a może te parametry są zależne od rodzaju turbiny i jej zużycia ,regulacji zaworów upustowych(niekiedy się zapieka ten w turbinie),dawkowania paliwem,ustawionego zapłonu,sprawności wtryskiwaczy tzn kąta wtrysku(mogą by np zużyte końcówki)....sprawnośc układu ssącego ,wydechowego...evilvw78 pisze:vw wandal
U mnie 1,3 przy 4tys na 4 biegu
u innego kolegi 1,5 przy 3,5tyś
jedni twierdzą iz po zmianie pina ciśnienie rośnie inni mówią ze nie
inni jeszcze ze wzrasta po podniesieniu dawki paliwa
na forum jest zdjęcuie ta kolo ma chyba 1,7 przy 3tys tylko nie wiem na jakim biegu
Widzę iż w dużej mierze to sprawa indywidualna dla każgego silnika inne zużycie itp
Mój w teście serwisowym pokazuje prawidłowo międzi 0,6 a 0,83 ale podczas normalnej jazdy i bucie 1,3 bar
W końcu jak jest normalnie ?
Regulacja LDA
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
arti CCCO, vw_vandal, Michnik, Dziś spisałem symbol z turbinki k14 ale jak kręce tą szpilką na imbus to nic to nie daje Pewnie jest tak jakpisze arti zawór w turbawce sie zapiekł. Motor jest zdrowy. Tydzień temu sprawdzałem wtryski 100% sprawne Ciśnienie po 34bary na każdym cylindrze. Pompa wcześniej była regulowana w serwisie i pięknie wszystko chodziło . Jezdziłem nieswiadomie na cisniuenu 1,3bar dałem poina i jest 1,6bara alw wierzce mi ze boję sie iż ten motor tego nie przrżyje jak spróbowakliśmy wczoraj do setki to byłem w szoku trzy pomiary i tak około 9,5do 10s ale czuć było odlot silnika. Słyszałem iż można założyć jakiś zawór upustowy i nim regulować ciśnienie bo chciałbym aby tak dobijała na maxa do 1,1. Wiecie jaki to zawór i gdzie go kupić. Gdzieś czytałem o tym naforum ale nie mogę znaleść pozdr
przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
evilvw78, to nazywa się Manual Boost Control, wpinasz go jak pamiętam w kawałeczek węża gumowego przy turbo. Z twojego opisu wnioskuje, że masz zacięte Wastagate, gdzieś był opis jak to można od blokować.
Linki tego zaworu MBC:
http://allegro.pl/item126223759_nowy_mb ... urbo_.html
http://allegro.pl/item127360948_manual_ ... o_mbc.html
Linki tego zaworu MBC:
http://allegro.pl/item126223759_nowy_mb ... urbo_.html
http://allegro.pl/item127360948_manual_ ... o_mbc.html
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
możesz jeszcze przecież wymagane ciśnienie ustawić na drugim zaworze na kolektorzeevilvw78 pisze:arti CCCO, vw_vandal, Michnik, Dziś spisałem symbol z turbinki k14 ale jak kręce tą szpilką na imbus to nic to nie daje Pewnie jest tak jakpisze arti zawór w turbawce sie zapiekł. Motor jest zdrowy. Tydzień temu sprawdzałem wtryski 100% sprawne Ciśnienie po 34bary na każdym cylindrze. Pompa wcześniej była regulowana w serwisie i pięknie wszystko chodziło . Jezdziłem nieswiadomie na cisniuenu 1,3bar dałem poina i jest 1,6bara alw wierzce mi ze boję sie iż ten motor tego nie przrżyje jak spróbowakliśmy wczoraj do setki to byłem w szoku trzy pomiary i tak około 9,5do 10s ale czuć było odlot silnika. Słyszałem iż można założyć jakiś zawór upustowy i nim regulować ciśnienie bo chciałbym aby tak dobijała na maxa do 1,1. Wiecie jaki to zawór i gdzie go kupić. Gdzieś czytałem o tym naforum ale nie mogę znaleść pozdr
vw_vandal, taki zawór chyba rozwiązał by problem. ale czynie będzie takiego efektu ze dobije do np. 1,1 zwór się otworzy i nap spadnie do 0,5 bara i od nowa Ciekawe jaka jest charakterystyka sprężyny w tym zaworze czy utrzymuje to ciśnienie na poziomi 1,1 bara ?[
mac79,Mam k14 Nie wiem gdzie jest ten drugi zawór na kolektorze. ?
mac79,Mam k14 Nie wiem gdzie jest ten drugi zawór na kolektorze. ?
mac79, vw vandal Dzięki chłopaki ale ja mam 1,9td aaz i u mnie oprócz gej gruszki z tyłu nie ma takiego zaworu jak na foto . Wiem o co wam chodzi bo coś takiego ma mój ojciec w jettcie 1,6td z intercoolerem. więc chyba pozostaje mi manual boost z allegro bo nic innego chyba nie wymyślę.
[ Dodano: 17 Wrz 2006 17:25 ]
Witam ponownie a może ktoś z was ma zamontowany taki manual boost w 1,9td aaz
Proszę o odpowiedz i ewentualny schemat podłączenia . jaki jest najlepszy itd.
pozdr
[ Dodano: 17 Wrz 2006 17:25 ]
Witam ponownie a może ktoś z was ma zamontowany taki manual boost w 1,9td aaz
Proszę o odpowiedz i ewentualny schemat podłączenia . jaki jest najlepszy itd.
pozdr
przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
mac79, dzięki właśnie napisąlem do niego meila więc może pomoże
ps jak dawać punkciki za pomoc bo nioe wiem
ps jak dawać punkciki za pomoc bo nioe wiem
przyspieszenie
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
[url]http://www.youtube.com/watch?v=HaR31HXa5-M[/url]
MOJA MASZYNA
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1359144#1359144[/url]
[url=http://www.fotosik.pl/pok...f4a9bcf7c.html][img]http://images13.fotosik.pl/62/9447bd1f4a9bcf7cmed.jpg[/img][/url]
no właśnie,można jeszcze rególowac zaworem upustowym przy kolektorze ssącym i powinno się dac uzuskac odpowiednie ciśnienie..ale..zakładając np. że zawór w turbinie jest zapiekły to turbina będzie się niepotrzebnie wkręcac na za**biste obroty,z kolei druga strona taka tego jest że bardziej rozpędzony wirnik może w określonych warunkach będzie szybciej się wkręcał.
A tak z przygotowań to założyłem już czujnik o temp. złączania wentylatora 87-93 stopni(około z tego co pamiętam) niższych temp.już niema ,wentylator z dwoma łopatkami więcej.Jak narazie przy ostrej jeżdzie jest ok,ale po przeróbkach może trzeba będzie wstawic w obudowe wentylatora w takie miejsce żeby dało rade ..np taki czujnik od reno(umiejscowionyna zewnątrz ) mozna go przemieszczac.
A jeszcze mam takie pytanko ..jak u Was w niuniach radzi sobie układ chłodzenia???
[ Dodano: 17 Wrz 2006 21:35 ]
jeśli niechcesz ruszac turbiny to może zamontowac jakiś zawór upustowy od czegoś w przewodach do kolektora ssącego ...a nawet jak byś miał taki zdjęty z kolektora od 1.6 ze złomowca to by nieszło wytoczyc przejścia i wspawac do kawałka rurki a ją wpiąc do przewodu....takie mam wrażenie że jeśli masz zapieczony zawór w turbo to ten mechanizm do jego sterowania może byc lipa
A tak z przygotowań to założyłem już czujnik o temp. złączania wentylatora 87-93 stopni(około z tego co pamiętam) niższych temp.już niema ,wentylator z dwoma łopatkami więcej.Jak narazie przy ostrej jeżdzie jest ok,ale po przeróbkach może trzeba będzie wstawic w obudowe wentylatora w takie miejsce żeby dało rade ..np taki czujnik od reno(umiejscowionyna zewnątrz ) mozna go przemieszczac.
A jeszcze mam takie pytanko ..jak u Was w niuniach radzi sobie układ chłodzenia???
[ Dodano: 17 Wrz 2006 21:35 ]
evilvw78 pisze:mac79, vw vandal Dzięki chłopaki ale ja mam 1,9td aaz i u mnie oprócz gej gruszki z tyłu nie ma takiego zaworu jak na foto . Wiem o co wam chodzi bo coś takiego ma mój ojciec w jettcie 1,6td z intercoolerem. więc chyba pozostaje mi manual boost z allegro bo nic innego chyba nie wymyślę.
[ Dodano: 17 Wrz 2006 17:25 ]
Witam ponownie a może ktoś z was ma zamontowany taki manual boost w 1,9td aaz
Proszę o odpowiedz i ewentualny schemat podłączenia . jaki jest najlepszy itd.
pozdr
jeśli niechcesz ruszac turbiny to może zamontowac jakiś zawór upustowy od czegoś w przewodach do kolektora ssącego ...a nawet jak byś miał taki zdjęty z kolektora od 1.6 ze złomowca to by nieszło wytoczyc przejścia i wspawac do kawałka rurki a ją wpiąc do przewodu....takie mam wrażenie że jeśli masz zapieczony zawór w turbo to ten mechanizm do jego sterowania może byc lipa
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
na kolektorze ssącym jest zawór bezpieczeństwa i raczej nie da tym się regulować cisnienia doładowania, bo jak ten zawór "puści" powietrze to odczujecie jak by auto się zatrzymywało. Zazwyczaj ludziska zaślepiają ten zawór.
jak zawór w turbinie się zapiecze to turbina i tak będzie się kręcić jak "głupia" a z otwartym zaworem bezpieczeństwa będzie "mielić" powietrzem w kółko.
Jak zawór zapieczony to można się pokusić o zewnetrznego wasergata, który będzie sterował spalinami. Jest tylko jedno ale zapewne montaż i kupno takiego wyjdzie więcej jak druga turbina.
jak zawór w turbinie się zapiecze to turbina i tak będzie się kręcić jak "głupia" a z otwartym zaworem bezpieczeństwa będzie "mielić" powietrzem w kółko.
Jak zawór zapieczony to można się pokusić o zewnetrznego wasergata, który będzie sterował spalinami. Jest tylko jedno ale zapewne montaż i kupno takiego wyjdzie więcej jak druga turbina.
Nissan Patrol K160
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości