Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Post autor: piter007i » czw paź 23, 2014 22:40

Witam jak w temacie,
szukałem na internecie, znalazłem kilka metod podłączenia, tyle że co strona, to inaczej sugeruja podłączenie, próbować nie chce, dlatego piszę tutaj, aby mieć pewność. Oczywiście jestem noga z elektryki :helm:

Poniżej załączam zdjęcie przekaźnika, prosze o podanie który numerek podpiąc pod mase, + po stacyjce, + żarówki postojowej, + z aku ... itp

z góry dzięki!

Obrazek


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

sivvy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 25, 2013 08:44

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Post autor: sivvy » pt paź 24, 2014 14:42

A więc tak kolego:
85 do minusa
86 do pozycji
30 do plusa od świateł dziennych
88 do plusa po stacyjce



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

Post autor: piter007i » pt paź 24, 2014 21:06

a plusa z aku nie trzeba ciagnac do przekaznika? myslalem ze od stacyjki idzie tylko impuls, a nie zasilanie, tym bardziej ze u mnie za dzienne beda robic przeciwmgielne w soczewce reflektora... a wiec zarowki ~50w.....


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Post autor: Qto » pt paź 24, 2014 23:36

piter007i pisze:a plusa z aku nie trzeba ciagnac do przekaznika?
zależy jak światła mają działać, jeśli tak jak wyżej napisane (ja bym zamienił miejscami 30 i 88) to nawet nie można dawać plusa z aku
plus po stacyjce nie oznacza plusa ze stacyjki...i pamiętaj o bezpieczniku



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Post autor: piter007i » sob paź 25, 2014 00:33

Światła maja działać tak aby po przekreceniu stacyjki/uruchomieniu silnika światła się zapalały i po włączeniu pozycji automatycznie OFF.
Z forum dowiedziałem się że można wziąć plus po stacyjce z przekaźnika numer 53. obok niego też chce umiejscowić cały moduł, tak by do komory silnika podciągnąć tylko 1 przewód z zasilaniem lamp (masa już jest w lampie).

Jak zatem podłączyć finalnie instalację? Bezpiecznik na plusie przed przekaźnikiem, si? powtarzam jestem amator, temu tutaj piszę :) dzięki wszystkim za odp.


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Post autor: Qto » sob paź 25, 2014 00:35

nie bierz plusa z przekaźnika tylko z żółtego złącza pod skrzynką przekaźników...bezpiecznik pomiędzy tym złączem a dołożonym przekaźnikiem



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

Post autor: piter007i » sob paź 25, 2014 17:07

Rozumiem ze to jest ten plus ktory pojawia sie jedynie po przekreceniu stacyjki? Czy w nim rowniez zanika napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem jak np. przy swiatlach mijania?

druga i ostatnia sprawa w temacie: w ktorym miejscu przy przekaznikach / bezpiecznikach bezpiecznie, znajde '+' z:
a) pozycji
b)swiatel przednich mijania?


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Post autor: Qto » sob paź 25, 2014 17:12

piter007i pisze:Rozumiem ze to jest ten plus ktory pojawia sie jedynie po przekreceniu stacyjki?
tak
piter007i pisze:Czy w nim rowniez zanika napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem jak np. przy swiatlach mijania?
tak

a) przy bezpieczniku od lewej lub prawej pozycji
b) przy bezpieczniku od lewego lub prawego mijania

nie łatwiej wpiąć się przy włączniku świateł ??



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

Post autor: piter007i » sob paź 25, 2014 17:52

Teraz jak juz wiem jakie mam mozliwosci podlaczen oraz co gdzie mniej wiecej sie znajduje, po sciagnieciu plastiku bede wpinal sie tak jak bedzie mi latwiej,
QTO ogromne dzieki!


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

Post autor: piter007i » czw sty 15, 2015 16:38

Światla chodzą jak złoto, mam tylko pewien problem... Bezpiecznik grzeje się jak cholera... Tak że stopilo koszulki termokurczliwe na konektorkach wpietych w nóżki małego bezpiecznika 10A
Co jest winowajca? Zbyt mała powierzchnia styku? (zmienić bezpiecznik na ten duży klasyczny) czy może za duże obciążenie (2 żarówki h3 55w)

Wysłane z mojego JY-G4


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Post autor: Qto » czw sty 15, 2015 16:52

piter007i pisze:Zbyt mała powierzchnia styku?
tak...źle pozaciskane/polutowane przewody, słabo siedzące konektory, za mały przekrój przewodu

jaki masz przewód (przekrój)? chyba nie 0.5 albo 0.35 :chytry:
Bezpiecznik 10A to tak na granicy...czasami może strzelić przy włączaniu dwóch żarówek po 55W, daj 15A



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

Post autor: piter007i » czw sty 15, 2015 16:58

Dałem mniejszy bezpiecznik bo jego zawsze można wymienić, dziwne bo grzeje się centralnie na styku korektora i bezpiecznika. Będę badał, cieniutki kabel poszedł ale jako sygnał z pozycji do rozlaczenia dziennych, dzięki za ekspres odpowiedź

Wysłane z mojego JY-G4


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

Post autor: Qto » czw sty 15, 2015 17:00

piter007i pisze:grzeje się centralnie na styku korektora i bezpiecznika
czyli konektor słabo siedzi na nóżce bezpiecznika...albo kabel w konektorze.
piter007i pisze:cieniutki kabel poszedł ale jako sygnał z pozycji do rozlaczenia dziennych
tu może być...do zasilania 1,5mm^2 mile widziane



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

Post autor: piter007i » czw sty 15, 2015 17:45

Kabel od zasilania ma średnicę 0,7/0,9 mm, wizualnie minimalnie cieńszy od zasilania OEM mijania, zatem możliwe ze to tu leży problem...
Najpierw jednak spróbuję zmienić konektor na większy i bezpiecznik 15, będę dalej obserwował.
Dzięki Qto.

Wysłane z mojego JY-G4


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości