[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Cześć
Problem wystąpił po 400 kilometrowej trasie z większą prędkością niż zwykle (140-160km/h). Samochód odpala po kilku obrotach wałem, wcześniej odpalał od kopa niezależnie od temperatury.
Sprawdziłem vagiem, pokazał błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Po usunięciu błędu jest niby lepiej, ale błąd wraca.
Kąt wtrysku sprawdzony, w normie (48-51). Do tego od mniej więcej 3000 obrotów auto nie chce jechać, dusi się, turbina przestaje działać. Prędkość maksymalna to 120-140km/h, w zależności od humoru silnika. Z tego co poczytałem na forum i w Internecie może to być wina kąta (odpada, bo jest sprawdzony) albo pompy. Sprawdziłem wężyki ciśnieniowe i wszystkie są całe, ale mimo tego zastanawiam się nad ich wymianą (dla pewności). Dodam że egr jest zaślepiony.
Zrobiłem logi statyczne
http://vaglog.pl/log_193072.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193073.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193074.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193075.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193071.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi robiłem pierwszy raz, jeśli coś zrobiłem źle proszę mnie poprawić.
Proszę o pomoc i sugestie.
Problem wystąpił po 400 kilometrowej trasie z większą prędkością niż zwykle (140-160km/h). Samochód odpala po kilku obrotach wałem, wcześniej odpalał od kopa niezależnie od temperatury.
Sprawdziłem vagiem, pokazał błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Po usunięciu błędu jest niby lepiej, ale błąd wraca.
Kąt wtrysku sprawdzony, w normie (48-51). Do tego od mniej więcej 3000 obrotów auto nie chce jechać, dusi się, turbina przestaje działać. Prędkość maksymalna to 120-140km/h, w zależności od humoru silnika. Z tego co poczytałem na forum i w Internecie może to być wina kąta (odpada, bo jest sprawdzony) albo pompy. Sprawdziłem wężyki ciśnieniowe i wszystkie są całe, ale mimo tego zastanawiam się nad ich wymianą (dla pewności). Dodam że egr jest zaślepiony.
Zrobiłem logi statyczne
http://vaglog.pl/log_193072.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193073.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193074.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193075.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193076.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log_193071.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Logi robiłem pierwszy raz, jeśli coś zrobiłem źle proszę mnie poprawić.
Proszę o pomoc i sugestie.
- palio
- _
- Posty: 2897
- Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
- Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
- Auto: Ford Mondeo MK3
- Silnik: 2.0
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Kąt wtrysku sprawdzałeś w BS? Błąd 0550 to błąd wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź ustawienie rozrządu. Jak tu jest ok i kat który podałeś też jest ok to pozostaje tylko przestawiacz kąta N108.
Zrób logi: dynamiczny i BS grupy 004 każdy z osobna.
viewtopic.php?t=124519" onclick="window.open(this.href);return false;
Zrób logi: dynamiczny i BS grupy 004 każdy z osobna.
viewtopic.php?t=124519" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
oby tylko nie klin na wale...wtedy lipton
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Po usunięciu błędu nie może byćdawidk92 pisze:Sprawdziłem vagiem, pokazał błąd:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Po usunięciu błędu jest niby lepiej, ale błąd wraca.
To że co niektórzy myślą że skasowanie błedów wystarczy ,a są nawet tacy co myślą że wystarczy odłączyć zasilanie ECU i błędy się same wykasują ,to temat na odzielny temat pod tytułem '' mity i fantazje w temacie tdi " ...ale niestety, rzeczywistość nie jest tak piękna ,jak niektórzy myślą i skoro bład wraca ,to trzeba znależć i usunąć przyczynę błedu...logi statyczne które zrobiłeś są mało prztydatne ,bo nawet statycznego kąta wtrysku nie widać ...żeby go było widać ,należy w bloku 000 ,przełaczyć vaga w basic seting ,czyli nastawy podstawowedawidk92 pisze: niby lepiej
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Logi zrobie w poniedziałek. Dodam ze jak jechalem samochodem przed chwila to zauwazylem że silnik nie wkreca sie dalej niz na 3400 obrotów, wtedy jest odcinka.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Zrób Log statyczny bloku 000 w basic seting ,dynamiczne 003 ,004 ,011dawidk92 pisze:Dodam ze jak jechalem samochodem przed chwila to zauwazylem że silnik nie wkreca sie dalej niz na 3400 obrotów, wtedy jest odcinka.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
pozostaje również wtrysk sterujący z czujnikiem wzniosu iglicy rozpylacza o którym nie świadczą najlepiej korekcje w zamieszczonym logu grupy 013.palio pisze:Sprawdź ustawienie rozrządu. Jak tu jest ok i kat który podałeś też jest ok to pozostaje tylko przestawiacz kąta N108
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
wtrysk sterujący może sprawdzić,oporność 10Ohm,może zrobić test elementów wykomawczych sprawdzić N108 powinien pykać
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Wiem że to wróżenie, wszystko okaże się mam nadzieje w poniedziałek jak zrobię logi tak jak powinienem.
Dziś i jutro siedzę w pracy także nie mam możliwości za bardzo zrobić czegokolwiek. Sprawdziłem tylko że koło dolne obraca się idealnie w osi, nie ma bicia, więc mam nadzieję że to nie klin na wale. Może wtryski dostały już po dupie za dużo (przebieg 300 tys licznikowo, a był kręcony na 100%, więc pewnie ma z 500 tys). Dodam, że podczas pracy silnika na biegu jałowym odpięcie wtyczki wtrysku 3 nie powoduje w ogóle zmiany pracy silnika (nie zmienia się dźwięk, nie przygasa, nie zmienia obrotów - dosłownie nic). Czy może to wskazywać na uszkodzenie tego wtrysku?
Dziś i jutro siedzę w pracy także nie mam możliwości za bardzo zrobić czegokolwiek. Sprawdziłem tylko że koło dolne obraca się idealnie w osi, nie ma bicia, więc mam nadzieję że to nie klin na wale. Może wtryski dostały już po dupie za dużo (przebieg 300 tys licznikowo, a był kręcony na 100%, więc pewnie ma z 500 tys). Dodam, że podczas pracy silnika na biegu jałowym odpięcie wtyczki wtrysku 3 nie powoduje w ogóle zmiany pracy silnika (nie zmienia się dźwięk, nie przygasa, nie zmienia obrotów - dosłownie nic). Czy może to wskazywać na uszkodzenie tego wtrysku?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Ten test nie powie nic wiecej prócz tego,czy cewka ma obwód ...a to czy go ma ,nie jest żadnym wyznacznikiem jego sprawnosci oporność cewki nie ma kompletnie nic do tego, jak rozpyla i trzyma cisnienie.Brak opornosci cewki ,oczywiście dyskwalifikuje taki sterujący i skutkuje od razu nie dającym się skasować błedem g 80.A to że po odpięciu wtyczki sterującego ,na jałowym, nic się nie dzieje ,jest normalne ...jedyne co się po tym dzieje ,to bład w sterowniku i wszystkie korekcje idealne ,bo same zera za to w czasie jazdy ,z odpiętym sterującym ,już nie jest tak piekniebioly05011 pisze:wtrysk sterujący może sprawdzić,oporność 10Ohm,
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Na razie zrobiłem loga grupy 000 w BS:
http://vaglog.pl/log_193338.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cewka wtrysku nr 3 ma rezystancję 117 ohmów.
Pojawił się błąd czujnika G80 i G81, ale był odpięty wtrysk sterujący na pracującym silniku więc podejrzewam że to wina tego.
Silnik teraz był nagrzany na 100% (po trasie z pracy 25km). Mam nadzieję że to wina wtrysku, i jak wymienię na sprawdzone z asv to będzie po kłopocie.
http://vaglog.pl/log_193338.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cewka wtrysku nr 3 ma rezystancję 117 ohmów.
Pojawił się błąd czujnika G80 i G81, ale był odpięty wtrysk sterujący na pracującym silniku więc podejrzewam że to wina tego.
Silnik teraz był nagrzany na 100% (po trasie z pracy 25km). Mam nadzieję że to wina wtrysku, i jak wymienię na sprawdzone z asv to będzie po kłopocie.
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Zrobiłem logi (mam nadzieję że dobrze), oliwa rozgrzana do 88 stopni:
003: http://vaglog.pl/log_193579.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004: http://vaglog.pl/log_193580.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011: http://vaglog.pl/log_193581.html" onclick="window.open(this.href);return false;
000: http://vaglog.pl/log_193582.html" onclick="window.open(this.href);return false;
błędy: 550, 542, 539. Coś czuję że pompa się ze mną żegna..
Ale liczę na Wasze głosy.
edit:
proszę brać pod uwagę logi robione dzisiaj, czyli ostatnie w każdej z grup
003: http://vaglog.pl/log_193579.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004: http://vaglog.pl/log_193580.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011: http://vaglog.pl/log_193581.html" onclick="window.open(this.href);return false;
000: http://vaglog.pl/log_193582.html" onclick="window.open(this.href);return false;
błędy: 550, 542, 539. Coś czuję że pompa się ze mną żegna..
Ale liczę na Wasze głosy.
edit:
proszę brać pod uwagę logi robione dzisiaj, czyli ostatnie w każdej z grup
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Przyczynę błędu 550 widać jak na dłoni
Pompa praktycznie nie przestawia dynamicznie kąta wtrysku,mimo n108 wysterowanego na maxa ...przyczyną jest prawdopodobnie brak odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego w pompie ,albo zapchane sitko na n108 ,bardzo żadko szwankuje sam elektrozawór n108 ...Sprawdż kalibrowany zaworek powrotny na nastawniku ,czy trzyma odpowiednie ciśnienie,i zaworek ciśnienia wewnętrznego pompy .Jak nie wiesz co i jak się sprawdza ,to jedz do kogoś obeznanego w temacie pomp tdi ...tylko nie jezdzij po mechanikach ,bo typowi mechanicy sobie z tym na pewno nie poradzą . Ktoś obeznany w temacie działania i budowy pompy wtryskowej vp 37 ,znajdzie przyczynę w kilkanascie minut ,sprawdzajac rzeczy o których wspomniałem.Bład 539 to czujnik temp.paliwa w nastawniku ...bardzo ważny czujnik i skoro bład powraca to musisz go wymienić ...542 wiadomo ,wtrysk sterujący ...nie ma prawa wracać ,po skasowaniu ,o ile wtrysk sprawny...jak cewka ma przerwę ,to błąd będzie powracał i wtrysk nadaje się tylko do wymianydawidk92 pisze:004: http://vaglog.pl/log_193580.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
[1Z] Ciężko odpala i brakuje mocy w okolicy 3k rpm.
Macie może jakieś rady żeby odkręcić nieszczęsny zawór n108 nie zdejmując pompy z samochodu? Pierwsza śruba (ta bliżej pasa przedniego) poszła bez zająknięcia, zdemontowałem podporę pompy i ta druga nie chce drgnąć. Dorobiłem sobie bita żeby był cieńszy a i tak nie potrafię dostać się tam w ten sposób żeby bit był w osi śruby. Miejsca tam wcale nie ma i do tego śruby nie widać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości