[mk2] silnik 1V a SB

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
koperkowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: wt paź 30, 2012 13:53
Lokalizacja: Bysław

[mk2] silnik 1V a SB

Post autor: koperkowy » pt wrz 26, 2014 09:40

Posiadam golfa z silnikiem 1V i kilka dni temu kupilem na czesci golfa z silnikiem SB z tym że silnik ten nie ma kompresji na jednym tloku, wiec pewnie pierscienie, planowanie glowicy czy inny diabeł. Stąd moje pytanie, co lepiej zrobić? Przełożyć i naprawić cały silnik SB czy po prostu przełożyć osprzęt z SB do 1V? Dodam ze 1V jest w naprawde dobrej kondycji.
Ostatnio zmieniony śr paź 01, 2014 20:23 przez koperkowy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

[mk2] 1V czy SB

Post autor: tomassss24 » pt wrz 26, 2014 15:53

Przekładaj osprzet i heja :)



Awatar użytkownika
koperkowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: wt paź 30, 2012 13:53
Lokalizacja: Bysław

Re: [mk2] 1V czy SB

Post autor: koperkowy » śr paź 01, 2014 17:28

tomassss24 pisze:Przekładaj osprzet i heja :)
Ok, a są jakieś różnice między silnikiem 1V a SB prócz osprzętu oczywiście? No nie wiem, tłoki, cylindry, głowica, wszystko jest takie samo? Po przełożeniu gadżetów, będzie chodziło tak samo w 1V jak w SB? :hmm:



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

[mk2] 1V czy SB

Post autor: tomassss24 » śr paź 01, 2014 19:09

Bedzie chodziło tak samo w SB jest mocniejsza pompa i wydajniejsze wtryski turbo jest takie same K14 jedyna roznica to chłodzone wodą . Nie pamietam czy wałki sa inne no i sprzęgło jest mocniejsze :)



Awatar użytkownika
koperkowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: wt paź 30, 2012 13:53
Lokalizacja: Bysław

[mk2] 1V czy SB

Post autor: koperkowy » śr paź 01, 2014 19:13

A co oznacza, że sprzęgło jest mocniejsze? W czym odczuję różnicę przekładając sprzęgło z SB do 1V? :kac: No i zawsze zastanawiałem się jak działa to chłodzenie wodą, czy woda przepływa przez intercooler i potem do turbiny?



Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

[mk2] 1V czy SB

Post autor: tomassss24 » śr paź 01, 2014 19:47

Co do sprzegła to jest wieksza srednica 215mm chyba a w 1V masz 200 albbo 210 mm i dlatego jest mocniejsze im wiecej mocy wiadomo mocniejsze sprzegło . A co do turbiny to ma kanał wodny połaczony z całym układem chłodzącym a przez intercooler przepływa tylko schłodzone powietrze .



Awatar użytkownika
koperkowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: wt paź 30, 2012 13:53
Lokalizacja: Bysław

[mk2] 1V czy SB

Post autor: koperkowy » śr paź 01, 2014 20:13

Super, teraz wiem już wszystko, wieeelkie dzieki kolego :pub: :pub:



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

[mk2] silnik 1V a SB

Post autor: Havan » śr paź 01, 2014 22:38

Chłodzona wodą była turbina garetta T2 a nie kkk k14(chyba że obie są chłodzone wodą w SB ale nigdy nie słyszałem o takiej k14) . Była dodatkowa pompka która tłoczyła płyn do turbo na trójniku przy chłodniczce/podstawce filtra oleju. Sprzęgło w SB miało 210 i większego raczej nie było już w 1.6 TD bo się nie zmieści. W innych mogło być mniejsze sprzęgło tylko. Głowica w SB jest inna bo miała dodatkowe kanały w których jest przepływ. czesto z powodu braku takiej głowicy do SB zakładają zwykłą od TD hydrauliczną i zaslepiają otwory. Tłoki takie same były. i w SB był chyba inny wałek rozrządu. 1V i SB również różniły się ciśnieniem doładowania gdzie w 1v było 0,6-0,7 a w SB do 0,8 pompowało. Chłodzenie wodą nie mogło by płynąć przez intercooler ponieważ płynie tam powietrze. Ma za zadanie chłodzić powietrze dopływające do kolektora ssącego które grzeje turbo aby poprawić spalanie. ja w swoim SB miałem T2 chłodzonego cieczą. 1V ma jeszcze katalizator i to co było wymienione wyżej eko pompa i słabsze końcówki wtrysków.

Jak coś źle to poprawić.


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

Awatar użytkownika
tomassss24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
Kontakt:

[mk2] silnik 1V a SB

Post autor: tomassss24 » śr paź 01, 2014 23:58

golf 2 miał własnie orginalna k14 kolegoHavan, passat b3 miał garetta



Awatar użytkownika
koperkowy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: wt paź 30, 2012 13:53
Lokalizacja: Bysław

[mk2] silnik 1V a SB

Post autor: koperkowy » czw paź 02, 2014 00:00

No to może lepiej spróbuje naprawić ten silnik SB, no nie wiem, planowanie i wymiana pierścieni. Bo nawet pomimo tego, że po przegrzaniu nie ma dobrej kompresji na jednym z tłoków, to silnik zbierał się niesamowicie dobrze.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

[mk2] silnik 1V a SB

Post autor: anaba255 » pt paź 03, 2014 00:06

Jak 1V jest w dobrej kondycji przełóż tylko pompe i wtryski, przyspiesz kąt wtrysku i podnieś ciśnienie na turbo, jak nie bedziesz zakładał ic możesz do ok 1 bara. Potem, to wszystko regulujesz dawka paliwa, ale to już było opisane wiele razy na forum. W sumie tym różniły sie te silniki. Turbo w SB jest chłodzone dodatkowo dodą, ale wydajnośc ma taka samą, jak masz zdrowe turbo, tz. nie pije oleju i nie ma luzu, poprzeczny może być delikatny, wzdłuzny nie, to zostaw.
Wałki według mądrych książek są takie same w D i TD, nieznacznie różniły się tylko wałki w silnikach na płytkowej regulacji i hydraulicznej.
Sprzegło w SB masz 210mm w 1V 200mm, przekładasz razem z kołem zamachowym.
Na forum jest mnóstwo wiedzy i doswiadczeń o kręceniu 1.6TD, poczytaj i miłej zabawy :grin:



Havan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 293
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 16:10

[mk2] silnik 1V a SB

Post autor: Havan » pt paź 03, 2014 08:02

tomassss24 Może nie do końca gdyż ja w swoim ori SB miałem garetta T2 :bigok:


Tuning D/TD/MTDI? Pisz PW.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości