Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2649
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: matisim » sob sie 02, 2014 13:51

pytanie dla znających sie na rzeczy lub robiących takie coś:

W skrzyni ASD chce zmienić wybierak, całość którą wykręca sie chyba z dwóch śrub M8, mam wytarty ten slizg przez co biegi nie zawsze wchodzą tak jak powinny. Czy ten wybierak można wyjąć z każdej skrzyni która ma taki wybierak czy różnią sie czymś w środku? No i pytanie jak to bezpiecznie wymienić?



Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: m3tal » pn sie 11, 2014 01:18

Dobra Panowie, mam dla Was teraz dużo ambitniejsze zadanie.

1) Jak się ma kompatybilność między VR6 a pozostałymi blokami, z tych raczej standardowych? A co z Dieselkiem 2,4 z VW LT/ Volvo 940 na przykład?
Obiło mi się kiedyś o uszy, że skrzynia z eLTeka 2,4D (silniki np: CP, DW czy DV - praktycznie jeden i ten sam blok chyba...) daje się łatwo sprzęgnąć z AAA czy ABV. Ktoś jest w stanie to potwierdzić?
Wiem, że da się skrzynkę z LT 2.4D spiąć ze zwykłą dwulitrówką (2.0 benzyna, kod CH, też eLTek), bo taki patent już zaliczyłem.
Ale co z możliwością kombinacji VR6 i eLTekowej skrzyni?

2) Teraz jeszcze ciekawsza kwestia:
Wspomniane było wcześniej na temat Volvo. Były w nich montowane właśnie w różnych wariantach silniki VW 2.4D/TD, napęd na tył, również w wersji z automatyczną przekładnią.
I tu pojawia się pytanie- czy jest możliwość połączenia VR6 z automatem Volvo? Jeśli łeb skrzyni podpasuje do bloku silnika itd, to jest to w ogóle możliwe, żeby podłączyć i poskładać całą resztę, żeby mogło to to normalnie pracować?

Jeśli by coś takiego było wykonalne, to może poskładałbym swojego LT '78 z takim zespołem napędowym:
Silnik VR6 + automat z Volvo + kombinowany wał napędowy + szybki most z młodszego LT/Craftera/Sprintera

A może ktoś ma lepszą/prostszą koncepcję na nowy zespół napędowy?
Proszę wypisywać, co kto wie :)


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Adalbert1702 » pt sie 22, 2014 19:39

Drogi MODERATORZE! Skoro jesteś taki mądry to proszę, wskaż mi gdzie znajduję się symbol lub kod mojej skrzyni biegów w Golfie II Country! Byłem dziś w serwisie VW,rozebrali od spodu pół auta i nie ma nawet śladu.Mało tego,szukali po numerach silnika i numerach nadwozia....Nic z tego! Te VW to jakieś widmo! Tak mało jest o nich informacji ze chyba nie zostanę ukarany jeśli ponownie wrzucę temat"jaka skrzynia biegów będzie pasować do mojego Golfa"?
Wiem ze mało jest tych aut ale może ma ktoś jakieś części lub doświadczył możliwości zobaczenia i namacalnego stwierdzenia że to właśnie jest skrzynia (chociaż w częściach) do Country. Ja konkretnie szukam szybszej piątki. Tylko piątki! A nie znając symbolu swojej skrzyni mam związane ręce! Nie wiem nawet jakie jest tu przełożenie na piątym biegu.Może gdybym miał dostęp do podnośnika to uziemił bym auto na jakiś czas ale w sezonie letnim to zał,bo aż chce się jeździć....Tyle ze w trasie to na piątce trochę dużo pali....
Więc proszę o pomoc,bo już nikomu nie wierzę...Internet podaje tak sprzeczne info ze trudno coś wywnioskować! Najbardziej zadowolony byłbym z starej-nawet bezzębnej piątki od Country,byłe była oryginalna!!! Całą resztę zrobiłbym sam-mam na myśli dorobienie wieńców-oczywiście o szybszym przełożeniu!



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: jhosef » pt sie 22, 2014 20:31

Adalbert1702, wszystkie skrzynie w mk2 syncro mają taką samą piątkę. Skrzynia do Country ma kod AXR i różni się przełożeniem głównym. Poza tym ta skrzynia jest taka sama jak w mk2 syncro. Przełożenie główne to 4,857


Inne skrzynie syncro w mk2 to 4Z ARM oraz ATZ. Przełożenie główne 4,467 Wszystkie one mają takie same przełożenie główne, inne jak w Country. Symbol powinien być wytłoczony na obudowie sprzęgła od dołu. Jeśli go nie masz to coś jest kombinowane lub ktoś go usunął.

Dużo pali - będzie dużo palił niestety. Ja swojego nie sprawdzałem ale licze sie z 9 litrami w trasie lekko.

W mk2 występował jeszcze jeden rodzaj skrzyń w syncro ale tylko w Rallye oraz g60. Mają inną konstrukcję nieco, wygierak na linki oraz skrzęgło hydrauliczne. Inna jest do nich przekładnia kątowa.

Każda ze skrzyń syncro ma zębatki 5 biegu 020311361M 020311159L z=38/51



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: arka10 » ndz wrz 14, 2014 12:02

Do jakich samochodów i silników są skrzynie 02A o kodach AYN, AYH, AYM ?



Folxs
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn maja 12, 2014 00:02

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Folxs » sob wrz 20, 2014 20:54

Czy skrzynia AWR z Passata G60 podejdzie mi do Country, w którym oryginalnie miałem AXR? Chcę zamienić skrzynię razem z przekładnią kątową z Country na skrzynię AWR + przekładnia kątowa z G60.
Serdecznie pozdrawiam!



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: jhosef » pn wrz 22, 2014 10:45

Folxs pisze:Czy skrzynia AWR z Passata G60 podejdzie mi do Country, w którym oryginalnie miałem AXR? Chcę zamienić skrzynię razem z przekładnią kątową z Country na skrzynię AWR + przekładnia kątowa z G60.
Serdecznie pozdrawiam!
Musisz wziąć pod uwagę, że skrzynia w G60 ma wybierak na linki i sprzęgło sterowane hydraulicznie.



Folxs
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn maja 12, 2014 00:02

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Folxs » pn wrz 22, 2014 18:32

Racja - obudowa skrzyni znacznie się różni.
A czy skrzynia od zwykłego Syncro podejdzie w całości do Country? Bo przecież Country to zwykłe Syncro, tylko modyfikowane w Austrii przez Steyr'a.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: jhosef » pt wrz 26, 2014 22:01

Folxs pisze:Racja - obudowa skrzyni znacznie się różni.
A czy skrzynia od zwykłego Syncro podejdzie w całości do Country? Bo przecież Country to zwykłe Syncro, tylko modyfikowane w Austrii przez Steyr'a.
Obudowa się nie różni niczym. Jedynie przełożenie główne jest inne. Będzie trochę licznik oszukiwał i tyle.
Folxs pisze:Racja - obudowa skrzyni znacznie się różni.
Obudowa obudową.
Na blok przypasuje raczej. Ale musisz kombinować ze sterowaniem sprzęgłem - pedały np z B3 z pompą hydrauliczną sprzęgła, wiercić gródź. Do wymiany kaseta dźwigni na wersję na linki. Sprzęgło jest zupełnie inne z zamachem. Trochę za dużo przeróbek jeśli głównym motywem jest próba zyskania skrzyni Syncro.



Folxs
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn maja 12, 2014 00:02

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Folxs » ndz wrz 28, 2014 22:34

Faktycznie, w Country była skrzynia AXR 67/14 a w Syncro, to najbliżej 68/17. Będę naprawiać tę, co jest - żeby nie stracił dynamiki.
Od G60 i innych za dużo przerabiania.
Dzięki za odpowiedzi ;)
ETKA też była bardzo pomocna



Awatar użytkownika
Adalbert1702
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: sob sty 04, 2014 19:01
Lokalizacja: Toruń

Re: Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: Adalbert1702 » śr paź 08, 2014 17:44

Już wiem,dzięki Waszym podpowiedziom jaka jest skrzynia od Country. Wiem też ze piątka ma przełożenie 0,745. Niemcy produkowali oryginalne piątki do różnych skrzyń o przełożeniach-kolejno: 0,745, 0,740 i 0,712. Nie wiem jednak czy pozostałe będą pasować na wałki do skrzyni Country. Dostałem od kolegi oryginalną piątkę od Country z zdemontowanej skrzyni. Teraz namacalnie mogłem zobaczyć jak to wygląda bez demontażu mojej. Wyliczyłem ze odpowiednim przełożeniem, takim aby nie stracić na mocy a zyskać (w dół) na obrotach należy zrobić przełożenie w granicach 0,730. Jestem w trakcie dorabiania nowych wieńców i za chwilę będę mógł wypróbować jak to śmiga na piątym biegu.
A co do spalania to dziwi mnie fakt ze jesteście tak przerażeni spalaniem tego "czołgu" Mój mieści się w 8,5 litra w cyklu mieszanym. Próbując go tylko na trasie, przy szybkości 140 km/h nie przekroczyłem ośmiu litrów! Już zaczynam podejrzewać ze coś z moim silnikiem jest nie tak? :grin:



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: OsteR9019 » ndz paź 19, 2014 19:42

arka10 pisze:Do jakich samochodów i silników są skrzynie 02A o kodach AYN, AYH, AYM ?
AYN Corrado G60
AYM AYH Passat B3 nie wiem z jakim silnikiem.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

vr6 Power
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pn lis 10, 2014 18:27

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: vr6 Power » czw gru 04, 2014 21:22

Witam .
kupiłem ostatnio golfa mk3 z silnikiem 2.0 8v 115km i musze wymienić skrzynie .
I tu moje pytanie jakie skrzynie pasują też do tego silnika.
Z góry dzieki za odp i pomoc.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Jaka skrzynia,do czego i od czego (temat zbiorczy)

Post autor: OsteR9019 » czw gru 04, 2014 21:55

Powiedz do czego chcesz auto, czy chcesz utrzymać tak jak wyszło z fabryki, duże przyspieszenie, wysoka prędkość maksymalna?


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości