Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pt paź 24, 2014 12:49

elemenateur pisze:Mając min na bagnecie dolanie setki nic nie zmieni :)
dokładnie - między min a max jest minimum 0,5L zatem warto dokupić właściwy i nie paprać sobie silnika, chyba ze najdalej za tysiąc i tak zmieniasz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

hudy8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt lut 13, 2007 01:11
Lokalizacja: wawa

Jaki olej?

Post autor: hudy8 » pt paź 24, 2014 13:34

Nie wiem dokładnie gdzie to czytałem ale to nie był jakiś tekst z Internetu tylko artykuł z gazety motoryzacyjnej. Jak uda mi się to znaleźć to wkleję ten tekst.



Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Re: Jaki olej?

Post autor: Xarox » pt paź 24, 2014 14:07

hudy8 pisze:Wiadomo że im wyższa lepkość w wysokich temp tym lepiej dla silniki zwłaszcza wysilonego.
Tutaj się nie zgodzę. Lepkość oleju w temperaturze roboczej powinna być taka, jaką przewidział producent, pod jaką zaprojektowany jest silnik. To że do BMW M3 wymagany jest 10w60, nie znaczy że będzie się on też nadawał do ciasno spasowanego silnika Hondy, który ma jeździć na 0w20. Wtedy możemy zaszkodzić zamiast pomóc.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pt paź 24, 2014 18:41

Xarox pisze:To że do BMW M3 wymagany jest 10w60,
to może podaj wartości tego spasowania... znasz ?


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Jaki olej?

Post autor: Xarox » pt paź 24, 2014 23:46

Niestety nie znam, ale nie wydaje mi się żeby to były dane potrzebne komuś do szczęścia ;)



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » sob paź 25, 2014 09:29

Pytam bo sam zacząłeś o tym spasowaniu... i o olejach...
A Honda (Toyota raczej) 0W-20 stosuje tylko i wyłącznie ze względu na energooszczędność a nie jakieś własności silnika itp.
BMW do modeli M jeżeli zaleca taki olej (bo nie wiem czy zaleca) to tylko ze względu na fakt iż "mało kto kupuje Ferrari żeby nim do kościoła jeździć w niedzielę" dlatego zakładają że ludzie będą korzystać z całego potencjału jaki oferuje im silnik. A korzystanie w taki sposób z silnika wymusza stosowanie odpowiedniego pod to oleju. Po prostu 0W-30 nie nadaje się do całodziennego upalania silnika na torze w zakresie 4,5-7 tyś obrotów ale za to idealnie nadaje się "do kościoła w niedzielę"


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Jaki olej?

Post autor: Xarox » sob paź 25, 2014 12:55

Opierałem się na tym co znalazłem. Takie cuś, albo podobne wpisy się przewijały:
http://accuratecars.com/blog/2008/08/09 ... tomobiles/
Faktycznie 0w20 jest po to aby zyskać niewielki spadek spalania, ale jeśli nie chcemy być aż tak eko, to innym zalecanym przez Honde olejem jest 5w30 o obniżonym HTHS. To jest dalej daleko różne od tego na czym jeżdżą niemcy wymagający HTHS >3.5. Czy w takim razie zalewając Honde S2000 5w30 możemy spodziewać się że przy upalaniu coś się uszkodzi? Jeśli tak, to czemu producent nie zaleci czegoś właściwego jak to ma miejsce u BMW? Inny przykład to VW 5.0 i 2.5 TDI wymagające 0w30 z normą 506.01, tutaj też można dowolnie żonglować lepkością w zależności od tego jaki mamy styl jazdy?



Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Jaki olej?

Post autor: kw » sob paź 25, 2014 20:23

Piasek pisze: Po prostu 0W-30 nie nadaje się do całodziennego upalania silnika na torze w zakresie 4,5-7 tyś obrotów ale za to idealnie nadaje się "do kościoła w niedzielę"
Właśnie wczoraj byłem w serwisie BMW, żeby zobaczyć co tam z historią serwisową mojej nowej zabawki. Po rozmowie z bardzo kumatym serwisantem: BMW w Niemczech stosuje 5w30 obecnie do wszystkich aut, u nas leją 0w30 ze względu na chłodniejszy klimat :smoke: No i jak to się ma do sportowej marki i jazdy do kościoła :bigok:


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » ndz paź 26, 2014 09:34

Piasek pisze:Po prostu 0W-30 nie nadaje się do całodziennego upalania silnika na torze w zakresie 4,5-7 tyś obrotów
o to chodzi a nie o to co ASO zaleca w danym kraju


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Jaki olej?

Post autor: Xarox » ndz paź 26, 2014 15:39

Nawet nie ASO, a sam producent. W przypadku o którym piszesz, trzeba mieć wskaźnik temperatury oleju, jak jest za wysoka to założyć dodatkową chłodnice a potem dobierać olej. Wtedy dopiero można się zastanowić czy nie zwiększyć lepkości np. z 5w30 na 5w40. Może się też zdarzyć że w silniku projektowanym na takie 'siki' bardziej lepki olej zmniejszy przepływ i zwiększy się jego temperatura... Ale to są dyskusje niedotyczące wątku, bo tutaj ludzie raczej nie mają takich dylematów ;)



deskjet
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 25, 2011 20:37
Auto: Golf IV
Silnik: ALH+

Re: Jaki olej?

Post autor: deskjet » pn paź 27, 2014 10:00

Witam
Wczoraj gadalem z mechanikiem i usilnie wmawial mi ze nie zmienia sie z 10W40 na 5W40 bo silnik moze zaczac brac olej, a po drugie ze w nszych warunkach klimatycznych taka zmiana nie ma sensu. No ale teraz biorac to "na zdrowy rozum" to oba oleje w temperaturze roboczej zachowuja sie tak samo wiec jakim cudem silnik moze zaczac pobierac olej po zmianie z 10W na 5W?


ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm :bigok:

pioterazo77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
Lokalizacja: Gliwice

Jaki olej?

Post autor: pioterazo77 » pn paź 27, 2014 14:44

Widzisz ''deskjet'' sam doszedłeś do tego że mechanik nie miał racji. Z resztą ja po kupnie auta jeździłem chyba trzy zmiany oleju na 10w40 a potem przeszedłem na 5w40 i na takim jeżdżę do tej pory.Na liczniku ponad 300 000 a w rzeczywistości może z 500 000 biorąc pod uwagę że to kombi sprowadzone z Niemiec i może jeździło w jakiejś flocie. Zmiane lepkości zrobiłem jak miał jakieś 230 000 i do tej pory wszystko ok.Nie chcę nikogo obrażać ale może najwyższa pora by niektórzy mechanicy dokształcili się i uzupełnili braki bo najwidoczniej nie nadążają za postępem.Tak jak w wielu innych dziedzinach tak i w mechanice powinno się uzupełniać wiedzę i być na bieżąco.



daniel23584
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38

Re: Jaki olej?

Post autor: daniel23584 » pn paź 27, 2014 22:05

Co bedzie lepsze do TDI VP? 10W40 wymieniany co 7tys czy 5W40 wymieniany co 10tys?


ALH -> 205 -> soft

Awatar użytkownika
Xarox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: czw wrz 10, 2009 15:43

Jaki olej?

Post autor: Xarox » pn paź 27, 2014 22:20

A jakie odcinki pokonujesz najczęściej? Wg. mnie 5w40.Te 10kkm spokojnie wytrzyma.
deskjet a podał Ci jakieś przypadki gdzie stało się tak jak mówi? Czy tylko przekazuje to co gdzieś usłyszał? :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 82 gości