dokładnie - między min a max jest minimum 0,5L zatem warto dokupić właściwy i nie paprać sobie silnika, chyba ze najdalej za tysiąc i tak zmieniasz.elemenateur pisze:Mając min na bagnecie dolanie setki nic nie zmieni
Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Nie wiem dokładnie gdzie to czytałem ale to nie był jakiś tekst z Internetu tylko artykuł z gazety motoryzacyjnej. Jak uda mi się to znaleźć to wkleję ten tekst.
Re: Jaki olej?
Tutaj się nie zgodzę. Lepkość oleju w temperaturze roboczej powinna być taka, jaką przewidział producent, pod jaką zaprojektowany jest silnik. To że do BMW M3 wymagany jest 10w60, nie znaczy że będzie się on też nadawał do ciasno spasowanego silnika Hondy, który ma jeździć na 0w20. Wtedy możemy zaszkodzić zamiast pomóc.hudy8 pisze:Wiadomo że im wyższa lepkość w wysokich temp tym lepiej dla silniki zwłaszcza wysilonego.
Jaki olej?
to może podaj wartości tego spasowania... znasz ?Xarox pisze:To że do BMW M3 wymagany jest 10w60,
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Pytam bo sam zacząłeś o tym spasowaniu... i o olejach...
A Honda (Toyota raczej) 0W-20 stosuje tylko i wyłącznie ze względu na energooszczędność a nie jakieś własności silnika itp.
BMW do modeli M jeżeli zaleca taki olej (bo nie wiem czy zaleca) to tylko ze względu na fakt iż "mało kto kupuje Ferrari żeby nim do kościoła jeździć w niedzielę" dlatego zakładają że ludzie będą korzystać z całego potencjału jaki oferuje im silnik. A korzystanie w taki sposób z silnika wymusza stosowanie odpowiedniego pod to oleju. Po prostu 0W-30 nie nadaje się do całodziennego upalania silnika na torze w zakresie 4,5-7 tyś obrotów ale za to idealnie nadaje się "do kościoła w niedzielę"
A Honda (Toyota raczej) 0W-20 stosuje tylko i wyłącznie ze względu na energooszczędność a nie jakieś własności silnika itp.
BMW do modeli M jeżeli zaleca taki olej (bo nie wiem czy zaleca) to tylko ze względu na fakt iż "mało kto kupuje Ferrari żeby nim do kościoła jeździć w niedzielę" dlatego zakładają że ludzie będą korzystać z całego potencjału jaki oferuje im silnik. A korzystanie w taki sposób z silnika wymusza stosowanie odpowiedniego pod to oleju. Po prostu 0W-30 nie nadaje się do całodziennego upalania silnika na torze w zakresie 4,5-7 tyś obrotów ale za to idealnie nadaje się "do kościoła w niedzielę"
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Opierałem się na tym co znalazłem. Takie cuś, albo podobne wpisy się przewijały:
http://accuratecars.com/blog/2008/08/09 ... tomobiles/
Faktycznie 0w20 jest po to aby zyskać niewielki spadek spalania, ale jeśli nie chcemy być aż tak eko, to innym zalecanym przez Honde olejem jest 5w30 o obniżonym HTHS. To jest dalej daleko różne od tego na czym jeżdżą niemcy wymagający HTHS >3.5. Czy w takim razie zalewając Honde S2000 5w30 możemy spodziewać się że przy upalaniu coś się uszkodzi? Jeśli tak, to czemu producent nie zaleci czegoś właściwego jak to ma miejsce u BMW? Inny przykład to VW 5.0 i 2.5 TDI wymagające 0w30 z normą 506.01, tutaj też można dowolnie żonglować lepkością w zależności od tego jaki mamy styl jazdy?
http://accuratecars.com/blog/2008/08/09 ... tomobiles/
Faktycznie 0w20 jest po to aby zyskać niewielki spadek spalania, ale jeśli nie chcemy być aż tak eko, to innym zalecanym przez Honde olejem jest 5w30 o obniżonym HTHS. To jest dalej daleko różne od tego na czym jeżdżą niemcy wymagający HTHS >3.5. Czy w takim razie zalewając Honde S2000 5w30 możemy spodziewać się że przy upalaniu coś się uszkodzi? Jeśli tak, to czemu producent nie zaleci czegoś właściwego jak to ma miejsce u BMW? Inny przykład to VW 5.0 i 2.5 TDI wymagające 0w30 z normą 506.01, tutaj też można dowolnie żonglować lepkością w zależności od tego jaki mamy styl jazdy?
- kw
- Forum Master
- Posty: 1336
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: BMW 330i
- Silnik: B48
Jaki olej?
Właśnie wczoraj byłem w serwisie BMW, żeby zobaczyć co tam z historią serwisową mojej nowej zabawki. Po rozmowie z bardzo kumatym serwisantem: BMW w Niemczech stosuje 5w30 obecnie do wszystkich aut, u nas leją 0w30 ze względu na chłodniejszy klimat No i jak to się ma do sportowej marki i jazdy do kościołaPiasek pisze: Po prostu 0W-30 nie nadaje się do całodziennego upalania silnika na torze w zakresie 4,5-7 tyś obrotów ale za to idealnie nadaje się "do kościoła w niedzielę"
Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps
Jaki olej?
o to chodzi a nie o to co ASO zaleca w danym krajuPiasek pisze:Po prostu 0W-30 nie nadaje się do całodziennego upalania silnika na torze w zakresie 4,5-7 tyś obrotów
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Nawet nie ASO, a sam producent. W przypadku o którym piszesz, trzeba mieć wskaźnik temperatury oleju, jak jest za wysoka to założyć dodatkową chłodnice a potem dobierać olej. Wtedy dopiero można się zastanowić czy nie zwiększyć lepkości np. z 5w30 na 5w40. Może się też zdarzyć że w silniku projektowanym na takie 'siki' bardziej lepki olej zmniejszy przepływ i zwiększy się jego temperatura... Ale to są dyskusje niedotyczące wątku, bo tutaj ludzie raczej nie mają takich dylematów
Re: Jaki olej?
Witam
Wczoraj gadalem z mechanikiem i usilnie wmawial mi ze nie zmienia sie z 10W40 na 5W40 bo silnik moze zaczac brac olej, a po drugie ze w nszych warunkach klimatycznych taka zmiana nie ma sensu. No ale teraz biorac to "na zdrowy rozum" to oba oleje w temperaturze roboczej zachowuja sie tak samo wiec jakim cudem silnik moze zaczac pobierac olej po zmianie z 10W na 5W?
Wczoraj gadalem z mechanikiem i usilnie wmawial mi ze nie zmienia sie z 10W40 na 5W40 bo silnik moze zaczac brac olej, a po drugie ze w nszych warunkach klimatycznych taka zmiana nie ma sensu. No ale teraz biorac to "na zdrowy rozum" to oba oleje w temperaturze roboczej zachowuja sie tak samo wiec jakim cudem silnik moze zaczac pobierac olej po zmianie z 10W na 5W?
ALH + 205 + CHIP 140KM/318Nm
-
- Mały gagatek
- Posty: 110
- Rejestracja: pt lut 04, 2011 23:45
- Lokalizacja: Gliwice
Jaki olej?
Widzisz ''deskjet'' sam doszedłeś do tego że mechanik nie miał racji. Z resztą ja po kupnie auta jeździłem chyba trzy zmiany oleju na 10w40 a potem przeszedłem na 5w40 i na takim jeżdżę do tej pory.Na liczniku ponad 300 000 a w rzeczywistości może z 500 000 biorąc pod uwagę że to kombi sprowadzone z Niemiec i może jeździło w jakiejś flocie. Zmiane lepkości zrobiłem jak miał jakieś 230 000 i do tej pory wszystko ok.Nie chcę nikogo obrażać ale może najwyższa pora by niektórzy mechanicy dokształcili się i uzupełnili braki bo najwidoczniej nie nadążają za postępem.Tak jak w wielu innych dziedzinach tak i w mechanice powinno się uzupełniać wiedzę i być na bieżąco.
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Re: Jaki olej?
Co bedzie lepsze do TDI VP? 10W40 wymieniany co 7tys czy 5W40 wymieniany co 10tys?
ALH -> 205 -> soft
Jaki olej?
A jakie odcinki pokonujesz najczęściej? Wg. mnie 5w40.Te 10kkm spokojnie wytrzyma.
deskjet a podał Ci jakieś przypadki gdzie stało się tak jak mówi? Czy tylko przekazuje to co gdzieś usłyszał?
deskjet a podał Ci jakieś przypadki gdzie stało się tak jak mówi? Czy tylko przekazuje to co gdzieś usłyszał?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 117 gości