corvax pisze:Pasek rozrządu napina napinacz i ten element nie wywoła drgań przenoszonych na budę
W moim aucie w ktorym po odpaleniu silnik walil na wsie strony autem wymiana rozrzadu, rolek i uszczelniacza walka rozrzadu (olej walil do obudowy paska rozrzadu) pomogla. Teraz slysze tylko drgajacy tlumik co mi sie podoba ale niektorym pasazerom zwlaszcza z tylu dokucza :)

Pozdro
Gitner
A nie miełeś czasem delikatnie przestawionego rozrządu - to wystarczy żeby trzepało budą :)


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt lut 25, 2005 16:36

Corvax pisze:A nie miełeś czasem delikatnie przestawionego rozrządu - to wystarczy żeby trzepało budą :)
Tego to Ci nie powiem czy byl przestawiony.. Mogl sie przestawic, bo zaczelo trzesc jakies 3kkm temu i po wymianie rozrzadu ustalo ;)

Pozdro
Gitner



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 299 gości