Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
Nikt wam nie broni zalewać 10w, a nawet 15w40, proszę bardzo
Mówię tylko że nie widzę w tym żadnego sensu. Podałem przykłady syntetyków, które ceną niewiele się różnią od minerałów, więc problem kasy odpada. To po co lać z pełną świadomością gorszy olej? Potem się dziwić że silnik klepie 10s po odpaleniu i pracuje jak stary robur
Po to VW wprowadził normę do pompek, bo ludzie jeździliby na tanich minerałach i marudzili że im się wysrały wtryskiwacze
Mówię tylko że nie widzę w tym żadnego sensu. Podałem przykłady syntetyków, które ceną niewiele się różnią od minerałów, więc problem kasy odpada. To po co lać z pełną świadomością gorszy olej? Potem się dziwić że silnik klepie 10s po odpaleniu i pracuje jak stary robur
Po to VW wprowadził normę do pompek, bo ludzie jeździliby na tanich minerałach i marudzili że im się wysrały wtryskiwacze
Jaki olej?
a kto powiedzial ze syntetyk musi byc lepszy. Syntetyk to prces rpodukcyjny oleju. TO tak jakbys mowil ze wegiel kamienny jest gorszy od brunatnego czy drzewnego. Poprostu nie rozumiesz sam co piszesz. Wystarczy przeczytac jedna z ostsnich wypowiedzi na poprzedniej stronie np kolegi lg1984. Myslisz z eja zalewasz 5W40 to jest to plynne zloto?? 5W40 to oznaczenie oleju na jaki klimat masz go stosowac. Zerknij sobie do autodaty.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Jaki olej?
Odnosiłem się do olejów wymienionych wcześniej: Orlen 15w40 ( mineralny) Mobil 2000 10w40 (półsyntetyk). Nie powiesz mi że te oleje są lepsze od Shella 5w40, wytworzonego w technologii GTL (API GIII, sytnetyk HC). Nie mówiąc nawet o syntetykach gr. IV czy V, jak Liqui Moly czy Millers. W porównaniu do tamtych będą bardziej płynne w ujemnych temperaturach, co jest zaletą - chyba zależy nam żeby olej się szybko rozprowadził po silniku. Cały czas mówię o lepkości 5w40, więc czemu chcesz mi wmówić że oleje 10/15w będą lepszym wyborem?
Jak ktoś jeździ do roboty 20km, to w zimie przez większość drogi ma niedogrzany olej, tutaj też 10w40 będzie lepszy niż np. 0w40 czy 5w40?
Jak ktoś jeździ do roboty 20km, to w zimie przez większość drogi ma niedogrzany olej, tutaj też 10w40 będzie lepszy niż np. 0w40 czy 5w40?
- elemenateur
- Sprzedawca
- Posty: 460
- Rejestracja: pn lis 19, 2007 14:29
- Lokalizacja: SZCZECIN / GŁOGÓW
- Kontakt:
Jaki olej?
ile ludków tyle opinii Xarox, czasem nie przekonasz i próby nie mają sensu. olej 15W40 będzie lepszym wyborem niż 5W40 w przypadku starej S klasy 126 z 1983roku nie w przypadku dość świeżych aut z turbosprężarkami.
NAJNIŻSZE CENY NA OLEJE MOTUL NA FORUM
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
FERODO, LIQUI MOLY, MILLERS, LEMFORDER
Zadowolenie klientów bezcenne ->viewtopic.php?f=32&t=154643
DO DYSPOZYCJI DOTYCHCZASOWYCH I NOWYCH KLIENTÓW JESTEŚMY POD NICKIEM ELEMENATEUR
TELEFON: 730338154, 663962604, 794675296, 796553835
GG: 51221933, 347504, 17787178
EMAIL: SKLEP@PRO-CHOICE.PL
Re: Odp: Jaki olej?
Rozmowa dotyczy 10W40 do VP a nie 15W. No tak auta na pompie sa dosc swieze nie wmowicie mi ze jak ktos jezdzi TDI'kiem z silnikiem na pompie na oleju 10W to silnik wykrzaczy sie szybciej jak na oleju 5W
ALH + 205 + chip
Jaki olej?
Jeżeli weźmiemy dwa takie same auta, zrobią taki sam przebieg, z czego w jednym będzie 10w40, a w drugim 5w40, to ten pierwszy będzie bardziej zużyty. Czysta fizyka - więcej czasu będzie miał słabe smarowanie. Ale to teoria, przejdźmy do praktyki. Jeśli ktoś jeździ na dłuższych odcinkach, spokojnie, to nawet jak przejedzie te pół miliona to różnicy nie zauważy (na 10w40 będzie dłużej klepał rano, to wszystko). Ale nie wszyscy mają spokojny styl jazdy, mi zdarzało się zaspać, a trzeba rano dojechać - więc wciskało się mocniej na 'lekko ciepłym' silniku
Ktoś może też jeździć tylko w okół komina, krótkie odcinki, olej ciągle niedogrzany. Po takim użytkowaniu może kląknąć turbo, które lubi duży przepływ oleju, a jak wiemy zimny (lepki) olej tego nie zapewni. I tutaj 5w40 będzie lepszym wyborem.
Ktoś może też jeździć tylko w okół komina, krótkie odcinki, olej ciągle niedogrzany. Po takim użytkowaniu może kląknąć turbo, które lubi duży przepływ oleju, a jak wiemy zimny (lepki) olej tego nie zapewni. I tutaj 5w40 będzie lepszym wyborem.
Jaki olej?
hmm niezgodze sie z tym ze na 5W musi mniej klepac na zimnym jak na 10W. Sprawdzailem troske tych olejow w swoich autach i absolutnie nie jest to prawda. Tak jak ten mit ze na oleju 15 W bedzie mniej ubywac oliwy jak na 5W itp. Sam osobiscie zalalem raz 0W40 do astry x20DTL i absolutnie nic nie wciagnelo po 12 tys km a przy oleju 10W juz trzebabylo dolewke mala na pol litra robic.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: sob sie 06, 2011 11:38
Re: Odp: Jaki olej?
Jak bedzie sie deptac na niedogrzanym silniku to czy to 10W czy 5W to jeden grzyb silnik tak samo szybko sie zuzyje. Ja jak kupilem auto to zalalem 10W. Po dwoch wymianach przeszedlem na 5W i roznicy nie widac. Oleju nie ubywa, rano na zimnym na 10W klepal 3-4 sek, na 5W jest tak samo, wiec ze tak powiem sluchowo bez zmian, jedyna zmiana to cena oleju
Myslalem zeby wrocic do 10W ale slyszalem ze do chipowanego auta lepszy jest 5W? To prawda?
Myslalem zeby wrocic do 10W ale slyszalem ze do chipowanego auta lepszy jest 5W? To prawda?
ALH -> 205 -> soft
Jaki olej?
Tylko chipowanego czy zmuszony na 250 KM.
Jako że też siedzę w oplach to wam cos powiem. Chłopaki lubią na torze i nie tylko poupalac swoje LETy LEHy i to z mocami pod 300 km i jakoś raczej zalewają 10W60.
Jako że też siedzę w oplach to wam cos powiem. Chłopaki lubią na torze i nie tylko poupalac swoje LETy LEHy i to z mocami pod 300 km i jakoś raczej zalewają 10W60.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Jaki olej?
Kolejny argument za tym, aby nie lać 10w40wesol pisze:Sam osobiscie zalalem raz 0W40 do astry x20DTL i absolutnie nic nie wciagnelo po 12 tys km a przy oleju 10W juz trzebabylo dolewke mala na pol litra robic.
Chip bardziej wysila silnik, więc lepsza oliwa jak najbardziej wskazana. Jak chcesz taniej (ale dalej dobrze!), to następnym razem zalej Shell Helix Ultra 5w40 - ma najlepszy stosunek cena/jakość.daniel23584 pisze:Myslalem zeby wrocic do 10W ale slyszalem ze do chipowanego auta lepszy jest 5W? To prawda?
Jaki olej?
W aso skoda wlewali od nowości do fabii tdi pd 5w30 505.01 mobila, i taki zaleję teraz, bańka 4l kolo 100 zł,
natomiast znajomy ostatnio bardzo mnie usiłował uświadomić, że mobil to bardzo zły olej i lepiej castrola, he he he
natomiast znajomy ostatnio bardzo mnie usiłował uświadomić, że mobil to bardzo zły olej i lepiej castrola, he he he
GTB...
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw lip 05, 2012 15:30
Jaki olej?
Do wersji na pompowtryskach 1,9 TDI 101KM AXR lepiej zalać:
1. Mobil 5W30 z normą 505 01 - http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx
2. Mobil 5W30 z normą 504 00 / 507 00 - http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx
1. Mobil 5W30 z normą 505 01 - http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx
2. Mobil 5W30 z normą 504 00 / 507 00 - http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 5W-30.aspx
Jaki olej?
Ten i ten będzie dobry - jeśli chodzi o normy. Jeśli chodzi o markę, to nie wlałbym do siebie Mobila.
Ten i ten nie jest najwyższych lotów, choć na Castrolu 220 CDI Taty zrobiło 500 tysięcy i dalej było ok.-michau- pisze: natomiast znajomy ostatnio bardzo mnie usiłował uświadomić, że mobil to bardzo zły olej i lepiej castrola, he he he
Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
BMW E93 320i
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: czw lip 05, 2012 15:30
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 163 gości