ABS w Golfie III
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 11:49
- Lokalizacja: łódż
ABS w Golfie III
MK III: Mam pytanie jak powinna zachowywac sie kontrolka od ABS-u w golfie.Bo jesli ABS działa ok bo wiele razy sprawdzałem a kontrolka coagle mi sie pali , gdzie szukac błedu.
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kontrolka nie powinna się palić cały czas.
Po włączeniu zapłonu powinna się palić i po chwili zgasnąć.
Świecenie ciągłe mogło powstać np. na skutek odłączenia akumulatora - ale to jeden z kilku mozliwych powodów.
Najlepszym zdecydowanie pomysłem będzie podjechanie na VAG-a.
Jeżeli świecenie było spowodowane jakąś błachostką jak wyżej napisałem, to błędy się wykasuje i bedzie dobrze.
Natomiast nie jest powiedziane, że żeczywiście wszystko jest w pożądku.
Skąd wiesz że ABS działa
Sam nie wyczujesz bo czujniki masz przy każdym kole.
I jak coś nie tak jest naprzykład z którymś tylnym kołem to nie wyczujesz tego.
ABS niby bedzie działał, na pedale bedziesz czół, przednie koła się nie zblokują, ale ten jeden tył może.
Teraz nie jest ślisko jeszcze więc ciężko to samemu ocenić, ale na śliskim jakbyś na hamulec depnął i tylko jedno koło by się zblokowało tylne, to mógłbyś boka odrazu złapać.
Także polecam zdecydowanie VAG-a
Po włączeniu zapłonu powinna się palić i po chwili zgasnąć.
Świecenie ciągłe mogło powstać np. na skutek odłączenia akumulatora - ale to jeden z kilku mozliwych powodów.
Najlepszym zdecydowanie pomysłem będzie podjechanie na VAG-a.
Jeżeli świecenie było spowodowane jakąś błachostką jak wyżej napisałem, to błędy się wykasuje i bedzie dobrze.
Natomiast nie jest powiedziane, że żeczywiście wszystko jest w pożądku.
Skąd wiesz że ABS działa
Sam nie wyczujesz bo czujniki masz przy każdym kole.
I jak coś nie tak jest naprzykład z którymś tylnym kołem to nie wyczujesz tego.
ABS niby bedzie działał, na pedale bedziesz czół, przednie koła się nie zblokują, ale ten jeden tył może.
Teraz nie jest ślisko jeszcze więc ciężko to samemu ocenić, ale na śliskim jakbyś na hamulec depnął i tylko jedno koło by się zblokowało tylne, to mógłbyś boka odrazu złapać.
Także polecam zdecydowanie VAG-a
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 11:49
- Lokalizacja: łódż
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To może być różnie - w Warszawie od 100 do 150 zł w zależności od salonu.
Ale z Łodzi jest tutaj sporo golfiarzy - zapytaj się, bo podejrzewam, że ktoś napewno ma VAG-a - to za browarka by Ci to sprawdził
Ale z Łodzi jest tutaj sporo golfiarzy - zapytaj się, bo podejrzewam, że ktoś napewno ma VAG-a - to za browarka by Ci to sprawdził
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Chmielu, mój braciak ma mk2 z ABS'em uniego coś było nie tak z czujnikiem w przednim kole kontrolka ABS raz się paliła, a raz nie. Jak się paliła to deptałeś na haki to opony piszczały czyli blokowały się normalnie, a jak kontrolga była zgaszona to działał ABS, mechanik powiedział, żę jeżeli coś jest nie tak z ABS'em to komputer go wyłancza i są normalne haki i dla tego mnie dziwi, że w mk3 też tego nie ma.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 11:49
- Lokalizacja: łódż
Bede musial jednak podjechac do mechanika niech to zobaczy.Normalnie hamulec jest u mnie ok zreszta nie moze byc inny poniewaz wymienilem komplet tarcz i klocki, Przy szukaniu awari w samochodzie natrawiłem ze przewody do kontrolki ABS sa odłoczone i jak je włożyłem to niestety pali sie kontrolki.I tak jak pisano wczesniej musze jechac sprawdzic bo tak to jest szukanie w ciemno.Dziekuje za rady i pozdrawiam.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
raczej czujnik ale ...asmodeusz29 pisze:Bede musial jednak podjechac do mechanika niech to zobaczy.
zanim pojedziesz sprawdź styki poruszaj wtyczkami (albo masz łączenie czujnika przy każdym kole
albo pod maską z prawej i lewej strony zależnie które koło )
możesz zdjąc koła i je deczko wyczyścić ...
moze styk jest problemem a mechanior Cie skasuje założmy 100zł i wymieni defacto na nowy mimo
że ten będzie działał i będzie miał czujnik za darmo ...
sprawdź wszystkie styki któe współpracują z ABS-em
- Chmielu
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2331
- Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
zloty60 ja mam pod tylnym siedzeniem.....
Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.
Passat 1.8T - projekt K04
Passat 1.8T - projekt K04
-
- Mały gagatek
- Posty: 54
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 11:49
- Lokalizacja: łódż
- janek822
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
- Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
- Kontakt:
RobertP,
Po zapaleniu kontrolka gaśnie i wszystko ok, jak ruszam po paru metrach sie zaświeca i abs odcina sie, ostatnio zauważyłem że zaświeca sie jak ruszy sie wskazuwka prędkośćiomierza. Jeśli ta jedn ster jest pod tylnym siedzeniem to może jest jakieś zwarcie bądź coś odłączone bo mam telefon samochodowy zamontowany i cos koliduje. Problem w tym że tam jest pare kilo modułów i kabli i nie wiem co jest co. Może tym razem ktoś pomoże
Dodam jeszcze iż po podłączeniu VAGa nic nie wykryto, a precyzując nie było wogóle połączenia z komputerem ABSu.
Mam podobny problem, gdzie znajdują sie dokładnie te styki?w przewodzi który wychdzi z koła czy w środku? no i gdzie jest ta jednostka sterująca u mnie? 94r,tdi 1Z.sprawdź wszystkie styki któe współpracują z ABS-em
Po zapaleniu kontrolka gaśnie i wszystko ok, jak ruszam po paru metrach sie zaświeca i abs odcina sie, ostatnio zauważyłem że zaświeca sie jak ruszy sie wskazuwka prędkośćiomierza. Jeśli ta jedn ster jest pod tylnym siedzeniem to może jest jakieś zwarcie bądź coś odłączone bo mam telefon samochodowy zamontowany i cos koliduje. Problem w tym że tam jest pare kilo modułów i kabli i nie wiem co jest co. Może tym razem ktoś pomoże
Dodam jeszcze iż po podłączeniu VAGa nic nie wykryto, a precyzując nie było wogóle połączenia z komputerem ABSu.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 17, 2006 16:38 przez janek822, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
najczesciej padaja czujnik z przedniej prawej strony, jednak warto wziac miernik w reke i sprawdzik czujnik kazdy z osobna podpinajac do stykow czujnika i obracajac kolem sprawdzic wartosc wskazana przez czujnik powinna wynoscic ok 1kOhm-1.1 kOhm a, poza tym watro podniesc tylna kanape i sprawdzic polaczenia w kostce czy nie zazielenilo sie tak samo z przednimi czujnikam z tym ze wtyk znajduje sie przy czujniku.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 308 gości