Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lxxx20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt cze 10, 2014 11:40
Lokalizacja: Płock / Sierpc

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

Post autor: lxxx20 » pt paź 03, 2014 20:15

Witam ja w zasadzie mam tylko jedno pytanie. Czy powinno się planować głowice w silniku o oznaczeniu JP jak dobrze pamiętam to jest zwykły diesel. Ponieważ dużo sie naczytałem na forach i w książkach typu sam naprawiam itp. i dalej nie wiem zdania są podzielone. A wy jak sądzicie ?



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

Post autor: tomassss24 » pt paź 03, 2014 20:20

Jak trzeba to sie planuje a zebrany ubytek zastepuje sie grubszą uszczelką w zaleznosci jaka była ile ma karbów



Awatar użytkownika
lxxx20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt cze 10, 2014 11:40
Lokalizacja: Płock / Sierpc

Re: Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

Post autor: lxxx20 » pt paź 03, 2014 20:48

tomassss24 pisze:Jak trzeba to sie planuje a zebrany ubytek zastepuje sie grubszą uszczelką w zaleznosci jaka była ile ma karbów
A po czym poznać że trzeba planować ?



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 819
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

Post autor: Maszan » pt paź 03, 2014 22:13

Jeśli ma wzery wokół brzegów cylindrow , po przyłożeniu linialu widać ze jest krzywa to trza ja planować / zabielic .zalezy jak głęboko są uszkodzenia.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
lxxx20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt cze 10, 2014 11:40
Lokalizacja: Płock / Sierpc

Re: Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

Post autor: lxxx20 » pt paź 03, 2014 23:56

Maszan pisze:Jeśli ma wzery wokół brzegów cylindrow , po przyłożeniu linialu widać ze jest krzywa to trza ja planować / zabielic .zalezy jak głęboko są uszkodzenia.
Okey dzięki za info. A jeszcze jedna sprawa myślę że związana z tym otóż całkiem niedawno (ok 0.5 roku temu) kupiłem golfa niby było i jest okey z silnikiem odpala normalnie itp wymieniłem wszystkie płyny ustrojowe, filtry, świece, termostat. Ale podczas jazdy im jade szybciej tym temperatura rośnie np. jade 80 to wskazówka temp. jest prawie na środku, a gdy przyspieszę do 100km to natychmiast podnośni sie za połowe.Czy słusznie myśle że to winna jest uszczelka pod głowicą ?? Poza tym na początku V max było w okolicy 140 teraz 120. Obstawiłem uszczelke ale nie wiem czy słusznie.



oskar990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn sty 20, 2014 16:43

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

Post autor: oskar990 » sob paź 04, 2014 09:17

Jeśli chodzi o przegrzewanie się to przyczyny mogą być różne. Z doświadczenia wiem, że zaczyna sie od najtańszych rzeczy.. Sprawdź czy chłodnica jest cała ciepła bo może też być zapchana. Sprawdź czy chodzą wentylatory, chociaz przy takiej predkości w normalne dni powinna chłodzić sama chłodnica. Uszczelka pod głowica może być przyczyną przegrzewania. Apropo plaonowania to powinno sie to robić po każdzym zdjęciu głowice, ponieważ przy dokręcaniu musisz zachować kolejność dokrecania śrub po to aby głowica "ułożyła" się na bloku. I nie spotkałem sie jeszcze z grubszymi uszczelkami pod głowice. Poprostu zakładasz nową i tyle.



Awatar użytkownika
lxxx20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt cze 10, 2014 11:40
Lokalizacja: Płock / Sierpc

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

Post autor: lxxx20 » sob paź 04, 2014 09:48

oskar990 pisze:Sprawdź czy chłodnica jest cała ciepła bo może też być zapchana. Sprawdź czy chodzą wentylatory, chociaz przy takiej predkości w normalne dni powinna chłodzić sama chłodnica.
Jeżeli o to chodzi to niby jest wszystko okey układ nie jest ani zapowietrzony ani zapchany chłodnica na całej powierzchni jest gorąca, wentylator normalnie sie włącza i wyłącza . Ale wcześniej jak kupiłem golfika to miał walnięty włącznik wentylatora i poprzedni właściciel zrobił sobie włącznik i sam włączał wentylator na oko. Więc może przegrzał silnik i uszczelka nie wytrzymała.
oskar990 pisze:Apropo plaonowania to powinno sie to robić po każdzym zdjęciu głowice, ponieważ przy dokręcaniu musisz zachować kolejność dokrecania śrub po to aby głowica "ułożyła" się na bloku.
Obrazek



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Jak to jest z tym planowanie głowicy ??

Post autor: munior » sob paź 04, 2014 11:24

tomassss24 pisze:Jak trzeba to sie planuje a zebrany ubytek zastepuje sie grubszą uszczelką w zaleznosci jaka była ile ma karbów
Nie powtarzaj tych herezji ,ze grubosc uszczelki ma coś wspólnego z planowaniem głowicy :panna: grubosc uszczelki nie ma nic do planowania glowicy ,bo glowica przed planowaniem i po ,nadal jest tak samo plaska ...Grubosc uszczelki zalezy od wystawania tlokow z bloku i nie ma nic wspolnego z glowicą .Zresztą pisze czarno na białym ,na powyższym zrzucie z serwisówki .Co do planowania ,to planuje sie ,o ile jest taka potrzeba


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 231 gości