2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: Tukan12 » czw lis 06, 2014 16:37

Witam kolegów.

Chciałbym uzyskać jakieś konkretne informacje na temat stopnia sprężania w silniku 2.3 V5 AGZ 150KM. W mojej książce VW pisze 10.3bar, na autocentrum znowu 10.0, na jakimś innym forum znowu znalazłem 10.8 .... chciałbym uzyskać informacje od użytkowników tego silnika w jakim zakresie znajduje się prawidłowy stopień sprężania :) . Dziś postaram sie nagrać i udostępnić wam jak to wygląda w moim silniku.

Dziękuje i pozdrawiam :)


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: bioly05011 » czw lis 06, 2014 17:26

10-13bar stan normalny
7.5 minimum


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: Tukan12 » czw lis 06, 2014 22:12

bioly05011, wielkie dzięki :) już wrzucam jakieś takie średnio profesjonalne filmy... niestety zmierzone przy zamkniętej przepustnicy, no i akumulator zdechlak :rozpacz: .

" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: bioly05011 » czw lis 06, 2014 22:43

przepustnica ma być otwarta


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: Tukan12 » pt lis 07, 2014 00:20

Wiem. Ale kolejnego testu chyba akumulator nie wytrzyma :)


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

ozzy1979

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: ozzy1979 » pt lis 07, 2014 17:38

Pomiar kompresji pomiarem, ale o wiele bardziej miarodajna jest próba szczelności cylindrów... To warto wykonać...
http://zaz968m.w.interia.pl/Obsluga/Sil ... nienie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aa1car.com/library/leakdown.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziś sobie zrobiłem taki pomiar (wraz z pomiarem kompresji) i wyszło, że mój 26 letni silnik z przebiegiem (którego nie podam, bo nikt nie uwierzy :hmm: ) ma parametry nowego silnika:
kompresja (zakres 10-13 bar):
11,51
11,50
11,52
11,50
Próba ciśnieniowa:
90%
90%
90%
90%
Polecam poczytać i zacząć łączyć pomiar kompresji z pomiarem szczelności.
Wiem, dzięki tej próbie, że mam zajebiście szczelny silnik (takie wychodzą z fabryki - uznaje się, że wynik min 85% to nowy silnik po dobrym dotarciu). Sama kompresja nic nie mówi tak naprawdę... A dlaczego?? Bo jak masz upalone zawory, krzywą głowicę i tak wydmuchasz te 10-12 bar...



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: bioly05011 » pt lis 07, 2014 17:46

pierwsze słysze że w przypadku wypalonego zaworu bēdzie ciśnienie


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

ozzy1979

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: ozzy1979 » pt lis 07, 2014 18:18

bioly05011 pisze:pierwsze słysze że w przypadku wypalonego zaworu bēdzie ciśnienie
Ja też do dziś myślałem, że pomiar kompresji coś mówi o silniku... A mój guru z Jetronik'a mnie wyśmiał i powiedział, że kompresję to mogę sobie w jedynie w dwusuwie mierzyć a i tak to nic nie powie o stanie silnika - on, powiedział, w swojej wieloletniej praktyce przy silnikach mierzył kompresję może dwa razy w zyciu, dopóki, jak stwierdził, był wciąż zielony w silnikach. I zaczął nawijać dlaczego. Mnie to przekonało...



bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: bioly05011 » pt lis 07, 2014 18:30

proponuję by ktoś inny wypowiedział się w temacie


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

ozzy1979

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: ozzy1979 » pt lis 07, 2014 19:33

Chodzi też o to, że jeśli wdmuchamy powietrze do cylindra i je tam sprężymy to na podstawie tego, którędy ucieka (jeśli ucieka) można od razu diagnozować przyczynę nieszczelności - np. spierdziela powietrze przez dolot - wiadomo co, spierdziela w wydech - też wiadomo, spierdziela przez korek wlewu oleju - kolejna diagnoza itd... Jeśli silnik ma szczelność min 85% to kompresja i jego pozostała szczelność też jest taka, jak ma być. Innej opcji nie ma.



Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: Tukan12 » sob lis 08, 2014 22:37

Odnośnie szczelnośći to coś nowego, na co wcześniej nie wpadłem.

Dzisiejsze odkrycia po ściągnięciu pokrywy zaworów... uszkodzona krzywka ssącego na 5cyl i przetarty popychacz ssącego 5cyl.
Zawory sprawdzone, proste, kanaliki drożne więc nie rozumiem dlaczczego tak ten popychacz wygląda... :-(


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Link do wszystkich zdjęć:
https://plus.google.com/u/0/photos/1036 ... 3578888657" onclick="window.open(this.href);return false;

Nowa głowica z wałkami popychaczami i zaworami już do mnie jedzie.


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: bioly05011 » sob lis 08, 2014 23:04

jednym słowem zużył się :hmm:


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

Awatar użytkownika
Tukan12
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: sob mar 17, 2012 15:03
Lokalizacja: Żory

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: Tukan12 » sob lis 08, 2014 23:15

Tzn, po wymontowaniu byla dziurka jak główka od szpilki, ale wystarczyło mocniej nacisnąć i o....
Myślałem może, że jezdził ktoś bez ciśnienia oleju...ale jak wszystko drożne ? ...


Coś powoli sie dzieje ;) Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan

bioly05011
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2830
Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
Lokalizacja: Rzepin

2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie

Post autor: bioly05011 » ndz lis 09, 2014 00:09

wałek nie pracował tak jak powinien i dlatego wytarł rowek w szklance ,wałek co obrót powinien obrócić też szklankę ,ale ze tak nie było to tak też się stało


Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości