mk IV 1.4 16V

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiek.domini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt mar 18, 2005 12:05
Lokalizacja: koszalin

mk IV 1.4 16V

Post autor: krzysiek.domini » sob wrz 16, 2006 21:29

Po wymianie oleju /półsyntetyk / w golfie 1,4 zaczęło stukać w silniku. Mechanik stwierdził że to panewki, wymienił panewki, jedna z nich na trzecim cylindrze rzeczywiście była wyrąbana, zmienił też po raz drugi olej ale tym razem na mineralny żebu dodatkowo uszczenić. Po odpaleniu znowu stuka tyle że troche mniej. Najprawdopodobniej w momencie kupna sprzedający mi auto zalał olej mineralny, dodatkowo uszczelnił silnik jakimś uszczelniaczem, ja wlałem półsyntetyk wymyłem wszystko co było uszczelnione i stąd stuki.. I pytanie co teraz zrobić żeby silnik zaczął normalnie pracować i nie zatarł się? czy rzeczywiście trzeba robic szlif wału ?



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » sob wrz 16, 2006 21:32

a czy silnik ma samoregulatory hydrauliczne? bo jesli tak to moze one stukają



Awatar użytkownika
zbyszegk
GTI Edition
GTI Edition
Posty: 749
Rejestracja: pt gru 02, 2005 20:46
Lokalizacja: BT
Kontakt:

Post autor: zbyszegk » sob wrz 16, 2006 21:35

Silnik ten niestety spala olej i to w duuuzych ilościach (nawet 1 litr na 1000 km)



eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » sob wrz 16, 2006 21:38

jesli sprezanie na tlokach jest ok, to obstawiam uszczelniacze na zaworach



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 16, 2006 21:42

ale jeśli miałeś wyrąbaną panewke jak piszesz to bez szlifu wału chyba sie nie obejdzie bo reszta panewek tak samo moze być kiepska



krzysiek.domini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt mar 18, 2005 12:05
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krzysiek.domini » sob wrz 16, 2006 21:44

dodam że mechanik wymienił wszystkie panewki, sugerują też że może smarowanie przez pompę olejową jest kiepskie



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob wrz 16, 2006 22:11

ale jezeli sygnalizacja ciśnienia nic nie pokazuje to powinno być ok

[ Dodano: 16 Wrz 2006 22:14 ]
ale kazdy dobry gość od szlifowania powie Ci ze wymiana panewek bez szlifu to kiepskie wyjście

[ Dodano: 16 Wrz 2006 22:18 ]
ale jak piszesz ze bierze olej i panewki miałeś zjechane to nie wiadomo jakie masz uszczelniacze zaworowe , pierścienie , tuleje nie wiadomo jak tamten właściciel to auto eksploatował



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » sob wrz 16, 2006 22:30

krzysiek.domini pisze: Po odpaleniu znowu stuka tyle że troche mniej
Stuka, ale czy to napewno panewki stukają??? Może znajdź mechanika który zrobi Ci prawdziwą diagnostykę (a tu dokładnie potrzebny jest osłuch), bo z takimi rzeczami nie ma żartów


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

eidos
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 731
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 19:09
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: eidos » sob wrz 16, 2006 22:49

ja zostaje przy swoim ze to moga byc samoregulatory hydrauliczne często tak sie dzieje przy zmianie typu oleju, a jesli ich nie ma tych samoregulatorów to moze zawory klepią



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob wrz 16, 2006 23:20

eidos pisze:ja zostaje przy swoim ze to moga byc samoregulatory hydrauliczne często tak sie dzieje przy zmianie typu oleju, a jesli ich nie ma tych samoregulatorów to moze zawory klepią
Większość silników w MK2 już miało hydrauliczne popychacze zaworów. Ale jeśli mechanik stwierdził, że to panewki, to znaczy, że mocno stukało i nie z głowicy.
Kolega pracował na serwisie, nieli taki stukający silnik 1.4 16V zrobili w nim wwzystko co było można i stukał dalej. Okazało się, że stukały tuleje (w tym silniku nie są kadłubowe, lecz oddziwlnie osadzone i docziśnięte głowicą. Nie wiem doklądnie jak to jest ale tak mi mówił. Działo się to po rozgrzaniu silnika, na zimnym nie.
Hydrauliczne popychacze na odwró- stukają zaraz po uruchomieniu, czasem nawwet 1-3 min i stuki ustają.
Sprawdź koniecznie.
miś fazi pisze:ale kazdy dobry gość od szlifowania powie Ci ze wymiana panewek bez szlifu to kiepskie wyjście
miś fazi pisze:ale jak piszesz ze bierze olej i panewki miałeś zjechane to nie wiadomo jakie masz uszczelniacze zaworowe , pierścienie , tuleje nie wiadomo jak tamten właściciel to auto eksploatował
Jeśli bierze więcej niż norma to rzeczywiście może być reszta padnięta. Kto wie czy opłaca się wszystko robić wtedy? Zmierz ciśnienie, jeśli będzie za niskie to zrób próbę olejową. Jęsli okaże się że silnik padnięty, lepiej wymienić na jakis dobry niż wszystko robić, taniej wyjdzie. A jaki ma autko przebieg i czy jest szansa ze oryginalny?
krzysiek.domini pisze:sprzedający mi auto zalał olej mineralny, dodatkowo uszczelnił silnik jakimś uszczelniaczem, ja wlałem półsyntetyk wymyłem wszystko
sam widzisz...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz wrz 17, 2006 04:34

krzysiek.domini, wywalona panewka zazwyczaj rysuje wał.Po wymianie panewki, wał niszczy panewkę, i tak w kółko. Bez szlifu raczej się nie obejdzie. I tak jak koledzy napisali , konieczna jest pełniejsza diagnostyka. Ciśnienie sprężania, pomiar ciśnienia oleju. Zużycie oleju może być spowodowne usczelniaczami, pieścieniami.Być może i zawory kwalifikują się do wymiany. Tak więc masz dwie możliwości - remont lub wymiana silnika. Obie wersje maja wady i zalety. Nowy - nie wiadomo w jakim będzie stanie. Remont to prawdopodobnie spore koszty, ale wiesz co masz. Diagnostyka, kalkulacja i dopiero wtedy decyzja.



krzysiek.domini
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt mar 18, 2005 12:05
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krzysiek.domini » ndz wrz 17, 2006 12:48

oleju nie bierze, mam dostać wał , komputer przed tymi wypadkami jakiś miesiąc temu pokazywał że wszystko jest ok, jedyny błąd jaki wykazał to w stosunku do CZ, a wszystko inne ok przebi8eg nie całe 130 tys.

[ Dodano: Pon Wrz 18, 2006 21:32 ]
wczoraj przejechałem 200 km, stuki po wlaniu mineralnego castrola są słabsze. fachowiec mówi że dopoki nie dostanę wału mogę jeżdźić ale spokojnie bez zrywów i mniej niż 3000 obrotów, olej trzyma , kontrolka leju nie świeci Sugerowano także wlać uszczelniacza i sprzedać ??????



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 111 gości