Golf 3 TD wetylator chłodnicy włancza sie przy 60-80 stopni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Golf 3 TD wetylator chłodnicy włancza sie przy 60-80 stopni

Post autor: V12 » czw wrz 14, 2006 08:07

Tak jak w temacie ten wiatrak to mnie dobija włancza sie przy 60-80 prawdo podobnie na drugi bieg
Nie wiem jak to jest mozliwe bo czujnik w chłodnicy jest wtedy jeszcze nie taki ciepły(nie utwiera sie wtedy jeszcze termostat ) termostat jest ok bo go wymieniałem
Tylko zastanawia mnie fakt zt ymi czujnikami do czujnika od chłodnicy dochodza 3 kable jak właczył sie wentylator to wziłem odłaczyłem ta wtyczke ale nadal chodził
Zastanawiaja mnie jeszcze inne czujniki temp :w głowicy na jeden kabel , w górnej rurze chłodnicy na 2 przewody i przy króccu wylotowym z głowicy na chba 4 przewody doczego słuza te przewody moze to ich wina ?????
zaznaczam ze jak sie właczy ten wiatrak to chodzi mimo ze temp jest niska czasem na 2 sekundy sie właczy i wyłaczy
Prosze was o pomoc w sprawie golfa jestem zielony zawsze jeździłem BMW a tam jakies wszystko prostrze bymajmniej nie ma elektrycznego wiatraka :grin:
dzieki i pozdr



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Golf 3 TD wetylator chłodnicy włancza sie przy 60-80 sto

Post autor: RobertP » czw wrz 14, 2006 08:35

V12 pisze:Zastanawiaja mnie jeszcze inne czujniki temp :w głowicy na jeden kabel , w górnej rurze chłodnicy na 2 przewody i przy króccu wylotowym z głowicy na chba 4 przewody doczego słuza te przewody moze to ich wina ?????
zaznaczam ze jak sie właczy ten wiatrak to chodzi mimo ze temp jest niska czasem na 2 sekundy sie właczy i wyłaczy
Prosze was o pomoc w sprawie golfa jestem zielony zawsze jeździłem BMW a tam jakies wszystko prostrze bymajmniej nie ma elektrycznego wiatraka :grin:
dzieki i pozdr
Jest jeszcze jeden czujnik z prawej strony głowicy , który może dostał przejścia i zwarły się końcówki w nim lub zwarły sie końcówki w gnieździe czujnika
oto ten czujnik co odpowiada za II bieg nawet przy wyłączonej wtyczce czujnika w chłodnicy
i nawet jak jest zimny silnik
Obrazek
sprawdź go odłącz kable i zerknij czy się wyłączył wentylator ...



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » czw wrz 14, 2006 17:20

W tym problem ze u mnie nie ma tego czujnika za 1 i 2 bieg odpowiada czujnik w chłodnicy dochodza do niego 3 kable zdjołem wtyczke i połaczyłem kable 1 i 2 drugi bieg załanczaja sie bez problemu czyli być moze jest walniety jednak ten czujnik w chłodnicy
Ale pojawia sie drugie pytanie mój golf ma klime nie stety nie działajaca brak jednego węza i gazu i tak sobie mysle ze moze klima ma jakis czujnik który bada jej temp. i załacza wiatraki (chłodnica klimy jest tuz za chłodnica cieczy) sam nie wiem
Prawdo podobnie wyjme czujnik włoze go goracej wody i zobaczymy zastanawie mnie tez fakt czemu sie włancza zaraz 2 bieg skoro pierwszy działa
pozdr

[ Dodano: 14 Wrz 2006 20:40 ]
A jednak to nie czujnik w chłodnicy on jest w porzadku zauwazyłem ze do puszuki z przekaźnikiem od wiatraka(tego pod zbiornikiem z płynem) oprócz kabli gróbych dochodza oddzielna wtyczka z czterema cienkimi kabelkami ale nie wiem gdzie one dochodza pewnie do jakichs czujników nie wiem do czego słuzy czujnik na gumowej rurze górnej prowadzacej do chłodnicy reszta czujników jest ok

[ Dodano: 14 Wrz 2006 21:24 ]
czytałem jeszcze na forum ze te wiatraki w dieslu sa sterowane czujnikiem temp oleju być moze to wina czujnika nie którzy jeszcze pisza że to jakis czujnik od klimy powiem jeszce ze znalazłem kabel nie podłaczony (czerwony w okolicach rozrusznika) który idzie do wtyczki w okilicach przekaźnika wetylatora i jest połaczony z dioda dosc gruba potem ta dioda łaczy sie pomarańczowym kablem i prawdo podobnie łaczy sie "takim czymś" przy zborniku czynnika klimatyzacji " do tego czegos dochodza łacznie 4 kable nie wiem gdzie był podłączony ten kabel



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » czw wrz 14, 2006 21:26

zobacz u mnie sa dwa przekaźniki za pierwszy bieg opowiedzialny jest ten po prawej
a za drugi ten większy po lewej
Obrazek
moze jeden z nich jest uszkodozny i jest zmostkowany albo jest uszkodzony bimetal w silniku (tak jak było u mnie) i ktoś zrobił mostek pomiedzy przekaźnikami tak jak ja
poczytaj sobie mój pościk sam sobie rozwiązałem problem mozed Ci się przyda
kliknij TUTAJ na mój post
pzdr



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » pt wrz 15, 2006 17:16

Tylko ja nie mam tych przekaźników i tego czujnika u mnie przekaźniki i sterownik sa pod zbornikiem, z płynem w takim prostokatym czarnym pudełku
wiatrak jest sprawny jak złacze te przewodu przy czujniku w chłodnicy to działa jak powinno bieg 1 i 2 ale to nie jest problem bo do tego przekaźnika dochodzi jeszce 2 wtyczka z 4 cienkimi kabelkami które sa odpowiedziale z wiatrak temperatura oleju albo cos od kilmy
pozdr



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt wrz 15, 2006 19:38

V12 pisze:Tylko ja nie mam tych przekaźników i tego czujnika u mnie przekaźniki i sterownik sa pod zbornikiem, z płynem w takim prostokatym czarnym pudełku
wiatrak jest sprawny jak złacze te przewodu przy czujniku w chłodnicy to działa jak powinno bieg 1 i 2 ale to nie jest problem bo do tego przekaźnika dochodzi jeszce 2 wtyczka z 4 cienkimi kabelkami które sa odpowiedziale z wiatrak temperatura oleju albo cos od kilmy
pozdr
a mozesz cyknąc fotę albo dwie tego prostokatnego czarnegopudełka?
a moze Ci padł czujnik temperatury pokazuej 60-80 stopni a faktycznie na serio jest wiecej
to jest ten czujnik
V12 pisze: przy króccu wylotowym z głowicy na chyba 4 przewody ...
dzisiaj kupowałem bo u mnie też źle pokazuje o 70 stopni a włącza sie tak jakby było na zegarze ok 75 stopni i do mojego diesla AAZ kosztował po rabacie niecałe 30zł oryginał dużo droższy ok 100zł ....
jak już to chyba on padł Ci tak jak mi, kup nowy to nie duży koszt jak widzisz ...



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » pt wrz 15, 2006 21:19

Raczej dobrze pokazuje mi sie nawet nie otwiera termostat a jest nowy(ma 3 dni ) dolni waz nie robi sie jeszce ciepły a juz sie wiatrak załancza zreszta woda w wezach nie jest wtedy jeszce taka gorąca wcześniej miałem wode i wcale nie wrzała a przeciez wiatrak włancza sie przy 100c



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pt wrz 15, 2006 22:43

V12 pisze:Raczej dobrze pokazuje mi sie nawet nie otwiera termostat a jest nowy(ma 3 dni ) dolni waz nie robi sie jeszce ciepły
moze masz termostat na np.74 stopnie C
V12 pisze:a juz sie wiatrak załancza zreszta woda w wezach nie jest wtedy jeszce taka gorąca wcześniej miałem wode i wcale nie wrzała a przeciez wiatrak włancza sie przy 100c

tak uważasz że nie jest gorąca ? może masz możliwość zmierzyć jej temp. ?
możesz też sprawdzić czujnik z chłodnicy podłączać omomierz na 1 i 3 styku
gotować w garnku wodę z termometrem i patrzeć na omomierz w którym momencie przy jakiej temperaturze się zewrą w czujniku styki

hmm .. a jak wypniesz kabel od czujnika w chłodnicy to się rozłączy wentylator ? próbowałeś tego ?



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » sob wrz 16, 2006 08:18

Tak własie próbowałem jak wyjme gniazdo od czujnika to nadal chodzi wtedy jeszce okolice czujnika nie sa zbyt gorace a on juz chodzi Zaznaczam że od działa tylko przy przekręconym kluczyku a przeciez jesli by czujnik przy chłodnicy dawał prad to by działał nie zależnie od stacyjki



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob wrz 16, 2006 14:54

V12 pisze:Tak własie próbowałem jak wyjme gniazdo od czujnika to nadal chodzi wtedy jeszce okolice czujnika nie sa zbyt gorace a on juz chodzi Zaznaczam że od działa tylko przy przekręconym kluczyku a przeciez jesli by czujnik przy chłodnicy dawał prad to by działał nie zależnie od stacyjki
to włąsnie ten czujnik z 1 zdjecia jakie zamiesciłem tak robi, przekrecasz kluczyk a wirnik daje ostro (może ten czujnik masz w innym miejscu ? poszukaj wokół głowicy ...
nawet jak się wyciągnie wtykę od czujnika z chłodnicy to wentylator daje na II biegu ...tak było u mnie ...



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » sob wrz 16, 2006 17:40

Na 100% nie mam tego czujnika mam w głowicy tylko od oleju i mam jeszce jeden czujnik w hłodnicy oleju przyu filtrze poza tym czujni wody jest jeszcze w górym węzy prowadzacym do chłodnicy



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob wrz 16, 2006 18:48

V12 pisze:Na 100% nie mam tego czujnika mam w głowicy tylko od oleju i mam jeszce jeden czujnik w hłodnicy oleju przyu filtrze poza tym czujni wody jest jeszcze w górym węzy prowadzacym do chłodnicy
no to nie wiem prześledź instalcje elektryczną od wentylatora w "dół" na drugi bieg jest kolor kabla przy biało-czerwony taki grubszy przeszukaj po odłączeniu wtyki przy silniku wentylatora, sprawdź napięcie mierniczkiem i idź po kablu ...
chętnie bym Ci pomógł jakbyś był na miejscu u mnie ... to napewno jakaś pierdółka ...



V12
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 07:48
Lokalizacja: pl

Post autor: V12 » sob wrz 16, 2006 20:29

Wiem gdzie ida kable :
od 2 biegu do sterownika pod zbiornikiem płynu i nigdzie wiecej od 1 biegu bez posrednio do czujnika przy chodnicy
Do sterownika 2 biegu dochodzi kabel od czujnika przy chłodnicy ponadto dochodza jeszce odrebna wtyczka z 4 cieniutkim kabelkami i właśnie nie wiem gdzie one dochodza podejzewam ze jeden dochodzi do zielonej kontrolki pod kierownica która pali sie kiedy włonczony jest wetylator na 2 bieg znajomy elektyk sadzi ze to wina nie działajacej klimy
A jest moze jakaś stonka o elektyce pojazdowej????????



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob wrz 16, 2006 21:40

V12 pisze:Do sterownika 2 biegu dochodzi kabel od czujnika przy chłodnicy ponadto dochodza jeszce odrebna wtyczka z 4 cieniutkim kabelkami i właśnie nie wiem gdzie one dochodza podejzewam ze jeden dochodzi do zielonej kontrolki pod kierownica która pali sie kiedy włonczony jest wetylator na 2 bieg znajomy
a po co ta kontrolka ? oryginalna ona to chyba nie jest - takiego czegoś nie widziałem :goof:
musisz prześledzić ten 4 kabelek jak mozesz to rozłącz go zobacz czy wentylator stanie jak
tak to idz po kablu i szukaj gdzie wchodzi moze z niego jest impuls (na nim napięcie)
które podaje dla tego "sterownika" że wentylator ma pracować na tym 2 biegu ...
rozepnij sterownik posprawdzaj napięcia na kablach na których jest a na których nie ma
... nie sądze aby ten "sterownik" sie uszkodził chociaż mozliwe że przekaźnik w srodku trzyma napięcie podajć je stale na silnik wentylatora ... rozepnij go zobacz ...

[ Dodano: Sob Wrz 16, 2006 21:43 ]
V12 pisze:Do sterownika 2 biegu dochodzi kabel od czujnika przy chłodnicy ponadto dochodza jeszce odrebna wtyczka z 4 cieniutkim kabelkami
do tego "sterownika" ile dochodzi kabli 4 ? (masa -12V , jakiś "bezposredni" +12V, z czujnika od chłodnicy i ten cieniutki ?)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości