M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Arkinis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sie 28, 2014 20:36
Lokalizacja: Świeradów Zdrój

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Arkinis » czw wrz 04, 2014 22:57

Witam posiadam golfa 2 1.16 td ic fabrycznie 80 km po wymianie uszczelki pod głowicą i pod klawiaturą ogólnie autko smika silnik suchutki zero oleju na zewnątrz.
W ntym roku zainteresowałem się tuningiem tego silnika pojechałem do mechanika żeby podkręcić dawke paliwa ale powiedział że nie można za dużo bo nie będzie niskich obrotów potem skróciłerm podkładke plastikową w LdA aloe to wciąż nie jest to co chciałbym wieć chyba trzeba zmienić pompe .. i tu problem bo nie wiem jaka podejdzie ..? proszę o porady



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » pt wrz 05, 2014 00:16

Ludzie, myślcie.



Awatar użytkownika
Stachu909
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn sie 15, 2011 10:42
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Stachu909 » czw wrz 18, 2014 21:54

siemka mam możliwe ze głupie pytanie :grin:


chcę wsadzić do tdi`ka pompę z iveco tylko że tam wszystkie pompy mają trybiki zamiast kółka na pasek

i pytanie czy te półko normalnie się zdejmuje i jest pod nim stożek z klinem ? a jak nie to jak trzeba przerobić tą pompę żeby był na normalne kółko :-)



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » czw wrz 18, 2014 22:19

Stachu909 ściągasz ten trybik i masz stożek z nacięciem na klin... możliwe, że trzeba będzie dorobić kółko z 1.6TD z innym stożkiem w środku.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
bartek18150
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: bartek18150 » czw wrz 18, 2014 22:37

spasuje PandP



Awatar użytkownika
Stachu909
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 709
Rejestracja: pn sie 15, 2011 10:42
Lokalizacja: Krzyż Wlkp.

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Stachu909 » czw wrz 18, 2014 22:38

na to liczyłem :bigok: kółek od 1.6 mam pod dostatkiem więc nie powinno być problemu



barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » pn wrz 22, 2014 17:18

Ok, dorobiłem się czujnika zegarowego, pompa z landy
kąt 1.54mm lub 1.4mm? Egr zaślepiony nie jest, podłączony też nie.


No i pojawił się problem.
Chciałem założyć koło na fasolkach, piasta z land rovera, dodatkowy otwór nagwintowany, koło od mk4, wszystko ładnie pięknie, otwory się pokrywają, ale koło odstaje od silnika bardziej niż pozostałe, a pisaliście tu, że będzie pasować, więc pytanie: szukać innej piasty, czy innego koła?

I kolejny problem, ustawiłem statyczny na tym kole co mam, i fasolkach przy pompie na 1.35, dalej nie mogłem już pompy przysunąć, zaczął dużo lepiej się zbierać, doładowanie wzrosło, ale dzieje się coś dziwnego, jak wcisnę na 2/3 gaz do dechy, przyśpiesza ładnie, ale po chwili za autem robi się biała chmura, a spod maski przez chwilę słychać dziwne metaliczne stukanie, które po chwili znika, co to może być?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn wrz 22, 2014 20:02

barto125 pisze:a pisaliście tu, że będzie pasować, więc pytanie: szukać innej piasty, czy innego koła?
nie wiem kto to pisał, ale od mk4 raczej nie podejdzie... prędzej od polo 1.9D gdzie pompa była półelektroniczna lub od mk3 ostatnie wypusty w TD, albo t4 1.9D/TD. Te koła co wymieniłem one są płaskie jak te ori bez fasolek, to z mk4 ma jeszcze jak by wybrzuszenie.
barto125 pisze:doładowanie wzrosło, ale dzieje się coś dziwnego, jak wcisnę na 2/3 gaz do dechy, przyśpiesza ładnie, ale po chwili za autem robi się biała chmura, a spod maski przez chwilę słychać dziwne metaliczne stukanie, które po chwili znika, co to może być?

" onclick="window.open(this.href);return false;


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » pn wrz 22, 2014 20:19

marcinas1983 pisze:
O, właśnie coś takiego, wcześniej to się nie działo, jak kąt był mocno opóźniony - 1.2mm miałem.
Co jest tego przyczyną? Bo za pierwszym razem to myślałem, że rozrząd strzelił, czy coś, ale auto jechało dalej :los2:

No to szukam nowego koła.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn wrz 22, 2014 20:26

barto125, ostatnio znajomemu w afn'ie podpiąłem turbo bez n75 żeby sprawdzić dlaczego nie ma boosta... zrobiło się przeładowanie i miał to samo. Do końca nie wiadomo co to spowodowało, możliwe że jest za duży boost i podparło zawory... zmniejsz doładowanie i zobacz czy tego objawu nie będzie. Ja miałem to samo na pompie z land rovera, ale koło 4-4.2 tys obr/min


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » pn wrz 22, 2014 20:36

Może być, bo teraz dmucha ponad 1.5Bar, ile nie wiem bo do tyle mam wskaźnik, jutro zobaczę, ale w końcu jest dym przy max obrotach.



Awatar użytkownika
bartek18150
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: pt lut 01, 2008 15:11
Lokalizacja: Mojsławice- lubelskie
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: bartek18150 » pn wrz 22, 2014 22:38

bialy dym to raczej za puzny kat wtrysku



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » pn wrz 22, 2014 22:47

bartek18150 pisze:bialy dym to raczej za puzny kat wtrysku
jak podwiesi mu zawory to też na biało zadymi :helm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

barto125
Powered by MTDI
Powered by MTDI
Posty: 1493
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 14:12

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: barto125 » ndz paź 05, 2014 19:54

Tak, to było podwieszanie, po zmniejszeniu ciśnienia wszystko w normie, tylko nic za mną nie widać :D

Piasta z landy, koło z mk3 i nadal wystaje ok. 1/3 koła za pasek...
Czyli piasta z landy się pewnie nie nadaje, toczyć piastę, czy szukać od mk3?

ktoś pomoże?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości