schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
august_90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: ndz wrz 01, 2013 15:57
Lokalizacja: Brzeg

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: august_90 » ndz wrz 28, 2014 14:07

Witam,
Niestety nie znalazłem takiego tematu na forum za pomocą wyszukiwarki. Aktualnie mam grill na 2 oka, ale już w tym tyg dostanę wewnętrzne lampy i będą 4 lampy z przodu. Czy ktoś schemat przerobienia instalacji z 2 na 4 lampy?

Pozdro



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: Hubi14 » ndz wrz 28, 2014 16:59

a co tu przerabiać, jeden przewód do masy drugi do długich w lampach tych większych i już. Są do kupiena gdzieś takie fajne oryginalne rozgałęźniki ale na forum chyba raz to widziałem. Jak dalej nie będziesz ogarniał to Ci to narysuje. Żarówki wchodzące do tych mniejszych lamp to H3, mają one jeden przewodzik a masę biorą z obudowy, ten przewodzik łączysz z szarym przewodem przy lampach głównych(szary jest od świateł drogowych) a masę to już bierzesz skąd chcesz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: grg474 » pn wrz 29, 2014 18:42

august_90, daj to na przekaźnikach bo ci się włącznik świateł posypie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: Hubi14 » śr paź 01, 2014 16:59

oryginalnie było bez przekaźników i też działało, lecz przekaźniki można dać ;)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: grg474 » śr paź 01, 2014 19:16

Hubi14 pisze:oryginalnie było bez przekaźników i też działało,
i dlatego większość właścicieli takich lamp musiało wymieniać włączniki


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1934
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: Hubi14 » czw paź 02, 2014 16:09

tylko, że światła drogowe nie idą przez włącznik świateł mijania ;)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: grg474 » czw paź 02, 2014 17:06

Hubi14 pisze:tylko, że światła drogowe nie idą przez włącznik świateł mijania
a to ciekawe ... chyba tylko jak mrugasz długimi
zerknij sobie w schemat zanim coś takiego napiszesz. Skoro by omijało włącznik świateł to podczas jazdy przełącz sobie przy wyłączonych światłach manetkę na długie i zobacz czy ci się zapalą( nie myl z mruganiem długimi)
A tu ciekawy temat na elektrodzie i częstotliwość padania włączników


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: marcinek84 » czw paź 02, 2014 21:40

Zasilanie z włącznika idzie do manetki i tam rozdzielane na mijania lub długie. A to że da się mrugać długimi wynika z tego że ta funkcja jest zasilana z innej linii. Włączniki są te same na 2 i 4 lampy, dostosowane na większe obciążenie z 4 lampami. A że komuś padają to już zużycie styków. Mój działał normalnie 20lat potem założyłem przekaźniki bo jednak na tylu połączeniach jakiś spadek napięcia jest a lubię mieć dobrze oświetloną drogę. Jak chcesz oszczędzić włącznik i mieć dobrze oświetlone montuj przekaźniki i światła do jazdy dziennej z automatem włączającym pod wąski zderzak pasują Wesemy bo wygląd podobny do oryginalnych przeciwmgielnych.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: grg474 » pt paź 03, 2014 16:41

marcinek84 pisze:Jak chcesz oszczędzić włącznik i mieć dobrze oświetlone montuj przekaźniki
dokładnie - ja kilka lat temu leciałem w nocy na długich golfikiem mk2 GTD z poczwórnymi lampami i jak nadjeżdżał samochód to zmiana na krótkie - w tym momencie sypnął się włącznik świateł i nastała ciemność a na liczniku paka sześćdziesiąt ..... wtedy zrozumiałem po co montować przekaźniki i to osobno dla każdej lampy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
lxxx20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt cze 10, 2014 11:40
Lokalizacja: Płock / Sierpc

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: lxxx20 » pn paź 13, 2014 23:12

Ja osobiście podłączyłem sobie to pod instalacje która jest przeznaczona do halogenów przeciwmgłowych jest to najprostsze rozwiązanie. Wystarczy kawałek przewodu i wsuwki, gotową kostkę masz jakoś za zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego (tam jest jeszcze kostka od kierunkowskazów bocznych tak że musiał byś sprawdzić co jest od czego bo ja teraz nie pamiętam) podłączasz do niego i działa. Ale każdy robi jak mu pasuje ja nie chciałem żeby mi sie paliły za każdym razem jak włączam długie nie zawsze to jest potrzebne.



David2004
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: wt kwie 24, 2012 19:28
Lokalizacja: Łasin

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: David2004 » pn lis 17, 2014 23:07

lxxx20, ale jeśli podłączyłeś to pod przeciwmgielne/mgłowe (jak zwał tak zwał), to świecą tylko, jak włączysz przeciwmgielne gdy jest mgła, czy świecą gdy przełączysz z mijania na drogowe ?



Awatar użytkownika
lxxx20
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: wt cze 10, 2014 11:40
Lokalizacja: Płock / Sierpc

schemat podłączenia 4 lamp zamiast 2 (przód)

Post autor: lxxx20 » wt lis 18, 2014 01:24

David2004 pisze:jak włączysz przeciwmgielne gdy jest mgła, czy świecą gdy przełączysz z mijania na drogowe ?
Podłączyłem pod instalacje przeciwmgłowych, z tym że z kostki tego przełącznika wypiąłem przewód plusowy i dałem dodatkowy przełącznik. A to dlatego żeby podczas mgły gdy będę musiał zapalić tylne świtała przeciwmgłowe nie zapalały się przednie halogeny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości