Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Moderator: G0 Karcio

Awatar użytkownika
DzigiGTI
Special Edition
Special Edition
Posty: 3325
Rejestracja: wt gru 07, 2010 09:54
Lokalizacja: KRA Ków
Kontakt:

Re: Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: DzigiGTI » pt wrz 26, 2014 09:09

tirsone pisze:
DzigiGTI pisze:Zbiorniczek taki ładny..taki bielusieńki :D haha

Taaa super mod, już czuję te 10 kucy więcej :P
Chinoll?


Powered by GTI
Mój Golfik
Obrazek

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: rysiektr » pt wrz 26, 2014 09:15

Wygląda dobrze, ale mógłbyś poukładać trochę przewody pod maską :jezor:
Przy okazji powiedz mi od czego jest ta potrójna okrągła czarna bańka obok zbiorniczka wyrównawczego?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: tirsone » pt wrz 26, 2014 09:48

DzigiGTI pisze:Chinoll?
Nie mam pojęcia ale domyślam się, że ori kosztuje spoooooro więcej. A co? sugerujesz, że mi wybuchnie? :>
rysiektr pisze:Wygląda dobrze, ale mógłbyś poukładać trochę przewody pod maską
To jest właśnie taka mała bolączka moja ... ale mam to na uwadze bo co jak co ale burdelu nie lubię.
rysiektr pisze:rzy okazji powiedz mi od czego jest ta potrójna okrągła czarna bańka obok zbiorniczka wyrównawczego?
Miałem pewne problemy z tym silnikiem bo raz na kilka tygodni potrafił mi zgasnąć np. przy dojeździe do skrzyżowania i po wciśnięciu sprzęgła... Ponieważ nie podejrzewałem silniczka od biegu jałowego to kombinowałem trochę z podciśnieniami. Stąd ta bańka... zastanawiałem się czy jej nie wywalić ponownie, ale mam nawiew sterowany podciśnieniami i nie wiem czy jednak stabilizacja podciśnień (przynajmniej w teorii) nie byłaby wskazana...

Generalnie plan jest taki żeby to zostawić w furze ale docelowo gdzieś schowane :D


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: Misza1122 » pt wrz 26, 2014 10:24

Ale pasek rozrządu wy świstany:d kondesator podciśnienia wrzuć w org. miejsce



MaciekBMW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn wrz 29, 2014 11:21

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: MaciekBMW » wt wrz 30, 2014 15:07

eleganckie autko



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: tirsone » pt paź 10, 2014 01:35

Heja

Tak na szybko bez zdjęć... zmieniam u siebie rozrząd w golfie i przy okazji urodziło mi się parę tematów... więc i temat z lekka się przeciąga.


Ale mam do Was wielką prośbę o pomoc. Oglądając sobie z lekka zdekompletowane autko zauważyłem, że ponownie :/ zaczyna mi wyciekać olej ze skrzyni biegów pod tą "kwadratową" uszczelką na tym wybieraku/wałku w skrzyni. Jest to miejsce gdzie cały układ cięgien jest połączony z takim wałeczkiem który jest w skrzyni i w zależności od pozycji lewarka obraca się oraz wsuwa/wysuwa. Dzięki simeringowi na tym wałku ze skrzyni nic nie powinno wyciekać ale ten mój wałek z upływu czasu i tego że skrzynia leżała latami bez oleju dostał rdzawych wżerów i przez to przepuszcza olej...(pomimo że simeringi to już ze 3 razy wymieniałem). Chciałbym wymienić ten wałek bo jest on oczywiście częścią demontowalną, ale za cholerę nie umiem znaleźć jego numeru w ETCE i przez to w ogóle nie mogę sprawdzić czy mam taką opcję wymiany, czy muszę szukać używki z innej skrzynki. Skrzynię mam 2y. W razie czego wrzucę foto które to miejsce ale myślę, że wiadomo o co chodzi.


Z góry dziękuję za pomoc


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: rysiektr » pt paź 10, 2014 09:40

Tak na szybko, powinno być to 020301235K

Obrazek


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: tirsone » pt paź 10, 2014 11:15

rysiektr pisze:Tak na szybko, powinno być to 020301235K

No tak masz rację, coś mi się pomerdało wczoraj i nie rozczytałem że to ta część. Ale tak czy siak to będzie kiszka bo takich wałków nigdzie nie sprzedają... więc zostaje używka albo tokarz. Niemniej wielkie dzięki za pomoc.


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: tirsone » sob paź 11, 2014 22:54

Tak na szybko :) Składam furę do kupy co nie jest takie łatwe, bo standardowo wychodzą jakieś bonusy. Ale coś innego mnie zastanowiło i prosiłbym żeby w miarę możliwosci ktoś mi wyjaśnił jedną kwestię. Otóż kiedy obracam sobie wałem to ewidentnie słyszę jak co jakiś czas coś grzechocze.... Osłuchałem wszystko co się da i wychodzi mi że to dźwięk z okolicy koła zamachowego.... tak jakby w jakimś zamkniętym profilu latała jakaś malutka nakrętka lub coś innego metalowego :P
Oczywiście ponieważ nic mi teraz nigdzie nie padło więc to musiało się dziać od dawna. No ale właśnie, czy ktoś się orientuje czy to jest w ogóle możliwe? chodzi mi o to czy od technicznej strony jest możliwe że coś lata w jakieś zamkniętej przestrzeni w tym miejscu, tzn w okolicy koła zamachowego?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: Misza1122 » sob paź 11, 2014 23:15

90% sa to luzne już sprężyny w tarczy sprzęgłowej. Wiesz ABF jednak mieli troche te sprzegło 210mm



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: tirsone » sob paź 11, 2014 23:49

Misza1122 pisze:90% sa to luzne już sprężyny w tarczy sprzęgłowej. Wiesz ABF jednak mieli troche te sprzegło 210mm


Ja to jestem cienki i niedouczony w temacie skrzyń i sprzęgieł....może to dlatego, że jeszcze tego nie rozbierałem ;)

To weź mi proszę powiedz jak durniowi, czy przy rozłączonej skrzyni (sam. na luzie) i przy obracaniu wałem było słuchać taką sprężynkę? i czy jest to poważna sprawa czy mogę tak jeszcze pojeździć aż mi wrócą siły i chęci na regenerację skrzynki?

Dziękuję Ci wielce za pomoc :)


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: Misza1122 » ndz paź 12, 2014 00:13

Powiem tak. Hmm silnik jest rozłączony ze skrzynia tylko w momencie wciśnięcia pedału sprzęgła. Kiedy docisk odchodzi od tarczy ciernej. Na luzie silnik jest spięty ze skrzynią. Jedynie obr. silnika nie sa przekazywane na mechanizm różnicowy. Zdiagnozować możesz to jedynie kiedy jest w ciśnięty pedał sprzęgłą i wrzucony bieg. Ponieważ gdy kręcisz silnikiem na luzie tarcza jest zakleszczona miedzy zamachem a dociskiem. Dopiero jak wciśniesz pedał tarcza uwalniana i jest zablokowana przez wałek sprzęgłowy a zamach w twoim przypadku bedzie się krecił. I jeżeli nie stuka to trzeba szukać dalej raczej
A co do spręzyn to one mają za zadanie tłumić drgania skrętne.
A czy możesz na tym jezdzić. Nikt Ci tego nie powiem. A czemu ? Bo moze być kilka przyczyn.
Pierwsza wybiło się miejce trzymania sprężyn. Spręzyny są luźne i moga wypaść.
Drugi. Rozpada się tarcza sprzęgłowa, rozwarstwia się w miejscu trzymania sprężyn
trzeci Wybiły się nity. Co moze spowodować ukręcenie tarczy.


Jeżeli chodzi o sprzęgło 210mm to nie ma szału i prędzej czy później się rozpadnie.
A szczególnie jak lubisz starty ze świateł, strzały ze sprzegła czy nawet szybkie redukcje


To jest tylko moja teza, wytłumaczyłem na ile potrafiłem. A i nie potrafię tłumaczyć :P jak popełniłem jakiś błąd najmocniej przepraszam



Awatar użytkownika
mskostek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 295
Rejestracja: czw mar 23, 2006 19:17
Lokalizacja: Marki
Auto: Golf II
Silnik: 1.9

Re: Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: mskostek » pt paź 17, 2014 15:13

tirsone pisze:
rysiektr pisze:rzy okazji powiedz mi od czego jest ta potrójna okrągła czarna bańka obok zbiorniczka wyrównawczego?
Miałem pewne problemy z tym silnikiem bo raz na kilka tygodni potrafił mi zgasnąć np. przy dojeździe do skrzyżowania i po wciśnięciu sprzęgła... Ponieważ nie podejrzewałem silniczka od biegu jałowego to kombinowałem trochę z podciśnieniami. Stąd ta bańka... zastanawiałem się czy jej nie wywalić ponownie, ale mam nawiew sterowany podciśnieniami i nie wiem czy jednak stabilizacja podciśnień (przynajmniej w teorii) nie byłaby wskazana...

Generalnie plan jest taki żeby to zostawić w furze ale docelowo gdzieś schowane :D
Można go schować pod prawy błotnik jak to jest montowane w corrado



Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

Historia mojego VW Golfa II 16v (nowa 1 strona :) )

Post autor: Misza1122 » pt paź 17, 2014 18:28

W mk ii też w tym miejscu jest.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 76 gości