zepsuty regulator napięcia?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

elbezet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 01, 2014 18:44

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: elbezet » ndz lis 02, 2014 19:55

Witam,
mam pewien problem od pewnego czasu, otóż gdy mój golfik jest jeszcze nierozgrzany zacinają mi się zegary, po czym np. jak nadepnę na hamulec obrotomierze się resetują lub czasem wychodzi to z ich inicjatywy po prostu jak jadę. Zaczęło się to stosunkowo niedawno, no ale czasem nie czuję się pewnie gdy nie wiem ile jadę, a wiadomo nikt mandatu nie chce dostać. Ostatnio jeszcze pojawił mi się problem wyłączającego się radia, tak samo jak z obrotomierzem, tak jakby się resetowało, a gdy silnik się nagrzeje to wszystko wraca do normy. Co może być tego przyczyną? Nie chciałbym znowu wydawać krocia na elektryka, a może jakiś mały zabieg tutaj pomoże, czytałem że to może być regulator napięcia alternatora. Co sądzicie?



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: adamo122 » ndz lis 02, 2014 22:56

regulator napięcia najłatwiej można sprawdzić mierząc napięcie na klemach (przy włączonych światłach min 13.8 V) choć nigdy nie spotkałem się z tego typu uszkodzeniem regulatora , raczej po prostu za słabo ładuje lub nie ładuje wcale, gdyby to była wina regulatora i np. przestawał ładować chwilami to zapalałaby ci się kontrolka od ładowania, szukałbym raczej problemu gdzieś indziej, może masz jakiś konektor luźny w wiązce pod deską, lub gdzieś się wiązka przetarła



elbezet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 01, 2014 18:44

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: elbezet » ndz lis 02, 2014 23:03

Jeszcze dodam, ze ostatnio jak włączam długie światła to zamiast długich włączają się pozycyjne. Nie wiem co jest grane, co prawda nie przeszkadza to w jeździe ale jak policja złapie i będzie trzeba posprawdzać to chyba będę głęboko w d... Jeszcze co do tego resetowania radia czy obrotomierzy to wygląda tak jakby napięcie traciło



elbezet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 01, 2014 18:44

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: elbezet » pn lis 03, 2014 20:30

ktoś ma jakiś pomysł?



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: Mavrick » wt lis 04, 2014 11:17

Sprawdz miernikiem ladowanie mozesz jeszcze sprawdzic czy jak robisz przegazowke to czy ladowanie trzyma jedna wartosc czy moze rosnie...bo jezeli rosnie to regulator do wymiany. Sprawdz jeszcze polaczenia masowe w rozecie ktora znajduje sie po lewo nad skrzynka bezpiecznikow.



elbezet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 01, 2014 18:44

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: elbezet » śr lis 05, 2014 18:37

Mavrick, na zgaszonym silniku na aku napięcie ok. 13V na odpalonym i przegazowce do 19V, w rozecie jeszcze nie sprawdzałem. Może jeszcze to jest połączone z tym problemem, że jak np. stoję za kimś na światłach i patrzę jak działają światła mijania, to gdy ruszam za nim to światła świecą mocniej niż jak stoję? Coś to ma wspólnego z tym?



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: adamo122 » śr lis 05, 2014 20:53

jeżeli rośnie ci do 19V to albo miałeś bardzo słabą baterie w mierniku albo wymień regulator napięcia , światła świecą ci mocniej jak ruszysz ponieważ dodajesz gazu, rosną obroty i wzrasta napięcie ładowania, moim zdaniem jeżeli zaświecą się minimalnie mocniej to ok (nie jest to nowe auto) ale jeżeli faktycznie napięcie rośnie ci do 19 V to zmień regulator , książkowo napięcie powinno być w zakresie 13.8 - 14.3 o ile dobrze pamiętam



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: Mavrick » czw lis 06, 2014 11:58

Wymien regulator i to szybko bo takim sposobem popalisz sobie sprzety;) na pokladzie o zagotowanym aku nie wspominam...



elbezet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 01, 2014 18:44

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: elbezet » czw lis 06, 2014 21:17

gdzie dokładnie ten regulator znajdę, w skrzynce bezpieczników?



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Re: zepsuty regulator napięcia?

Post autor: daniel.wwe » czw lis 06, 2014 21:23

Nieeee. Regulator napiecia jest na alternatorze


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

elbezet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 01, 2014 18:44

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: elbezet » czw lis 06, 2014 21:30

Jeszcze powiedzcie mi czy to wszystko co opisałem w pierwszym poście może dziać się przez ten nieszczęsny regulator napięcia?



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: Mavrick » sob lis 08, 2014 13:53

Elektryka w samochodzie przystosowana jest do 12v teraz pomysl...jezeli przy wyzszych obrotach katujesz ja prawie 20v to sam sobie odpowiedz na pytanie czy walniety regulator jest tego przyczyna?...i tak go musisz wymienic i tak...wiec jak go wymienisz to przekonasz sie czy wszystkie problemu ustapily czy jednak nie...jezeli tak sie nie stanie bedziemy szukac dalej...



elbezet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 01, 2014 18:44

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: elbezet » wt lis 11, 2014 12:39

Ok regulator wymieniony wszystko już działa jak należy :okej: jeszcze teraz pojawił się problem z odpalaniem na zimnym silniku bo się tak jakby "zachłyśnie" i chwile dłużej mu to zajmuje, nawet raz miałem sytuację, że 3 razy musiałem kluczyk przekręcić, ale akumulator podłączony do ładowania i zobaczymy co z tego wyjdzie



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

zepsuty regulator napięcia?

Post autor: Mavrick » śr lis 12, 2014 10:36

elbezet pisze:ale akumulator podłączony do ładowania i zobaczymy co z tego wyjdzie
Miejmy nadzieje ze nie trafil go szlag;)...u mnie wystarczylo 100km aby znalazl sie na smietniku:/...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości