Po zdjęciu gaźnika będzie widać, czy jest *#cenzura#* - jest gumowa.janusz91ff pisze:Myślę, że to będzie albo potencjometr przepustnicy, albo podstawa gaźnika. Na razie nie mam jak tego sprawdzić, po prostu nie mam za bardzo czasu. Jak sprawdzić podstawę gaźnika? Będzie widać na niej uszkodzenia takie jak wygięcia, pęknięcia?
1.6 PN brak mocy, szarpanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: 1.6 PN brak mocy, szarpanie
1.6 PN brak mocy, szarpanie
Myślałem o tym samym - podstawa gaźnika. Na biegu jałowym trochę na zimnym pracuje nierówno ale tylko trochę i tylko na benzynie. Problem występuje najbardziej przy większych obrotach i głównie przy przyspieszaniu, np 80km/h na trzecim biegu.
Pytanie - jeżeli to podstawa gaźnika to czy na gazie nie powinno też być problemów? Chociaż z drugiej strony skoro ma więcej powietrza to gazownik zwiększył dawkę gazu żeby proporcje były odpowiednie i chodzi dobrze. Idąc dalej tym tropem to jakby się okazało, że to podstawa to po ponownej regulacji parownika może się zmniejszyć spalanie?
Z tego co czytałem to demontaż gaźnika jest prosty, zdejmuje się obudowę filtra powietrza i później kilka śrubek i gaźnik zdjęty. W przyszłym tygodniu będę miał trochę wolnego to zdejmę i zobaczę jak to wygląda.
Pytanie - jeżeli to podstawa gaźnika to czy na gazie nie powinno też być problemów? Chociaż z drugiej strony skoro ma więcej powietrza to gazownik zwiększył dawkę gazu żeby proporcje były odpowiednie i chodzi dobrze. Idąc dalej tym tropem to jakby się okazało, że to podstawa to po ponownej regulacji parownika może się zmniejszyć spalanie?
Z tego co czytałem to demontaż gaźnika jest prosty, zdejmuje się obudowę filtra powietrza i później kilka śrubek i gaźnik zdjęty. W przyszłym tygodniu będę miał trochę wolnego to zdejmę i zobaczę jak to wygląda.
1.6 PN brak mocy, szarpanie
albin88, mam ten sam silnik, co Ty, tylko bez lpg i mam u siebie podobny problem, z tym tylko, że u mnie nie występuje za każdym razem, tylko powiedzmy 2 razy jest ok, a raz przymuli. Na razie nie szukam zbyt intensywnie, bo i tak nie mam kasy na graty. Przynajmniej jak się osypie poważniej, to nie będę musiał szukać
Z tego, co się orientuję, to gaz jest podawany z pominięciem gaźnika, więc teoretycznie uszkodzenie podstawy gaźnika nie powinno mieć wpływu na pracę na gazie.
Z tego, co się orientuję, to gaz jest podawany z pominięciem gaźnika, więc teoretycznie uszkodzenie podstawy gaźnika nie powinno mieć wpływu na pracę na gazie.
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: śr lis 07, 2012 13:31
Re: 1.6 PN brak mocy, szarpanie
U mnie znów przestał pracować na benzynie. Wracałem dziś do domu i po przełączeniu na benę zdechł. Potem przez chwilę go pokręciłem, ale nie odpalił. Ostatecznie resztę drogi musiałem pokonać na LPG. Będę musiał sprawdzić potencjometr przepustnicy, pamiętam, że ktoś tu na forum opisał jak to pomierzyć, zabieram się za przekopywanie forum...
Aha, czy podstawa gażnika 2EE w 1.6PN wygląda właśnie tak?
Aha, czy podstawa gażnika 2EE w 1.6PN wygląda właśnie tak?
Re: 1.6 PN brak mocy, szarpanie
Tak po zdjęciu trudno ocenić, trzeba po numerach sprawdzić, bo różnice są niewielkie. Dla vw są (przynajmniej) dwie podobne wyglądowo wersje - jedna dla sinika PN, a druga dla silnika EZA. Gaźnik 2ee był montowany też w mercedesach, oplach i skodzie (i w paru innych markach pewnie też).janusz91ff pisze: Aha, czy podstawa gażnika 2EE w 1.6PN wygląda właśnie tak?
Po mojemu Tobie trzeba dla silnika PN, czyli numerek 050 129 761 C. W niektórych źródłach możesz mieć opis, że to podstawa do audi 80, ale po numerach pasuje też do audi 100, golfa II, i passata.
Silnik PN, numery OE:
050 129 761 C AUDI
051 129 761 AUDI
101290761050C AUTOMEGA
3010120001 AUTOMEGA
9082BIRTH95.7022 CAUTEX
21652130 CORTECO
7107 FEBI BILSTEIN
FL2936-J FLENNOR
1115300900 JP GROUP
129080001 JP GROUP
3.50001.33 KOLBENSCHMIDT
3.50001.33.0 KOLBENSCHMIDT
10120 LEMFÖRDER
10120 01 LEMFÖRDER
1012001 LEMFÖRDER
617 440 895 LEMFÖRDER
8070911 METZGER
WM-G 911 METZGER
F8-3047 OPTIMAL
30 12 0017 SWAG
100 960 TOPRAN
07.14.012 TRUCKTEC AUTOMOTIVE
10-1218 VEMO
V10-1218 VEMO
050 129 761 C VW
051 129 761 VW
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: śr lis 07, 2012 13:31
Re: 1.6 PN brak mocy, szarpanie
To chyba jest właśnie ta podstawa o której piszesz, to jej zdjęcie wkleiłem w swoim wcześniejszym poście. Jest do obejrzenia np tutaj: http://www.gaznik.pl/gumowe_podstawy_gaznikow.html" onclick="window.open(this.href);return false; (pierwsza od lewej) lub na tym filmiku: " onclick="window.open(this.href);return false;
Czy ktoś może to ostatecznie potwierdzić?
Czy ktoś może to ostatecznie potwierdzić?
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: śr lis 07, 2012 13:31
Re: 1.6 PN brak mocy, szarpanie
Czyli ta konkretna by podeszła? http://allegro.pl/podstawa-gaznika-audi ... 35855.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Oglądam to i oglądam i sam już nie wiem. Wydaje mi się, że właśnie taka była montowana w silniku PN.
Oglądam to i oglądam i sam już nie wiem. Wydaje mi się, że właśnie taka była montowana w silniku PN.
1.6 PN brak mocy, szarpanie
To jest to. Sprawdziłeś, że podstawę masz uszkodzoną czy w ciemno zamawiasz?
Tylko cena dość niska, nawet nie napisali co to za marka... Np febi są trochę droższe
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... znika.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko cena dość niska, nawet nie napisali co to za marka... Np febi są trochę droższe
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... znika.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1.6 PN brak mocy, szarpanie
Widzę, że kolega albin88 mnie uprzedził.janusz91ff pisze:Czyli ta konkretna by podeszła? http://allegro.pl/podstawa-gaznika-audi ... 35855.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Oglądam to i oglądam i sam już nie wiem. Wydaje mi się, że właśnie taka była montowana w silniku PN.
Numery się zgadzają, więc to będzie to. Pytanie jak z jakością, bo i po zdjęciu widać, że wykonanie takie sobie, nie chwalą się, jaki to producent, a cena podejrzanie niska.
Żebyś nie miał takiej sytuacji, że nowa będzie gorsza od starej, bo takie rzeczy też już się zdarzały (np. moje klamki za 2 dychy).
-
- Mały gagatek
- Posty: 61
- Rejestracja: śr lis 07, 2012 13:31
1.6 PN brak mocy, szarpanie
Też myślałem o tej Febi z Intercarsu, lub tańszej alternatywie, Hans Pries: http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... ntent.html" onclick="window.open(this.href);return false; Chyba zamówię w ciemno, to chyba i tak pierwsza z najtańszych opcji do wymiany. Objawy raczej pasują, kiedy jeszcze silnik odpalał na benzynie zimny, to bardzo mulił, czasem ciężko było wyjechać z garażu, bo brakowało mocy. Po rozgrzaniu mulił już tylko trochę i mocy było całkiem sporo. Teraz znów nie chce pracować na benzynie, tzn czasem zaskoczy i jest dobrze, a innym razem zachowuje się tak, jakby odcięło mu dopływ paliwa.
1.6 PN brak mocy, szarpanie
janusz91ff, jeśli ta podstawa hans pries będzie takiej jakości, jak klamki i obudowa rozrządu tej samej firmy, to szkoda Twojego czasu i pieniędzy - bierz febi.
Klamki do tej pory nie otwierają drzwi jak powinny, a poza tym nie trzymają się za dobrze. Powstaje szpara między blachą a klamką. Obudowa rozrządu musiała być lekko dostosowana w warsztacie, żeby nie obcierała.
Klamki do tej pory nie otwierają drzwi jak powinny, a poza tym nie trzymają się za dobrze. Powstaje szpara między blachą a klamką. Obudowa rozrządu musiała być lekko dostosowana w warsztacie, żeby nie obcierała.
1.6 PN brak mocy, szarpanie
Wg mnie tez zdecydowanie lepiej dolozyc 30zl do febi. Niby to 1/3 ceny Hans Pries ale w tym wypadku wolalbym dolozyc te 30zl. To nie roznica miedzy 200 a 300zl. Poza tym z tego co czytalem gaznik sie latwo zdejmuje wiec wcale nie muszisz kupowac w ciemno. Ja w poniedzialek lub srode bede zdejmowal swoj wiec jak poczekasz to moge dac jakies praktyczne rady.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości