[mk3 1Z] - Dziwne brzmienie zimnego silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3 1Z] - Dziwne brzmienie zimnego silnika.
Witajcie,
ostatnio zauważyłem, że zaraz po zapaleniu zimnego silnika (np. po nocy) słychać takie niskie powolne dudnienie (tak jakbym miał jakiś woofer pod maską i robił buuu .... buuu .... buuu). Nie przypominam sobie żeby to było wcześniej. W miarę rozgrzewania się silnika dudnienie ustaje. Jak jest ciepły to zanika całkowicie.
Co to może być takiego i czy powinienem się tym martwić ??
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
yoobi
ostatnio zauważyłem, że zaraz po zapaleniu zimnego silnika (np. po nocy) słychać takie niskie powolne dudnienie (tak jakbym miał jakiś woofer pod maską i robił buuu .... buuu .... buuu). Nie przypominam sobie żeby to było wcześniej. W miarę rozgrzewania się silnika dudnienie ustaje. Jak jest ciepły to zanika całkowicie.
Co to może być takiego i czy powinienem się tym martwić ??
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: [mk3 1Z] - Dziwne brzmienie zimnego silnika.
chyba kojarze o czym piszesz ze swoim problememyoobi pisze:ostatnio zauważyłem, że zaraz po zapaleniu zimnego silnika (np. po nocy) słychać takie niskie powolne dudnienie (tak jakbym miał jakiś woofer pod maską i robił buuu .... buuu .... buuu). Jak jest ciepły to zanika całkowicie.
wydaje mi sie ze problem jest po stronie oleju
albo masz za mało oleju w silniku albo jest już dawno do wymiany bo był złej jakości
albo masz za dobrego super fullsyntetyka przerzuć sie na "półsyntetyka" albo na dobrego minerala ...
możesz na próbe jak nie chcesz na minerala na zawsze zmienić to zmień jak pisze na pórbę na jakiegoś lotosa czy innego wynalazka
i jak sie odgłos zmieni to zostań przy mineralu ale lepszym a jak sie nie zmieni to zmień ponownie na swój ulubiony po 100km ...
Olej jest nowy (ma 1000 km). Zmieniłem z Castrol GTX 15/W40 na Castrol GTX3 15/W40. GTX3 to wg mojej wiedzy olej mineralny.
Oleju nie jest mało. Jest na mniej więcej 3/4 kratowniczki.
Ale że to niby co dokładnie wydaje takie dźwięki ?? Pompa oleju ??
Pozdrawiam
yoobi
Oleju nie jest mało. Jest na mniej więcej 3/4 kratowniczki.
Ale że to niby co dokładnie wydaje takie dźwięki ?? Pompa oleju ??
Pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
to niby OKyoobi pisze:Olej jest nowy (ma 1000 km). Zmieniłem z Castrol GTX 15/W40 na Castrol GTX3 15/W40. GTX3 to wg mojej wiedzy olej mineralny.
Oleju nie jest mało. Jest na mniej więcej 3/4 kratowniczki.
kurcze no nie wiem
dla mnie ten odgłos pochodzi ze skrzni korbowej czyli jakbhy z wału chociaż nigdy samochodom sie nie wsłuchiwalem ...yoobi pisze:Ale że to niby co dokładnie wydaje takie dźwięki ?? Pompa oleju ??
Pozdrawiam
yoobi
moze gdzieś niesczelnie sie zrobiło przy kolektorze wydechowym ???
ale wiem że auta z takim odgłosem zrobiły wiecej niż 50tys (ford i dwa VW) i dalej jeżdżą bez problemu
jest jeden T4 znajomego ktory zmienia olej i śmiaga chyba juz ze 100tys i nic sie niestało jeszcze ma też taki dzwięk jak z woofera (zdąrzył sie przyzwyczaic i nie katuje tego transportera jak dzwięk sie pojawił bo nie wiemy co to jest, jeździ to jeździ i nie ma co za bardzo grzebać ...)
popma wody koszt od ok.60zł do 110zł z uszczelkami + robocizna ...yoobi pisze:Hmm, a może to rzeczywiście ona. Trochę jest wilgotnawa. Orientujecie się ile taka przyjemność ??
Pozdrawiam
yoobi
[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 09:06 ]
oczywiście można sprawdzić tak jak napisał km22km22 pisze:a może to pompa wody miałem coś takiego. Ja to testowałem tak: sciącłem pasek z alternatora i zapaliłem silnik i było cich. wymieniłem pompe wody i jest oki
Witam, też mam problem z hałasem rano, dodam jeszcze, że kontrolka oleju potrafi migać 4 razy. Mam dołożony wskaźnik ciśnienia oleju i faktycznie po jego wskazaniach wynika, że tego ciśnienia nie ma na początku, ale po około 2 sek. ciśnienie skacze na prawie max tzn. 6 barów albo 85 PSI. Ale po nagrzaniu silnika do 70-90 st. na wolnych spada do 2 BARÓW, a przy 2000-2500 tyś. obr około 3-3.5 Bara. I moje pytanie: czy to szklanki? Aha jeżdże na syntetyku Mobil Turbo Diesel. Pozdrawiam .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 109 gości