obrotmomierz i zegarek, co z nimi??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
obrotmomierz i zegarek, co z nimi??
Słuchajcie mam licznik z obrotomierzem, z mfa wogule ale z tego nie korzystam, niewiem jaka jest rpzyczyna ale nie działa mi ani obrotomierz ani zegarek kwarcowy (tego moze trzeba jakos specjalnie załaczyć?? chyba ze sie powinnien od razu zapalać i tylko godzine ustawiac?)
posprawdzałem, przewody w liczniku są wszystkie ok, nc nie przerwane, kabelki do cwek na obrotku dochodzą. macie jakieś pomysły?
i chyba dioda od temperaturki mi nie działa bo sie nie swieci po zaaleniu zapłonu, ale to raczej nie bedzie przyczyną?
posprawdzałem, przewody w liczniku są wszystkie ok, nc nie przerwane, kabelki do cwek na obrotku dochodzą. macie jakieś pomysły?
i chyba dioda od temperaturki mi nie działa bo sie nie swieci po zaaleniu zapłonu, ale to raczej nie bedzie przyczyną?
Mk3 GTI 16V ABF
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
hmmm, ale oswietlenie działa, wskażnik paliwa i temp działa, nie działa tylko zegarek obrotomierz i ta dioda od temperatury, tzn pewien nie jestem, ale ona sie zawsze zapala po przekręceniu kluczyka razem z kontrolką oleju i gaśni epo zapaleniu silnika. czy jakieś sie jeszcze diody świecą po przekręceniu stacyjki? np poziomu płynu hamulcowego?
Mk3 GTI 16V ABF
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
no właśnie, wszystko niby ok, bo połaczenia są posprawdzałem, te małe druciki od cewek przy obrotku tez są podłączone i mają przejscia, są 3 bo ma 3 wyjścia, 2 chyba na zasilanie i 1 na impuls.
ma ktoś jakieś sugestie? i jak to z tymi kontrolkami musi być?
dodam ze to raczej cos w zegarach, bo u kumpla podpinaliśmy i też nie dziala.
ma ktoś jakieś sugestie? i jak to z tymi kontrolkami musi być?
dodam ze to raczej cos w zegarach, bo u kumpla podpinaliśmy i też nie dziala.
Mk3 GTI 16V ABF
Moze jakas sciezka w plytce od zegarow jest walnieta...
Oświetlenie zegarow moze dzialac bo prawcopodobnie podpiete jest pod inny obwod- ten od swiatel...albo bierze sobie mase sprzed przerwy na sciezce..
A nie wiem jak jest w benzynowkach- u mnie przy odpalaniu pali sie dioda od oleju i od ladowania
Oświetlenie zegarow moze dzialac bo prawcopodobnie podpiete jest pod inny obwod- ten od swiatel...albo bierze sobie mase sprzed przerwy na sciezce..
A nie wiem jak jest w benzynowkach- u mnie przy odpalaniu pali sie dioda od oleju i od ladowania
Ja bym odrazu nie wymienial tylko bym ja rozebral i zobaczyl czy nie widac ze jakis kabelek w srodku zwisa luzem...albo czy jakiegos odprysku sciezki nie ma...a jakby tego nie bylo to mozna szukac na schemacie licznika miejsc gdzie powinno dochodzic zasilanie zegarka i sprobowac to podlaczyc na krotko- robiac obejscie uszkodzonego kawalka...
zegarek ma aż dwa połączenia czyli + i -. + idzie stale gdyż zegar chodzi przy wyłączonej stacyjce. Obrotka natomiast ma zasilanie po przekręceniu kluczyka. musisz sprawdzić miernikiem gdzie ci ginie zasilanie i czy jest to masa czy zasilanie. w obrotce jest jeszcze sygnał. Możliwe że któraś blaszka na elementach łącząca do folii jest luźna i nie łączy. Musisz mierzyć inaczej szukasz wiatru w polu. Opis łącza znajdziesz w Faq.
Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!
mierzyłeś czy oglądałeś? to istotna różnica. Do folii bez miernika nie masz się co zabierać - szkoda czasu. najlepiej jeśli pomierzysz zegar podpięty do auta. na stole za dużo zabawy. Do pomiaru zdejmij kierę będziesz miał większy dostęp. Walcz! Nie poddawaj się! Walcz!
Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!
Trzeba mierzyc inaczej sie nie dowiesz...ja obstawiam mase bo obrotek i zegarek moga miec wspolna...poza tym obrotomierz nie wiadomo czy dziala dopiero po przekreceniu kluczyka bo on wskazuje obroty silnika a jak silnik sie nie kreci to nie ma co wskazywac...
w kazdym razie zycze powodzenia i wytrwalosci...
w kazdym razie zycze powodzenia i wytrwalosci...
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
licznik leży na stole, nie było masy na pinie 5 tak jak na 3 i to była częsciowa przyczyna, teraz zegarek chodzi.
no ale to nie wszysztko, kontrolka oleju i płynu chłodniczego wraz z obrotomierzem nie działaja, niewiem juz co jest przyczyną, wszystkkeie ścieżki posprtawdzałem, siedze ze schematem i niewiem co jest, na schemacie niemam opisanego sterownika tego co jest w zegarach i są tylko opisy jak idą przewody od wtychki zegarów tej 28pinowej do tej 22 na zegarach.
macie jakiejś pomysły co jest nietak?
stałe napiecie jest podawane, masa jest, przynajmniej na pnie 3 i 5 i na innych urządzeniach.
no ale to nie wszysztko, kontrolka oleju i płynu chłodniczego wraz z obrotomierzem nie działaja, niewiem juz co jest przyczyną, wszystkkeie ścieżki posprtawdzałem, siedze ze schematem i niewiem co jest, na schemacie niemam opisanego sterownika tego co jest w zegarach i są tylko opisy jak idą przewody od wtychki zegarów tej 28pinowej do tej 22 na zegarach.
macie jakiejś pomysły co jest nietak?
stałe napiecie jest podawane, masa jest, przynajmniej na pnie 3 i 5 i na innych urządzeniach.
Mk3 GTI 16V ABF
Czyli kawalek juz znalazles...
A znalazles przyczyne dlaczego nie bylo tej masy?Czy poprostu zrobiles obejscie?
Nie wiem dokladnie jak dziala obrotomierz i jak jest podpinany ale zawsze mi sie wydawalo ze dochodzi do niego dwa kable masa i sygnal ale skoro mowisz ze sa 3 to pewnie + i - i sygnal...moze byc tak ze w ktoryms miejscu kabel sygnalu jest zwarty do masy albo nadal nie ma masy na obrotomierzu...
Jest jeszcze jedna mozliwosc skoro mowisz ze diody sie nie pala to moze ktoras dioda ma przebicie i zwiera w ktoryms punkcie zasilanie do masy i stad nie ma zasilania ani na diodach ani na obrotomierzu...
Sproboj znalezc dokladny opis wyprowadzen obrotomierza i podlaczyc go na krotko do zasilania i do przewodu sygnalowego- jezeli to nie zadziala to mozna podejrzewac ze obrotomierz sam w sobie jest walniety...
A znalazles przyczyne dlaczego nie bylo tej masy?Czy poprostu zrobiles obejscie?
Nie wiem dokladnie jak dziala obrotomierz i jak jest podpinany ale zawsze mi sie wydawalo ze dochodzi do niego dwa kable masa i sygnal ale skoro mowisz ze sa 3 to pewnie + i - i sygnal...moze byc tak ze w ktoryms miejscu kabel sygnalu jest zwarty do masy albo nadal nie ma masy na obrotomierzu...
Jest jeszcze jedna mozliwosc skoro mowisz ze diody sie nie pala to moze ktoras dioda ma przebicie i zwiera w ktoryms punkcie zasilanie do masy i stad nie ma zasilania ani na diodach ani na obrotomierzu...
Sproboj znalezc dokladny opis wyprowadzen obrotomierza i podlaczyc go na krotko do zasilania i do przewodu sygnalowego- jezeli to nie zadziala to mozna podejrzewac ze obrotomierz sam w sobie jest walniety...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości