Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
- Silnik: CFGB
-
Kontakt:
Post
autor: waski1 » pt lis 21, 2014 12:25
Czujnik jest z tyłu silnika w króćcu połączeniowym plastikowym (tył głowicy).
Fanik pisze:Czyli jego rozpiecie przed rannym odpalaniem powinno spowodowac szybkie odpalanie jesli jest uszkodzony?
Teoretycznie tak ponieważ sterownik najprawdopodobniej podstawi temp. zastępczą -40 i wywali mu dawkę maksymalną paliwa no chyba że go zaleje to nie zapali.
To że słychać pompę paliwa nie oznacza że ona jest sprawna w pompie jest zawór zwrotny paliwa który ma za zadanie utrzymać paliwo w układzie.Miałem przypadki gdzie zawór był uszkodzony i też występowała sytuacja dłuższego kręcenia rozrusznikiem rano w ciągu dnia auto zapalało normalnie.
Link do czujnika (nr.4 )
https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Fanik
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Fanik » pt lis 21, 2014 12:39
A czy podłączjac pod wag-a komputer w jakis sposób pokaze mi czy cos jest z pompą paliwa? Czy jak moge to zweryfikować?
-
waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
- Silnik: CFGB
-
Kontakt:
Post
autor: waski1 » pt lis 21, 2014 12:45
Fanik pisze:A czy podłączjac pod wag-a komputer w jakis sposób pokaze mi czy cos jest z pompą paliwa? Czy jak moge to zweryfikować?
Vag-iem możesz jedynie zdiagnozować czujnik temp.
Dostarczanie paliwa diagnozujemy za pomocą pomiaru ciśnienia paliwa w twoim przypadku należałoby założyć manometr do pomiaru ciśnienia paliwa i zostawić go na noc i przy porannym odpalaniu obserwować jego wskazania.
-
Fanik
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Fanik » pt lis 21, 2014 13:07
Aha, w takim przypadku musze podsunąć taka myśl mojemu mechanikowi. Dziekuje za wskazówki
-
lapcia123
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: wt sie 05, 2014 14:01
Post
autor: lapcia123 » pt lis 21, 2014 20:08
Fanik, proponuje Tobie zrobic to samo co zrobilem ja dzisiaj, a mianowicie kupic sobie diagnostyke vaga na allegro 30-40zl i masz kabel do kompa+oprogramowanie a z pewnoscia Ci nie raz sie przyda. TO TAK TROCHE OFF TOPIC
-
waski1
- _
- Posty: 2808
- Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
- Silnik: CFGB
-
Kontakt:
Post
autor: waski1 » pt lis 21, 2014 20:17
lapcia123 pisze:Fanik, proponuje Tobie zrobic to samo co zrobilem ja dzisiaj, a mianowicie kupic sobie diagnostyke vaga na allegro 30-40zl i masz kabel do kompa+oprogramowanie a z pewnoscia Ci nie raz sie przyda. TO TAK TROCHE OFF TOPIC
Bardzo dobra rada.
-
Fanik
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Fanik » pt lis 21, 2014 20:20
lapcia123, podaj linka do aukcji jesli mozesz:-)
-
leon79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 686
- Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
- Lokalizacja: Szydłowiec
Post
autor: leon79 » pt lis 21, 2014 22:05
Jak już będziesz miał vaga, to rano przed pierwszym odpaleniem podpinasz go pod auto i sprawdzasz jaką temp podaje do sterownika (w engine bodajże grupa 003 lub 007- dokładnie nie pamietam). Porównujesz z tą jaka panuję w danym dniu - mają być zbliżone. Odchyłka kilku stopni dopuszczalna - wiadomo płyn może mieć troszkę wyższą temp niż otoczenie, szczególnie jesli auto nie stoi całą noc
User
-
Gawior
- Forum Master
- Posty: 1807
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Gawior » pt lis 21, 2014 23:46
Jeżeli masz laptopa, to mogę ci użyczyć kabelek. Podepnie się i sprawdzi. Czujników kilka mam też ( oryginałów - 2 czujniki w 1 z 4pinami ), więc można założyć coś i sprawdzić jak odpala.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
-
Fanik
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Fanik » pt lis 21, 2014 23:57
Dzieki wielkie koledzy za pomoc.
-
Gawior
- Forum Master
- Posty: 1807
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Gawior » czw lis 27, 2014 16:57
I jak tam ?
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
-
Fanik
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Fanik » czw lis 27, 2014 22:51
Gawior, nie testowalem jeszcze tych czujników od ciebie bo gdzies nie bylo czasu, ale dzisiaj bylem w sklepie z czesciami do różnych marek auta bo kupowałem oryginalny plyn do chłodnic do forda. Gosc ktory tam sprzedaje ma oryginalne czesci do forda itd i postanowilem zapytac czy ma może oryginalny czujnik do mojego golfa czyli 2.0 8v i o dziwo powiedzial ze ma. Po chwili mi go przyniósł i powiedzial ze to w 100℅ oryginał a był on koloru ciemno zielonego na 4 piny. Czy taki kolor ma oryginał? Cene jaka mi powiedział to 39 zł . na samej czujce jest wygrawerowany znaczek audi oraz vw i z tego co pamietam na plastiku made in hamburg ale tego nie jestem pewien. Nie kupiłem go bo chciałem się was poradzić. W aso 107 zł. Dodam jeszcze ze kolor czujnika ktory mam aktualnie w aucie to taki niebieski / błekitny
http://olx.pl/i2/oferta/czujnik-tempera ... 2JyVX.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak wyglądal mniej wiecej ten czujnik.
-
pinstonvw
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: śr sty 27, 2010 00:33
- Lokalizacja: Bogatynia
-
Kontakt:
Post
autor: pinstonvw » pt lis 28, 2014 00:17
Dołączę się z czystej ciekawości do tematu. Mam identyczny motor i z tego co zauważyłem to większość 2.0 tak samo odpala tzn. długo i ciężko. Koledzy mają jednostki 1.4 oraz 1.6 i te odpalają od strzała. U mnie również przy niższych temperaturach pali gorzej, ale tylko gdy jest zimny. Ciepły silnik odpala w miarę szybko. Sprawdzałem czujnik i jest ok. reszta również pozostaje sprawna. Najwyraźniej ten typ tak ma i trzeba się z tym pogodzić
...
-
Fanik
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: Fanik » pt lis 28, 2014 23:57
Mi sie jednak wydaje ze powinien palic na tzw dotyk:-) ktos odpowie na moj post wyzej zwiazany z czujnikiem?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości