ajm mk4 dziwna praca silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ajm mk4 dziwna praca silnika
Witam w silniku ajm miałem problem z doładowaniem (przegnił zawór podciśnienia na turbinie) wymieniłem go identycznie jak na foto poradzie z forum . dodam że samochód jezdził z niepracującą turbiną około roku. Po wymianie przejechałem jakieś 600 m samochód przyśpieszał tak jak powinien i nagle podczas jazdy skoczyły obroty silnika i zaczął dziwnie pracować zgasiłem go po czym po chwili kręcenia zapalił pracował jakby na 3 cylindrach nierówno i nie miał siły nawet żeby ruszyć .olej w silniku jest , kontrolki żądne sienie zapaliły , myślałem ze to coś z kompem więc go zresetowałem odłączając klemy z aku i je zwierając (kiedyś pomogło) dodam że turbina nie miała luzów na wirniku kręciła się lekko, jak dla mnie po pracy silnika wnioskują uległ on uszkodzeniu czy to możliwe ? czy to raczej przeładowało i jakiś błąd wyskoczył ? nie chce go odpalać jeszcze raz ( ale na 99% nie wyskoczył błąd na panelu)
adamAS
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
ajm mk4 dziwna praca silnika
Jak jeździła zblokowana na przeładowaniu to mogło dojść do jej uszkodzenia, jak obroty skoczyły same z siebie to prawdopodobnie zaciągnął silnik olej z dolotu który się tam nagromadził. Zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania, bo jak chodzi na trzy garki to mogła ugiąć się korba.
Re: ajm mk4 dziwna praca silnika
Kolega ma racjęitaliano_83 pisze:Jak jeździła zblokowana na przeładowaniu to mogło dojść do jej uszkodzenia, jak obroty skoczyły same z siebie to prawdopodobnie zaciągnął silnik olej z dolotu który się tam nagromadził. Zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania, bo jak chodzi na trzy garki to mogła ugiąć się korba.
czarno to widze
zobacz teraz w jakim stanie jest turbo
ajm mk4 dziwna praca silnika
dzięki,, tak samo ja myslałem ze zaciągną oleju z turbo tylko juz mi się poprostu nie chciało tego rozbierać
adamAS
ajm mk4 dziwna praca silnika
jeśli olej jest w silniku w takiej ilości w jakiej był to silnik z pewnością się nie rozbiegał z powodu puszczonego oleju przez turbo do dolotu. Jeśli zaś nie ma siły ruszyć to pierwszym podejrzanym jest ciągle otwarty zawór EGR.adamSA pisze:olej w silniku jest
ajm mk4 dziwna praca silnika
olej był wymieniony dzień wczesniej i jest go tyle samo ile po wymianie , nie miałem czasu nic wiencej sprawdzać bo złożyłem inne auto do kupy aby mieć czym jezdzić .Jutro zajrze na egr . samochód pali nie ma siły jezdzić jak by miał sie rozpaść ,, jak jest zimny to trzeba go długo kręcić nieraz zapali i zgasnie jak był wczesniej ciepły to palił za pierwszym razem lecz jak by na 3 tłokach . wytłumacz o co chodzi z tym egr kiedy ma sie on otwierac a kiedy zamykac ? wiem że ma sie poruszyć podczas odpalania i zamknąc podczas gaszenia ale czy on pracuje podczas jazdy albo na jałowym ??? chyba nie wytłumacznie mi to
adamAS
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
ajm mk4 dziwna praca silnika
EGR to zawór który upuszcza spaliny do układu dolotowego - do kolektora. Jeśli chcesz zobaczyć czy działa to ściągnij wąż doładowania z EGR i uruchom silnik po około 1minucie EGR się uruchomi - otworzy i będzie to wyraźnie widoczne jaki i słyszalne,ton silnika się zmieni.adamSA pisze: wiem że ma sie poruszyć podczas odpalania i zamknąc podczas gaszenia ale czy on pracuje podczas jazdy albo na jałowym ??? chyba nie wytłumacznie mi to
ajm mk4 dziwna praca silnika
witam dzisiaj z rana miałem chwilkę wolne i jednak klapa egr nie porusza się przy odpalaniu ,, po jej lekkim zamknięciu ręką samochód zaczyna łapać . nie miałem na tyle czasu żeby wszystko posprawdzać i odpalić samochód . sztanga chodzi lekko na pierwszy rzut oka nie widać by wężyk był przetarty jest tylko trochę oleju w klapie czy klapa podczas zapalania silnika nie powinna sie poruszyć ??? (lekko przymknąć) u mnie podczas odpalania jest cały czas otwarta " onclick="window.open(this.href);return false;
adamAS
- arkadiusz87
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: śr mar 09, 2011 20:42
- Lokalizacja: Gorzow Wlkp
Re: Odp: ajm mk4 dziwna praca silnika
To jest klapa gasząca i ona przymyka się tylko jak gasisz auto a nie jak odpalasz. ..
ajm mk4 dziwna praca silnika
Nie. Twoja klapa pracuje normalnie.adamSA pisze:ale jak zapalasz to powinna sie troche przymknąć ???
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Re: ajm mk4 dziwna praca silnika
ta praca z tego linku to nie moje auto podałem go tylko bo przy próbie odpalania na filmie wajcha delikatnie sie porusza u mnie stoi cały czas w miejscu wienc chyba z nią jest coś nie tak ,, i tak ta klapa nie ma wpływu na zawory które u mnie prawdopodobnie są pogięte jutro będę miał wiencej czasu to sprawdzę zawory i cisnienie
adamAS
ajm mk4 dziwna praca silnika
Przeczytałem dokładnie twój post i mówię ci jeszcze raz ,ze twoja klapa pracuje prawidłowo.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
ajm mk4 dziwna praca silnika
A jak chodzi silnik to na vagu pokazuje który cylinder odstaje od reszty.?
bo może coś poszło do cylindrów jak turbo ruszyło i teraz nie ma ciśnienia na jednym
bo może coś poszło do cylindrów jak turbo ruszyło i teraz nie ma ciśnienia na jednym
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 195 gości