obrotmomierz i zegarek, co z nimi??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

obrotmomierz i zegarek, co z nimi??

Post autor: igor002 » sob lut 19, 2005 23:07

Słuchajcie mam licznik z obrotomierzem, z mfa wogule ale z tego nie korzystam, niewiem jaka jest rpzyczyna ale nie działa mi ani obrotomierz ani zegarek kwarcowy (tego moze trzeba jakos specjalnie załaczyć?? chyba ze sie powinnien od razu zapalać i tylko godzine ustawiac?)

posprawdzałem, przewody w liczniku są wszystkie ok, nc nie przerwane, kabelki do cwek na obrotku dochodzą. macie jakieś pomysły?
i chyba dioda od temperaturki mi nie działa bo sie nie swieci po zaaleniu zapłonu, ale to raczej nie bedzie przyczyną?


Mk3 GTI 16V ABF

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » ndz lut 20, 2005 01:24

Wyglada na to ze masz jakies polaczenie pod deska przerwane...kabelek, wtyczka albo cos w tym stylu...moze byc poprostu cos odlaczone...
a skoro obrotek nie dziala i zegarek tez a przy tym diody i inne *#cenzura#* to wyglada na brak masy...



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » ndz lut 20, 2005 02:32

hmmm, ale oswietlenie działa, wskażnik paliwa i temp działa, nie działa tylko zegarek obrotomierz i ta dioda od temperatury, tzn pewien nie jestem, ale ona sie zawsze zapala po przekręceniu kluczyka razem z kontrolką oleju i gaśni epo zapaleniu silnika. czy jakieś sie jeszcze diody świecą po przekręceniu stacyjki? np poziomu płynu hamulcowego?


Mk3 GTI 16V ABF

marcin503
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr sty 05, 2005 23:42
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: marcin503 » ndz lut 20, 2005 02:43

mam taki sam problem z zegarkiem i tym obrotomierzem sprawdziłem dokładnie połonczenia w liczniku jest oki ale i tak nie działa ! zegarek czasami sie włonczy jak autko stoi dłuzej ale po odpaleniu zegarek wyłancza sie



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » ndz lut 20, 2005 02:52

no właśnie, wszystko niby ok, bo połaczenia są posprawdzałem, te małe druciki od cewek przy obrotku tez są podłączone i mają przejscia, są 3 bo ma 3 wyjścia, 2 chyba na zasilanie i 1 na impuls.

ma ktoś jakieś sugestie? i jak to z tymi kontrolkami musi być?

dodam ze to raczej cos w zegarach, bo u kumpla podpinaliśmy i też nie dziala.


Mk3 GTI 16V ABF

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » ndz lut 20, 2005 10:14

Moze jakas sciezka w plytce od zegarow jest walnieta...
Oświetlenie zegarow moze dzialac bo prawcopodobnie podpiete jest pod inny obwod- ten od swiatel...albo bierze sobie mase sprzed przerwy na sciezce..
A nie wiem jak jest w benzynowkach- u mnie przy odpalaniu pali sie dioda od oleju i od ladowania



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » ndz lut 20, 2005 10:39

Jak i u kumpla nie działa to wymień deskę lub tak jak pisze duken ścieszkę masz walniętą



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » ndz lut 20, 2005 12:55

Ja bym odrazu nie wymienial tylko bym ja rozebral i zobaczyl czy nie widac ze jakis kabelek w srodku zwisa luzem...albo czy jakiegos odprysku sciezki nie ma...a jakby tego nie bylo to mozna szukac na schemacie licznika miejsc gdzie powinno dochodzic zasilanie zegarka i sprobowac to podlaczyc na krotko- robiac obejscie uszkodzonego kawalka...



Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » ndz lut 20, 2005 13:07

zegarek ma aż dwa połączenia czyli + i -. + idzie stale gdyż zegar chodzi przy wyłączonej stacyjce. Obrotka natomiast ma zasilanie po przekręceniu kluczyka. musisz sprawdzić miernikiem gdzie ci ginie zasilanie i czy jest to masa czy zasilanie. w obrotce jest jeszcze sygnał. Możliwe że któraś blaszka na elementach łącząca do folii jest luźna i nie łączy. Musisz mierzyć inaczej szukasz wiatru w polu. Opis łącza znajdziesz w Faq.


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » ndz lut 20, 2005 13:40

dzieki za odpowiedzi, ale scieżki przeglądnełem, wydaja sie ok, ale bede szukał dalej.


Mk3 GTI 16V ABF

Awatar użytkownika
AEM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: pn lis 01, 2004 19:16
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: AEM » ndz lut 20, 2005 13:50

mierzyłeś czy oglądałeś? to istotna różnica. Do folii bez miernika nie masz się co zabierać - szkoda czasu. najlepiej jeśli pomierzysz zegar podpięty do auta. na stole za dużo zabawy. Do pomiaru zdejmij kierę będziesz miał większy dostęp. Walcz! Nie poddawaj się! Walcz!


Jak jadę to nie piję - za dużo się rozlewa!

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » ndz lut 20, 2005 14:59

Trzeba mierzyc inaczej sie nie dowiesz...ja obstawiam mase bo obrotek i zegarek moga miec wspolna...poza tym obrotomierz nie wiadomo czy dziala dopiero po przekreceniu kluczyka bo on wskazuje obroty silnika a jak silnik sie nie kreci to nie ma co wskazywac...
w kazdym razie zycze powodzenia i wytrwalosci...



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » wt lut 22, 2005 16:27

licznik leży na stole, nie było masy na pinie 5 tak jak na 3 i to była częsciowa przyczyna, teraz zegarek chodzi.
no ale to nie wszysztko, kontrolka oleju i płynu chłodniczego wraz z obrotomierzem nie działaja, niewiem juz co jest przyczyną, wszystkkeie ścieżki posprtawdzałem, siedze ze schematem i niewiem co jest, na schemacie niemam opisanego sterownika tego co jest w zegarach i są tylko opisy jak idą przewody od wtychki zegarów tej 28pinowej do tej 22 na zegarach.

macie jakiejś pomysły co jest nietak?
stałe napiecie jest podawane, masa jest, przynajmniej na pnie 3 i 5 i na innych urządzeniach.


Mk3 GTI 16V ABF

dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » wt lut 22, 2005 20:09

Czyli kawalek juz znalazles...
A znalazles przyczyne dlaczego nie bylo tej masy?Czy poprostu zrobiles obejscie?
Nie wiem dokladnie jak dziala obrotomierz i jak jest podpinany ale zawsze mi sie wydawalo ze dochodzi do niego dwa kable masa i sygnal ale skoro mowisz ze sa 3 to pewnie + i - i sygnal...moze byc tak ze w ktoryms miejscu kabel sygnalu jest zwarty do masy albo nadal nie ma masy na obrotomierzu...
Jest jeszcze jedna mozliwosc skoro mowisz ze diody sie nie pala to moze ktoras dioda ma przebicie i zwiera w ktoryms punkcie zasilanie do masy i stad nie ma zasilania ani na diodach ani na obrotomierzu...
Sproboj znalezc dokladny opis wyprowadzen obrotomierza i podlaczyc go na krotko do zasilania i do przewodu sygnalowego- jezeli to nie zadziala to mozna podejrzewac ze obrotomierz sam w sobie jest walniety...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 99 gości