MK3 Zapłon?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

NERX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 09:25
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

MK3 Zapłon?

Post autor: NERX » pt wrz 15, 2006 16:13

Witam ! Wczoraj myślałem ,że już mój koszmar się skończył ,ale nie chodzi o to ,że silnik bardzo nierówno pracował lecz kolega mechanik zaradził temu ustawiając zapłon (nie wiem czy to jest to ,poprostu przesunoł o 2 wgłębienia tą blaszke ,która się znajduje na osłonce linki hamulcowej) i silnik zaczoł pracować idealnie!! pysk mi się uśmiał od ucha do ucha do czasu.....dzisiaj jak zapaliłem wskazówka obrotomierza sięgała prawie 2000 na luzie !! Może mi ktoś coś doradzić bo chyba szlak mnie trafi z tym autem. Jaki to ma wogóle wpływ na samochud z tymi wysokimi obrotami? co mam zrobić?????



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » pt wrz 15, 2006 16:38

Z tego co piszesz wynika że wcale nie przestawił ci zapłonu tylko podwyższył obroty linką gazu (podciągając ją) dlatego teraz masz wysokie obroty linką się nie operuje powinna być lekko lużna Powinieneś ustawić zapłon robi się to przy pomocy lampy stroboskopowej obracająć aparatem zapłonowym Jeżeli przy dobrze ustawionym zapłonie dalej będzie chodził nierówno to moga być wtedy np świece do wymiany

[ Dodano: 15 Wrz 2006 16:39 ]
radzę wrócić do tamtego ustawienia linki i sprawdzić zapłon



NERX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 09:25
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: NERX » sob wrz 16, 2006 09:20

Świece i kable mam wymienione (kable "Janmor" czy są to dobre?).To znaczy ,że przyczyną tekiej pracy silnika jest żle ustawiony zapłon?



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » sob wrz 16, 2006 22:26

NERX pisze:Świece i kable mam wymienione (kable "Janmor" czy są to dobre?).To znaczy ,że przyczyną tekiej pracy silnika jest żle ustawiony zapłon?
Tak może być źle ustawiony A jak jest z wysokimi obrotami Nie strzela ci?



Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » sob wrz 16, 2006 22:57

NERX pisze:Świece i kable mam wymienione (kable "Janmor" czy są to dobre?).To znaczy ,że przyczyną tekiej pracy silnika jest żle ustawiony zapłon?
Jesli chpodzi o kable to sa najgorsze na rynku....wiec nie sa dobre........ mysle ze to nie wina zaplonu skoro nie rowno chodiz moze byc bardzo wiele przyczyn od lewego podcisnienia po jakies dupsy elektroniczne



kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

Post autor: kamil.wilk » ndz wrz 17, 2006 10:14

Sprawdź cewke zapłonową.
Ja tak miałem jak zrobiło mi się przebicie.
Ale zmień kable na Beru najpierw.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » ndz wrz 17, 2006 23:30

No, ja kupilem janmory za 230,- do mojego 16V i do dzis zaluje kazdej zlotowki wydanej na to g...o :grrr: Wytrzymaly, juz dokladnie naie pamietam, ok 5-6k km i tylko przez nie problemy mialem, bo cos sie dzialo nie tak z autkiem a ja stawialem na wszystko tylko nie na kable bo przeciez praktycznie nowe... Jak sie okazalo to po ciemku swiecily jak neony i nie dalo sie do nich reki zblizyc bo od razu kopalo :satan: A jak je chcialem sprawdzic miernikiem czy daja prawidlowy opor to 2 na 4 nie dawaly zadnego bo nawet "przejscia" nie mialy :satan: .
Jesli chodzi o problem to podejrzewam ze to moze byc silniczek krokowy...
Powodzenia w szukaniu :)



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » ndz wrz 17, 2006 23:39

wywal te kable bo to śmieć(jak dla mnie)-niepolecam nikomu,piotrek1313 - żeby janmory kosztowały aż 230 pln-drogo sie cenią, wolałbym kupić jakieś no name z blachmi nad świece za ok 70- 80 pln


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

NERX
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 09:25
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: NERX » pn wrz 18, 2006 10:22

Kand nie wiem co masz na myśli z tym strzealaniem ale ja niczego nie słysze.Denerwowały mnie te wysokie obroty i przesunołem tą osłonke na lince w miejce poprzednie i obroty są takie jak wcześniej na luzie wskazówka jest przed 1000 niekiedy niżej i wyobrażcie sobie,że silnik niekiedy pracuje normalnie tak jak przy tych wysokich ,przedewszystkim zajebiście zapala i nie terkoce jak maluch ,ale to sie zdarza tak ok. w 50 % i nie potrafie sprecyzować czy przy zimnym czy ciepłym. A te kable to chyba jednak zmienie ile kosztują BERU?



kamil.wilk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: sob mar 25, 2006 22:11
Lokalizacja: kraków-gorlice. bardziej kraków obecnie
Kontakt:

Post autor: kamil.wilk » pn wrz 18, 2006 14:27

Chyba płaciłem za beru 150 zł.
Pozdrawiam



ditomek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 614
Rejestracja: pt paź 08, 2004 09:41
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: ditomek » pn wrz 18, 2006 15:12

NERX, co rozumiesz przez terkotanie jak maluch?
Naświetl bo być może temat znajomy i mógłbym pomóc.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Bilstein
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 30, 2006 21:02
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Bilstein » pn wrz 18, 2006 18:32

NERX mozesz sprawdzic jeszcze czy waz od serwa do kolektora ssacego nie jest pekniety moze to byc tez przyczyna nierownej pracy silniczka (a tego mechanika to darował bym sobie) ale oczywiscie moga byc tez inne przyczyny tak jak kolega piotrek1313 napisał silniczek krokowy np ale wymieniac mozna by było bez konca przyczyn musisz podjechac do jakiegos lepszego "majsterkowicza" pozd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
tomekzabrze
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: czw mar 23, 2006 23:43
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: tomekzabrze » pn wrz 18, 2006 18:51

NERX pisze:Kand nie wiem co masz na myśli z tym strzealaniem ale ja niczego nie słysze.Denerwowały mnie te wysokie obroty i przesunołem tą osłonke na lince w miejce poprzednie i obroty są takie jak wcześniej na luzie wskazówka jest przed 1000 niekiedy niżej i wyobrażcie sobie,że silnik niekiedy pracuje normalnie tak jak przy tych wysokich ,przedewszystkim zajebiście zapala i nie terkoce jak maluch ,ale to sie zdarza tak ok. w 50 % i nie potrafie sprecyzować czy przy zimnym czy ciepłym. A te kable to chyba jednak zmienie ile kosztują BERU?
Beru albo NGk cos okolo 170 zl



Awatar użytkownika
piotrek1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 447
Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek1313 » pn wrz 18, 2006 23:51

t-tas pisze:wywal te kable bo to śmieć(jak dla mnie)-niepolecam nikomu,piotrek1313 - żeby janmory kosztowały aż 230 pln-drogo sie cenią, wolałbym kupić jakieś no name z blachmi nad świece za ok 70- 80 pln
No ja tez bym chcial zeby byly tansze :D Tym bardziej ze wyladowaly w kuble niedlugo po tym jak zostaly zalozone. A co do tych blach nad swiece to jeszcze nie widzialem takiego typu kabli do 16V.
To jest wlasnie jedna z bolaczek 16V - cholernie drogi przewody :grrr: Za janmory dalem 230 (wtedy w sklpeie intern janmora 275), sentechy na allegro po 229,-, a z tych, na ktorych powinno sie jezdzic to beru - 310 (ja dalem cos kolo 260,- ze znizka dla stalego bywalca sklepu) i NGK, ale on sa jeszcze chyba ciut drozsze od beru.

Wniosek taki, zeby kupowac raz a porzadnie :bigok:

Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to ze jak kupowalem te janmry to jak sie pytalem o beru w sklepie to mi gosciu powiedzial ze bede musial 2 tygodnie na dostawe poczekac :hmm: No i sie skusilem... :kac:


A co do tematu, to nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale jak miales te "podciagniete" obroty to bylo ok? Bo moze to faktycznie bedzie wina krokowca? U mnie np na wolnych obrotach krokowiec swiruje i mi obroty strasznie plywaja, ale jak odlacze kabel od stycznika przy przepustnicy to obroty sa rowniutkie :smoke: (stad wiem ze krokowiec do :ass: )



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 144 gości