problem z odpalaniem 2.0 8v

Tutaj piszemy o problemach dotyczących silników benzynowych

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: Fanik » czw lis 20, 2014 16:46

Panowie od czasu kiedy na dworze temperatura spadla ponizej 10 stopni mam problem z odpalaniem mojego golfa 2.0 8v. Wchodze do samchodu ,przekrecam kluczyk, slysze przez chwile pompke no i krece ok 5,6 sekund i samochod dopiero odpala. Auto najczesciej odpalane codziennie rano. Mowa oczywiscie o zimnym silniku. Gdy juz odpali i przejade kawalek to w 90% samochod pozniej jak jest cieply odpala od strzala, lecz ostatnio nawet jak byl cieply i podjechalem do marketu na zakupu , nie bylo mnie 20 min i znow mial problem z odpaleniem - 5,6 sekund krecenia. Wymienilem swiece, wiadomo filtry. Co moze byc przyczyną? Jakis czujnik? Auto ma zamontowany sekwencyjny gaz . ostatnio byl podpiety pod komputer i wyskoczyl blad sondy, lecz auto nie pali wiecej.

Prosze was o porade :-)



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: leon79 » czw lis 20, 2014 18:01

czujnik temp do sprawdzenia.


User

Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

Re: problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: Fanik » czw lis 20, 2014 19:37

A gdzie on sie znajduje i jak wyglada? Jesli go wypne i nastepnego ranka auto odpali od strzala to winien jest ten czujnik tak?



Awatar użytkownika
koma44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 19, 2014 21:48
Lokalizacja: Poznań

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: koma44 » czw lis 20, 2014 22:32

Szukaj go w okolicach termostatu i zmierz rezystencje multimetrem i porównaj z tabelką:

Obrazek

Chyba ,że masz dostęp do vag-coma to możesz sprawdzić temperaturę na zimnym silniku.



Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: Fanik » czw lis 20, 2014 22:41

Nie jestem mechanikiem i dla mnie taki jezyk to magia. Czy jesli wypne ten czujnik to auto powinno odpalicnod strzala jesli to jego wina?



lapcia123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 05, 2014 14:01

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: lapcia123 » czw lis 20, 2014 23:28

Dołączam sie do pytania autora. Jesli na zimnym odpali na strzala z wypietym czujnikiem to wina lezy po jego stronie?



Awatar użytkownika
koma44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt wrz 19, 2014 21:48
Lokalizacja: Poznań

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: koma44 » czw lis 20, 2014 23:43

viewtopic.php?t=302124" onclick="window.open(this.href);return false;



lapcia123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 05, 2014 14:01

Re: problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: lapcia123 » pt lis 21, 2014 00:25

U nas nie pali na zimnym, a nie na cieplym. To nie ma roznicy?



Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: Fanik » pt lis 21, 2014 00:25

Takie gówienko a problemu tyle ze masakra. Jak z taka usterka ma sobie poradzic mechanik skoro auto slabo odpala na zimnym silniku.? Dojedziesz do mechanika to juz jest cieply czyli musisz zostawic auto na noc , on po nocy odpali i dojdzie do wniosku ze czujnik ktory wymieni i kaze jechac do domu ze jest dobrze, po czym nastepnego dnia wsiadasz do auta i to samo i znowu do mechanika i kolo sie zamyka:-D



lapcia123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt sie 05, 2014 14:01

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: lapcia123 » pt lis 21, 2014 00:58

Fanik, u mnie w 1.6 16v tez wczesniej wyskakiwal blad sondy lambda ale podobno nawet jesli ona bylaby zepsuta to samochod by odpalal. Druga sprawa myslalem ze to wina aku bo mam skrzynie 1200W. Aku naładowałem na maxa i to jednak nie pomoglo. Doczytalem sie, ze to moze byc padnieta pompka paliwa, ten czujnik lub po prostu i pare innych rzeczy. Aczkolwiek na pewno jest to wina jakies pierdułki xd



Awatar użytkownika
pironet
Forum Master
Forum Master
Posty: 1182
Rejestracja: pt wrz 16, 2011 06:54

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: pironet » pt lis 21, 2014 08:17

Fanik pisze:Nie jestem mechanikiem i dla mnie taki jezyk to magia. Czy jesli wypne ten czujnik to auto powinno odpalicnod strzala jesli to jego wina?

kolega podał ci tabelke jakie wartości powinien mieć sprawny czujnik,czujnik jesli jest padnięty to czasem może podawać do kompa różne wartości ,czasem podaję że płyn ma temp -50 i auto nie odpala na ciepłym bo go zalewa ,czasem podaje wartość + 50 i auto nie odpala na zimnym bo komp myśli że auto jest rozgrzane.Bez podłączenia kompa i sprawdzenia jakie podaje wartości czujnik do ecu od zimnego silnika do rozgrzanego nic nie zrobisz.Jedynie podmianka na sprawny może wyeliminować tą usterkę,polecam ori bo zamienniki w ogóle nie trzymają wartości.


Golf Mk4 1.8t ARY 187km
Golf Mk1 1.5D
Golf Mk1 1.3
Golf Mk2 1.6 TD
Golf Mk4 1.6sr

Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: Fanik » pt lis 21, 2014 09:34

Lapcia123 u mnie aku praktycznie nowy i rozrusznik kreci az milo tylko pompke po przekreceniu kluczyka tez slychac . Kreci na zimnym z 5,6 sek i odpala i wczoraj zdarzylo sie ze na cieplym tez raz tak dlugo zakrecil

Pironet. Przynajmniej mi to teraz jasno wytlumaczyles. Ale czy przy uszkodzonym takim czujniku cieczy nie powinna mi skakac w jedna i druga strone wskazowka od temperatury? Bo tak czytalem

Swoja droga u mnie zapewne wyskakuje blaf sondy bo mam wycietego kata



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: waski1 » pt lis 21, 2014 11:22

Fanik pisze: Ale czy przy uszkodzonym takim czujniku cieczy nie powinna mi skakac w jedna i druga strone wskazowka od temperatury
Nie będzie skakać ponieważ wskaźnik na desce ma osobną linię elektryczną.



Fanik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: sob cze 14, 2014 20:47
Lokalizacja: Częstochowa

problem z odpalaniem 2.0 8v

Post autor: Fanik » pt lis 21, 2014 11:55

Jest ktos z was w stanie wskazac mi miejece gdzie ten czujnik sie znajduje? Czyli jego rozpiecie przed rannym odpalaniem powinno spowodowac szybkie odpalanie jesli jest uszkodzony? Czy nic to nie zmieni? Pytam bo jadac na vag-a do servsu policza mi tyle co pewnie za nowy czujnik tyle ze bede mial sprawdzone czy to na pewno czujnik . ale skoro pompka paliwa pracuje po przekreceniu zaplonu to paliwo musi dochodzic skoro po kreceniu ok 5 sekund auto wchodzi w momencie na obroty prawidlowe. Co sądzicie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości