KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Hey wypatroszylem dzisiaj swoja suszarke i ku mojemu zdziwieniu nie mialem k14 tylko k24 choc stroche slabo pompowala bo do 1 bara przy maksymalnym wkreceniu srubki. Wracajac do tematu patrzac na tabliczki znamionowe widac ze sie roznica od siebie i teraz pytanie czy tylko zapisem czy czyms jeszcze ??
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Nie wiem jak ty patrzysz ale te dwie tabliczki są takie same...
068145703Q
K24 to jest stary śmieć i nie za bardzo to się na 1.6 nadaje... w każdym bądź razie powodzenia z tą starą cegłą
068145703Q
K24 to jest stary śmieć i nie za bardzo to się na 1.6 nadaje... w każdym bądź razie powodzenia z tą starą cegłą
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Takie same to do konca nie sa ale chodzi mi o dolny rzad od dolu no i w temacie mial byc znak zapytania na koncu nie kropka moze dlatego to inaczej odbierasz. Na tej suszarce wyciagnalem narazie 1,3 bara przy tych samych ustawieniach co na poprzedniej wiec to jakis sukces jest biorac pod uwage ze kosztowala tyle co prawie nic
A co lepsze do 1.6 ?? T3 ? Ona mnie kosztowala cale 80 zl bo moja strasznie lala olej i jak za ta kase jest o niebo lepsza
A co lepsze do 1.6 ?? T3 ? Ona mnie kosztowala cale 80 zl bo moja strasznie lala olej i jak za ta kase jest o niebo lepsza
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
To 068 to jest nr vw, na dole masz nr kkk, z tymże mimo, że są różne, to potrafią pod nimi kryć się te same sprężarki. Obydwie sprężarki to k24, więc rdzeń będziesz miał taki sam. Jeżeli różnice występują to będziesz musiał rozebrać obydwie i mierzyć koła kompresora oraz wydechu. Jeśli średnice się różnią to masz odpowiedź, jeśli nie = są takie same.
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Dzieki za odp juz wiem wszystko w takim razie myslalem ze moze jak jest inaczej zapisana tabliczka to cos je moze roznic
A mam jeszcze takie dosc glupie pytanie ale nie bardzo moge znalezc odpowiedz na forum a mianowiscie czy brak przelotu wydechu m oze powodowac poza wiekszym cisnieniem jeszcze przegrzewanie sie silnika ?? Bo na moje rozumowanie wieksze cisnienie i ilosc spalin w silniku nieodprowadzonych rowna sie wieksza temperatura. Mam racje ?
A mam jeszcze takie dosc glupie pytanie ale nie bardzo moge znalezc odpowiedz na forum a mianowiscie czy brak przelotu wydechu m oze powodowac poza wiekszym cisnieniem jeszcze przegrzewanie sie silnika ?? Bo na moje rozumowanie wieksze cisnienie i ilosc spalin w silniku nieodprowadzonych rowna sie wieksza temperatura. Mam racje ?
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Widzisz czlowiek zaczyna zabawe to nawet na forum jasno napisac nie potrafi ;p
Chodzi mi o to ze mam zwykly tlumik (jakis zamiennik) o malej srednicy i czy moze byc z tego powodu tak ze gazy nie sa odprowadzone wystarczajaco dobrze i temperatura silnika roznie ?? Przy delikatniej jezdzie jest ok wskazowka na srodku nawet minimalnie za a przy pelnym bucie wskazowka ponad 3/4 skali a nawet czasem prawie na koncu
Nie znam modelu silnika ale jak go kupilem mial turbo k24 i jakby nigdy nie bylo ruszane brak IC pompa z LDA w dowodzie niby 70 km choc to skladak
Chodzi mi o to ze mam zwykly tlumik (jakis zamiennik) o malej srednicy i czy moze byc z tego powodu tak ze gazy nie sa odprowadzone wystarczajaco dobrze i temperatura silnika roznie ?? Przy delikatniej jezdzie jest ok wskazowka na srodku nawet minimalnie za a przy pelnym bucie wskazowka ponad 3/4 skali a nawet czasem prawie na koncu
Nie znam modelu silnika ale jak go kupilem mial turbo k24 i jakby nigdy nie bylo ruszane brak IC pompa z LDA w dowodzie niby 70 km choc to skladak
Ostatnio zmieniony ndz paź 12, 2014 09:50 przez liage22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Jaką masz średnice przelotu? Wstawił Ci ktoś 30 mm??? Bo niestety ja bym upatrywał powodów grzania się silnika raczej w przyczynach "standardowych" typu, zacięty termostat, zapchana chłodnica, niepracujące wentylatory.
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
NO gdzies tyle moze miec i dwa tlumiki srodkowy i koncowy. W czerwcu ok byl robiony maly remont silnika(uszczelniacze i pierscienie) do tego nowa pompa wody z obudowa termostatu nowy termostat oczywiscie uszczelka pod glowica metalowa.Wentylator wymieniony na uzywany(sprawny) czujnik wentylatora nowy.Termostat normalnie sie otwiera wentylator sie wlacza (przynajmniej na postoju.Kilka dni temu wymienilem chlodnice bo stara faktycznie byla zapchana na przelewie. Dawka podniesiona cisnienie doladowania ok 1.3 bara ale przy tej temperaturze boje sie ciagnac wiecej bo moze i by wiecej pokazalo a i dolozylem fabryczni IC do tego zrobilem prowizoryczna kierownice powietrza bo nie mialem tej plastikowej
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Chłopie ale to nierealne żeby przy takim doładowaniu coś Ci się działo (jeżdżę na sporo większym i wskazówka nie łapie połowy), mówisz że wentyl Ci włącza się na postoju a przy wielkiej chłodnicy 1.6TD (największej praktycznie z największych) to jest nierealne -coś jest nie tak. Wydech fabryczny to chyba 45mm, on też nie powinien Ci sprawiać kłopotów, 30mm nie wierzę że taki masz bo takie wydechy mają auta o poj. 600.
Masz IC w ogóle?
Masz IC w ogóle?
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Tak mam mam edytowalem jeszcze posta wyzej:)
Juz kombinuje ze wszystkim powoli i wymienilem zbiorniczek plus korek (nawet 2) i okazalo sie ze stary oryginalny korek byl lepszy od tych nowych Silnik pali dobrze nie dymi innymi kolorami poza czarnym przy bucie. Uszczelke pod glowica zmienial mi jakis mechanior i podejrzewam ze glowica nie byla planowana do tego jak zmienialem turbo zobaczylem ze kolektor wydechowy trzymal sie na 3 srubach a reszty albo nie bylo albo byly luzne i od tego czasu zaczynam slabo wierzyc w naprawy tego mechanika i zaczalem robic wszystko sam a co do chlodnicy jak go kupilem byla jeszcze wieksza niz jest obudowa wentylatora miala chyba 66 cm czy moze wiecej troche Wchodzila na ostatnie miejsca na belce chlodnicy chyba ze te ktos sam dorabial ale na pasie przednim normalnie pasowaly otwory mocujace (tyle ze sie zatkala) wiec wymienilem na inna wielkosci obudowy wentylatora.
Juz kombinuje ze wszystkim powoli i wymienilem zbiorniczek plus korek (nawet 2) i okazalo sie ze stary oryginalny korek byl lepszy od tych nowych Silnik pali dobrze nie dymi innymi kolorami poza czarnym przy bucie. Uszczelke pod glowica zmienial mi jakis mechanior i podejrzewam ze glowica nie byla planowana do tego jak zmienialem turbo zobaczylem ze kolektor wydechowy trzymal sie na 3 srubach a reszty albo nie bylo albo byly luzne i od tego czasu zaczynam slabo wierzyc w naprawy tego mechanika i zaczalem robic wszystko sam a co do chlodnicy jak go kupilem byla jeszcze wieksza niz jest obudowa wentylatora miala chyba 66 cm czy moze wiecej troche Wchodzila na ostatnie miejsca na belce chlodnicy chyba ze te ktos sam dorabial ale na pasie przednim normalnie pasowaly otwory mocujace (tyle ze sie zatkala) wiec wymienilem na inna wielkosci obudowy wentylatora.
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: czw sty 31, 2013 22:58
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Generalnie to jest tak, mogę założyć że termostat jest sprawny, choć czasami potrafią się przyciąć nawet nowe no ale dobra, przyjmijmy że jest sprawny. Silnik robiłeś więc jest ok.
Chłodnice wymieniałaś, może będę natręt ale powiem tak... lepsza nowa chińska niż stara używana, to mam spraktykowane - temperatury lecą na pysk. No, ale tego też się czepiać już nie będę bo musisz to wyeliminować sam.
IC - jaki masz ten IC? Oryginalny czy wystawiłeś go choć trochę na pęd powietrza? Bo powiem Ci tak, masz turbinę starego typu, ona przy doładowaniach jakie jej serwujesz (1.3bara) bardzo grzeje powietrze i to może się przyczyniać do wzrostu temperatury w dolocie, szczególnie jeśli nie masz IC, albo masz IC np oryginalny, który siedzi na silniku i się gotuje (a jeśli masz oryginalny to posiadasz oryginalny zestaw kierownic do niego?). Więc tutaj proponowałbym na próbę zejść z doładowania z powrotem na 0.6, sprężarka nowego typu przy doładowaniu 1.3 potrafi podbić temperaturę powietrza np do 75stopni. Stary klamot może nawet podbić więcej, dorzucenie powietrzu dodatkowej temperatury do głowicy może skutkować podbiciem temperatury głowicy, ale znowuż ty mówisz o wartościach ekstremalnych typu koniec skali, a tu ludzie zakładali k24 i nikt nie donosił o skrajnościach temperaturowych i to mnie dziwi, mimo wszystko zszedłbym na próbę z doładowania i patrzył.
Wydech, wydaje mi się że nawet wydech o przelocie 40 mm nie powodowałby Ci takich podbić temperatury (może masz i mniejszy to go wywal, jak i przejdź w przyszłości sobie na 55mm np bo się szybko da to ogarnąć, ale na pewno nie będzie wina w wydechu) tłumiki środkowe nie są aż tak mocno restrykcyjne, sam u siebie mam ich dwa bo lubię cisze, ale można rozpiąć tłumik w połowie auta i przejechać się z otwartym wydechem w ramach testu.
Nic chyba raczej Tobie więcej nie pomogę, może jeszcze masz za mocno kąt wtrysku wyprzedzony i ci grzeje? No ale znowu nie aż tak, to nie są jakieś kosmiczne zmiany.
Chłodnice wymieniałaś, może będę natręt ale powiem tak... lepsza nowa chińska niż stara używana, to mam spraktykowane - temperatury lecą na pysk. No, ale tego też się czepiać już nie będę bo musisz to wyeliminować sam.
IC - jaki masz ten IC? Oryginalny czy wystawiłeś go choć trochę na pęd powietrza? Bo powiem Ci tak, masz turbinę starego typu, ona przy doładowaniach jakie jej serwujesz (1.3bara) bardzo grzeje powietrze i to może się przyczyniać do wzrostu temperatury w dolocie, szczególnie jeśli nie masz IC, albo masz IC np oryginalny, który siedzi na silniku i się gotuje (a jeśli masz oryginalny to posiadasz oryginalny zestaw kierownic do niego?). Więc tutaj proponowałbym na próbę zejść z doładowania z powrotem na 0.6, sprężarka nowego typu przy doładowaniu 1.3 potrafi podbić temperaturę powietrza np do 75stopni. Stary klamot może nawet podbić więcej, dorzucenie powietrzu dodatkowej temperatury do głowicy może skutkować podbiciem temperatury głowicy, ale znowuż ty mówisz o wartościach ekstremalnych typu koniec skali, a tu ludzie zakładali k24 i nikt nie donosił o skrajnościach temperaturowych i to mnie dziwi, mimo wszystko zszedłbym na próbę z doładowania i patrzył.
Wydech, wydaje mi się że nawet wydech o przelocie 40 mm nie powodowałby Ci takich podbić temperatury (może masz i mniejszy to go wywal, jak i przejdź w przyszłości sobie na 55mm np bo się szybko da to ogarnąć, ale na pewno nie będzie wina w wydechu) tłumiki środkowe nie są aż tak mocno restrykcyjne, sam u siebie mam ich dwa bo lubię cisze, ale można rozpiąć tłumik w połowie auta i przejechać się z otwartym wydechem w ramach testu.
Nic chyba raczej Tobie więcej nie pomogę, może jeszcze masz za mocno kąt wtrysku wyprzedzony i ci grzeje? No ale znowu nie aż tak, to nie są jakieś kosmiczne zmiany.
KKK k24 Dwie rozne tabliczki.
Albo uszczelka pod głowicą np brak planu głowicy plus nierówna głowicą bo wiadomo że to stare auto do tego zauważyłem że była spawana przy pierwszym bądź ostatnim wtrysku od strony zbiornika płynu zależy jak kto patrzy a jaka jest kolejność to nie wiem ciśnienie na wężach jest spore ale nie jakieś nie wiadomo jakie
- bartek18150
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
- Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości