Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Na wstępie muszę się przyznać że nie jestem posiadaczem VW Szukając informacji na dręczące mnie pytania trafiłem na wasze forum które od jakiegoś czasu przeglądałem posiłkując się informacjami. Mam problem z mechanikami i ekspertami od pomp. Dwa miesiące temu siadła mi pompa Lucasa w Volvo v40 1.9 TD . Każdy w okolicy jak słyszał o pompie na literę L odmawiał mi pomocy. Dlatego postanowiłem zrobić przeszczep na Boscha na którym rzekomo wszyscy się znają i nie boja. Znalazłem pompę Bosch VE z wtryskami z peugeota 405 1.9 TD i przystąpiłem do działania. Po montażu pompy , wtrysków i ustawieniu początku wtrysku odpaliłem auto które nawet nienagannie pracowało. Później został dopieszczony kąt wtrysku żeby ładnie pracowało i dobrze odpalało. Po wszystkich zabiegach auto trafiło na CPN i wskazówka poziomu paliwa podniosła się na full. Po zrobieniu 100km wróciłem na ten sam CPN i dystrybutor oraz tak samo zatankowałem z wynikiem 11 litrów. Troszkę dużo ale spodziewałem się tego ponieważ kopcił na czarno. Dlatego znalazłem w FAQ VWGOLF jak się reguluje pompę mechaniczną i zmniejszyłem dawkę o jeden obrót i znów trasa 100km. Na CPN zatankowałem już 8 litrów wiec wynik zadowalający ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. Auto nie straciło na mocy,stało się głosniejsze, dobrze odpalało więc jeszcze parę razy zmniejszałem dawkę paliwa ale wykręcając śrubę o jakieś 10 stopni co tankowanie. Spalanie spadło do 6 litrów , auto troszkę się zmuliło ale nie przeszkadzało mi to. Dodam również że po każdej zmianie dawki odbywała się regulacja obrotów i kąta wtrysku ponieważ ze zmniejszeniem spalania silnik pracował jak stary jelcz. Klekotał twardo oraz mechanicznie na wolnych obrotach a podczas jazdy nie dało się słuchać silnika powyżej 2500obr. Zadne próby przestawienia pompy nie poprawiały tego metalicznego, twardego dźwięku. Czy jest coś o czym nie wiem przy regulacji dawki paliwa ??? Dlaczego wraz ze zmniejszeniem dawki paliwa silnik pracuje sztywno , głośno i metalicznie >????
-
- Mały gagatek
- Posty: 82
- Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
- Lokalizacja: FZ
- Kontakt:
Re: Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Szukałeś tam http://volvoforum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;?
Poza tym, nie wiem skąd jesteś, ale sam mam volvo tyle, że v70 '08r i też miałem problem z którym magicy z Zielonej Góry nie mogli sobie poradzić. Poczytałem tam trochę i... trafiłem do volvotech ul.Wrocławska 85, Byków koło Wrocławia. Pomogli i polecam ich, jeśli nie masz do nich za daleko, choć wiem, że ludzie tam jeżdżą i z końca Polski.
Pozdrawiam
Poza tym, nie wiem skąd jesteś, ale sam mam volvo tyle, że v70 '08r i też miałem problem z którym magicy z Zielonej Góry nie mogli sobie poradzić. Poczytałem tam trochę i... trafiłem do volvotech ul.Wrocławska 85, Byków koło Wrocławia. Pomogli i polecam ich, jeśli nie masz do nich za daleko, choć wiem, że ludzie tam jeżdżą i z końca Polski.
Pozdrawiam
najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Tak szukałem i niestety nie znalazłem. Dlatego pompa została wymieniona. Jest prawie taka sama jak w starych golfach na Linke wiec dlatego szukam tutaj pomocy. Auto odpala i jeździ super ale niestety dużo pali
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Robiłem taki przeszczep wraz kompletna rozbiórka pompy wtryskowej. Silnik w 306 pali ok 5,5-6,5l, przy dawce niemal na maks. Sprawdź wtryskiwacze, wycieki, rozrząd i kat wtrysku. Pompa nie jest zostana?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Tata ma 306 i na jego szczęście ma takie spalanie. A ja muszę jakość do tego dojść:) Pompa była zdemontowana z auta które jeździło ale dostało strzała w tył i nie opłacało się naprawiać. Więc pompa raczej nie jest zastana.
1. Wtryskiwacze sprawdzałem na takiej ręcznej pompce i rozpylały ale dam je do sprawdzenia żeby być pewnym
2.Wycieków nie mam żadnych. Wszędzie sucho
3.Rozrząd jest na znakach , przy wymianie pomp został wymieniony
4. Kąt wtrysku był ustawiany lampa stroboskopową i później poprawiony na słuch - jest jakiś sposób lepszego sprawdzenia niż słuch i wzrok ??? jakiś przyrząd ??
1. Wtryskiwacze sprawdzałem na takiej ręcznej pompce i rozpylały ale dam je do sprawdzenia żeby być pewnym
2.Wycieków nie mam żadnych. Wszędzie sucho
3.Rozrząd jest na znakach , przy wymianie pomp został wymieniony
4. Kąt wtrysku był ustawiany lampa stroboskopową i później poprawiony na słuch - jest jakiś sposób lepszego sprawdzenia niż słuch i wzrok ??? jakiś przyrząd ??
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
A co z zaworem elektr. na pompie? W bosch-u wygląda z obserwacji, że przyspiesza kat wtrysku. Spróbuj jeździć na odłączonym przez jakiś czas
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Zawór przestawiacza kąta mam podpięty pod włącznik i wprowadzony na deskę rozdzielczą na czas testów. Ale niestety nie jeżdżę z włączonym ponieważ auto strasznie klekocze . A masakra jest około 3000 obrotów
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 730
- Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
- Lokalizacja: Myślenice
- Kontakt:
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
No właśnie taki objaw powinien wystąpić, jeśli byś go podłączył. Czym regulowałeś przy pompie ? Spalanie masz teraz na poziomie 6l ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Regulowałem srubą od dawki. Klucz 13 i srubokręt. Jak zmniejszałem dawkę wykrecając srubę auto głośniej pracowało. Dlatego robiłem dodatkowo korektę na fasolkach ale nic to nie wnosiło. Ze spalaniem zeszedłem do 8 litrów bo dało sie wytrzymać w samochodzie. Teraz wróciłem z ustawieniami i pewnie wyjdzie jakieś 10 może 12 litrów bo kopci na czarno przy maksymalnym gazie , ale ładnie pracuje w każdym zakresie obrotów bez metalicznej i sztywnej pracy silnika
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: sob lis 22, 2014 16:10
Swapp pompy Lucas na Bosch -problem
Jak znaleźć informację na temat parametrów pomp. Chciałbym je porównać i może uda się to jakoś ustawić. W końcu każda pompa jest stworzona do jakiegoś silnika. Może są jakieś tabele.
Pompa bosch :
Nr 0 460 949 278
Ve R 445
Xud 203
015 364 00066
Pompa lucas
Oznaczenie DPC R8448B032A
Pompa bosch :
Nr 0 460 949 278
Ve R 445
Xud 203
015 364 00066
Pompa lucas
Oznaczenie DPC R8448B032A
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 118 gości