2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
Witam kolegów.
Chciałbym uzyskać jakieś konkretne informacje na temat stopnia sprężania w silniku 2.3 V5 AGZ 150KM. W mojej książce VW pisze 10.3bar, na autocentrum znowu 10.0, na jakimś innym forum znowu znalazłem 10.8 .... chciałbym uzyskać informacje od użytkowników tego silnika w jakim zakresie znajduje się prawidłowy stopień sprężania . Dziś postaram sie nagrać i udostępnić wam jak to wygląda w moim silniku.
Dziękuje i pozdrawiam
Chciałbym uzyskać jakieś konkretne informacje na temat stopnia sprężania w silniku 2.3 V5 AGZ 150KM. W mojej książce VW pisze 10.3bar, na autocentrum znowu 10.0, na jakimś innym forum znowu znalazłem 10.8 .... chciałbym uzyskać informacje od użytkowników tego silnika w jakim zakresie znajduje się prawidłowy stopień sprężania . Dziś postaram sie nagrać i udostępnić wam jak to wygląda w moim silniku.
Dziękuje i pozdrawiam
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
10-13bar stan normalny
7.5 minimum
7.5 minimum
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
bioly05011, wielkie dzięki już wrzucam jakieś takie średnio profesjonalne filmy... niestety zmierzone przy zamkniętej przepustnicy, no i akumulator zdechlak .
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
przepustnica ma być otwarta
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
Wiem. Ale kolejnego testu chyba akumulator nie wytrzyma
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
Pomiar kompresji pomiarem, ale o wiele bardziej miarodajna jest próba szczelności cylindrów... To warto wykonać...
http://zaz968m.w.interia.pl/Obsluga/Sil ... nienie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aa1car.com/library/leakdown.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziś sobie zrobiłem taki pomiar (wraz z pomiarem kompresji) i wyszło, że mój 26 letni silnik z przebiegiem (którego nie podam, bo nikt nie uwierzy ) ma parametry nowego silnika:
kompresja (zakres 10-13 bar):
11,51
11,50
11,52
11,50
Próba ciśnieniowa:
90%
90%
90%
90%
Polecam poczytać i zacząć łączyć pomiar kompresji z pomiarem szczelności.
Wiem, dzięki tej próbie, że mam zajebiście szczelny silnik (takie wychodzą z fabryki - uznaje się, że wynik min 85% to nowy silnik po dobrym dotarciu). Sama kompresja nic nie mówi tak naprawdę... A dlaczego?? Bo jak masz upalone zawory, krzywą głowicę i tak wydmuchasz te 10-12 bar...
http://zaz968m.w.interia.pl/Obsluga/Sil ... nienie.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.aa1car.com/library/leakdown.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziś sobie zrobiłem taki pomiar (wraz z pomiarem kompresji) i wyszło, że mój 26 letni silnik z przebiegiem (którego nie podam, bo nikt nie uwierzy ) ma parametry nowego silnika:
kompresja (zakres 10-13 bar):
11,51
11,50
11,52
11,50
Próba ciśnieniowa:
90%
90%
90%
90%
Polecam poczytać i zacząć łączyć pomiar kompresji z pomiarem szczelności.
Wiem, dzięki tej próbie, że mam zajebiście szczelny silnik (takie wychodzą z fabryki - uznaje się, że wynik min 85% to nowy silnik po dobrym dotarciu). Sama kompresja nic nie mówi tak naprawdę... A dlaczego?? Bo jak masz upalone zawory, krzywą głowicę i tak wydmuchasz te 10-12 bar...
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
pierwsze słysze że w przypadku wypalonego zaworu bēdzie ciśnienie
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
Ja też do dziś myślałem, że pomiar kompresji coś mówi o silniku... A mój guru z Jetronik'a mnie wyśmiał i powiedział, że kompresję to mogę sobie w jedynie w dwusuwie mierzyć a i tak to nic nie powie o stanie silnika - on, powiedział, w swojej wieloletniej praktyce przy silnikach mierzył kompresję może dwa razy w zyciu, dopóki, jak stwierdził, był wciąż zielony w silnikach. I zaczął nawijać dlaczego. Mnie to przekonało...bioly05011 pisze:pierwsze słysze że w przypadku wypalonego zaworu bēdzie ciśnienie
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
proponuję by ktoś inny wypowiedział się w temacie
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
Chodzi też o to, że jeśli wdmuchamy powietrze do cylindra i je tam sprężymy to na podstawie tego, którędy ucieka (jeśli ucieka) można od razu diagnozować przyczynę nieszczelności - np. spierdziela powietrze przez dolot - wiadomo co, spierdziela w wydech - też wiadomo, spierdziela przez korek wlewu oleju - kolejna diagnoza itd... Jeśli silnik ma szczelność min 85% to kompresja i jego pozostała szczelność też jest taka, jak ma być. Innej opcji nie ma.
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
Odnośnie szczelnośći to coś nowego, na co wcześniej nie wpadłem.
Dzisiejsze odkrycia po ściągnięciu pokrywy zaworów... uszkodzona krzywka ssącego na 5cyl i przetarty popychacz ssącego 5cyl.
Zawory sprawdzone, proste, kanaliki drożne więc nie rozumiem dlaczczego tak ten popychacz wygląda...
Link do wszystkich zdjęć:
https://plus.google.com/u/0/photos/1036 ... 3578888657" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowa głowica z wałkami popychaczami i zaworami już do mnie jedzie.
Dzisiejsze odkrycia po ściągnięciu pokrywy zaworów... uszkodzona krzywka ssącego na 5cyl i przetarty popychacz ssącego 5cyl.
Zawory sprawdzone, proste, kanaliki drożne więc nie rozumiem dlaczczego tak ten popychacz wygląda...
Link do wszystkich zdjęć:
https://plus.google.com/u/0/photos/1036 ... 3578888657" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowa głowica z wałkami popychaczami i zaworami już do mnie jedzie.
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
jednym słowem zużył się
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
Tzn, po wymontowaniu byla dziurka jak główka od szpilki, ale wystarczyło mocniej nacisnąć i o....
Myślałem może, że jezdził ktoś bez ciśnienia oleju...ale jak wszystko drożne ? ...
Myślałem może, że jezdził ktoś bez ciśnienia oleju...ale jak wszystko drożne ? ...
Coś powoli sie dzieje Tukan Customs.
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
SWAP 1.6 SR -> 2.3v5 AGZ
Zapraszam ! -> https://www.facebook.com/mk4bytukan
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2830
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
2.3 V5 AGZ 150KM Sprężanie
wałek nie pracował tak jak powinien i dlatego wytarł rowek w szklance ,wałek co obrót powinien obrócić też szklankę ,ale ze tak nie było to tak też się stało
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości