Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: KamilP » pn wrz 15, 2014 13:14

Witam. Chciałbym rozwiązać w końcu ten problem puki mam trochę czasu.. Sprawa wygląda tak, silnik 1y, z rana jak go odpalam i jak nie wyciągnę przyśpieszacza to mi lubi troszkę poszarpać. Z przyśpieszaczem odpala elegancko. Jak przejadę sie gdzieś dalej i zostawię samochód na te 15-20 min, tak że przy odpalaniu świece żarowe się nie podgrzewają to nieraz albo dłużej muszę rozrusznikiem pokręcić (nawet 5 sek) albo wyciągnę przyśpieszacz, wtedy zapali z pół obrotu. Jak się świeczki zapalą to bez problemu odpala normalnie. Dzisiaj do znajomego majstra podjechałem w tej sprawie, mieszka może ze 2-3 km ode mnie, silnik był zimny. Jak pojechałem do niego, zgasiłem auto, chwilę z nim pogadałem i odpaliłem, kontrolka świec się nie zapaliła, oczywiście chwilę go pokręciłem, nie załapał, wyciągnąłem przyśpieszacz i elegancko pracuje. Po chwili zgasiłem i jak znowu odpalałem to świece się włączyły.. i odpalił elegancko bez wyciągniętego przyśpieszacza. I myślałem że to wina opóźnionego kąta wtrysku, ale ten mechanik powiedział mi że bardziej trzeba pompę ustawić (tymi śrubkami z tyłu) albo zająć się przekaźnikiem. Jak myślicie, czemu tak sie dzieje? Do jakiej temperatury na desce powinny się świece żarowe włączać? Bardziej wina kąta wtrysku/ustawienia pompy czy przekaźnika świec żarowych? Świece raczej wszystkie grzeją, bo jakby któraś nie grzała to już by bardziej kulał. W zimie nie ma problemów z odpalaniem nawet w największe mrozy.

Z góry dziękuję za pomoc ;)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: munior » wt wrz 16, 2014 00:04

KamilP pisze: myślałem że to wina opóźnionego kąta wtrysku, ale ten mechanik powiedział mi że bardziej trzeba pompę ustawić (tymi śrubkami z tyłu) albo zająć się przekaźnikiem.
Coś kiepski ten "mechanik " :hmm: skoro przy ewidentnych objawach opużnionego kąta wtrysku ,wymyśla jakieś "śrubki z tyłu" ,że o "przekażniku nie wspomnę :panna: Kąt wtrysku do przyspieszenia ...nawet na oko ,pompa o ok. 1 mm "pod obroty "...zanim zaczniesz regulować ,zrób sobie znak jak jest teraz


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 16, 2014 14:03

Ewidentnie kąt wtrysku do korekty,a mechanikowi podziękuj za złote rady.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: KamilP » wt wrz 16, 2014 19:24

To jest mechanik starej daty który jest dobry w ciągnikach :) ale ze mam blisko to pojechałem i zapytałem. Pojadę do pompiarza może mi kat ustawi, bo ciężko z mechanikiem z czujnikiem kolo mnie. Ale w takim razie jest tak jak myślałem od początku. Ale na oko nie chce mi się troszkę regulować. Dzięki wielkie za pomoc :) zaraz przyznam po punkciku :pub:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 16, 2014 23:17

KamilP pisze:bo ciężko z mechanikiem z czujnikiem kolo mnie
Jedź do tOmal'a :bigok: a jak nie to do mnie przyjedź,a ustawię od ręki :food: :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: KamilP » śr wrz 17, 2014 07:20

Dobrze mówisz, że o nim nie pomyślałem.. :D
Do Ciebie chętnie bym przyjechał ale to troszeczkę daleko :D



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: KamilP » śr wrz 17, 2014 14:08

Jeszcze 2 filmiki dla lepszego zobrazowania sytuacji.
Tutaj odpaliłem silnik po dłuższym postoju, zimny, bez przyśpieszacza. W 17 sekundzie wyciągnąłem przyśpieszacz:
[youtube][/youtube]
Jak widać szarpie dość długo.

I w 2 filmiku udało mi się uchwycić jak odpala ciepły po hmm.. 20 minutowym postoju, też bez przyśpieszacza.
[youtube][/youtube]
Czasami kręci jeszcze dłużej.. Z przyśpieszaczem załapuje praktycznie od razu.
Na ciepłym silniku obroty mam ciut powyżej 1000 rpm ale może to i lepiej.
Diagnoza Kolegów bez zmian? :)



maksiu654
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr paź 07, 2009 21:17
Lokalizacja: okolice wro

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: maksiu654 » sob wrz 20, 2014 20:41

polecil bym wymienic czujnik temperatury cieczy ktory odpowiedzialny jest za zalaczanie swiec zarowych. diesel musi grzac swiece nawet na cieplym to nie TDi



Awatar użytkownika
KamilP
DieseL PoweR
DieseL PoweR
Posty: 2270
Rejestracja: ndz lis 28, 2010 22:24
Lokalizacja: Okolice Radzynia Podlaskiego/Lublin

Re: Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: KamilP » sob wrz 20, 2014 21:44

Hmm to ten co do licznika idzie, czy ten sam tylko ma inne wyjście (tak jak chyba w TDi, 2w1)? Ale moim zdaniem nawet latem rano bez przyspieszacza powinien ładnie odpalić, a nie szarpać. Jutro może pojadę do kolegi niech mi kat sprawdzi



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: munior » sob wrz 20, 2014 21:52

maksiu654 pisze:polecil bym wymienic czujnik temperatury cieczy ktory odpowiedzialny jest za zalaczanie swiec zarowych.
Najpierw chyba nalezało by sprawdzić czy świece grzeją :bajer: bo dajesz rady jak większość "speców" ..."panie pewnie świece żarowe spalone ,trzeba wymienić " ....W TD ,czy D jeszcze rozumiem ,ale te "spece " ,dają takie rady również w przypadku tdi :panna: ,gdzie świece żarowe do odpalania w temperaturach dodatnich ,mają tyle co nic i takie "rady " świadczą o ich kompletnej niewiedzy w temacie ....po wymianie dalej to samo ,a ten..." no ale wiesz pan ,tamte już stare były ,a teraz masz pan nowe " :panna: Taaaa....i ok.100zł wyrzucne na niepotrzebną wymianę świec :hmm: Problem u kolegi KamilP, jest ewidentny ,i jest to mocno opuznony kąt wtrysku,a nie jakieś czujniki ,czy świece ,bo wyrażnie reaguje na wyciągnięty przyspieszacz


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: piotrekgal » ndz wrz 21, 2014 15:16

u mnie jest podobnie, z tym, ze jak wyciagne przyspieszacz to ze dwa razy jeszcze obroci walem przy odpalaniu cieplego, mialem wartosc kata wtrysku poprzednio na 0,92 to tez wiekszych zmian nie bylo no z tym, ze klepal mocno i sadzy z tlumika nie brakowalo, to troche cofnalem kąt, i jest wciaz podobnie- z ta roznica, ze mniej kopci przy agresywnej jezdzie i klepanie jest znacznie mniejsze, pewnie glowiczka w pompie w moim wypadku sie buntuje



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: munior » ndz wrz 21, 2014 20:31

piotrekgal pisze:mniej kopci przy agresywnej jezdzie i klepanie jest znacznie mniejsze, pewnie glowiczka w pompie w moim wypadku sie buntuje
Głowiczka to akurat jedyna rzecz ,o której mogę powiedzieć ze z mniejszym lub większym dymieniem ,w tym czy innym silniku ,nie ma nic wspólnego :hmm: raczej kwestia ustawienia pompy i wtryskiwaczy ,jeśli już miałbym coś obstawić ...niestety to nie tdi ,gdzie można sobie w czasie jazdy podejrzeć parametry....zmniejsz sobie dawkę na pompie ,i sprawdż doładowanie...a nie niczemu nie winną głowiczkę od razu oskarżasz :grin: bo gdyby ci padła ,to byś miał problemy z uruchomieniem silnika ...zwykle dobrze rozgrzanego....bo jedyne jej zadanie to wytworzyć ciśnienie ,a to ile i kiedy poda paliwa ,to już kwestia regulacji ,w tej pompie niestety tylko i wyłacznie mechanicznej


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: Bez wyciągniętego przyśpieszacza ciepły ciężko odpala

Post autor: piotrekgal » pn wrz 22, 2014 15:59

munior pisze:
piotrekgal pisze:mniej kopci przy agresywnej jezdzie i klepanie jest znacznie mniejsze, pewnie glowiczka w pompie w moim wypadku sie buntuje
Głowiczka to akurat jedyna rzecz ,o której mogę powiedzieć ze z mniejszym lub większym dymieniem ,w tym czy innym silniku ,nie ma nic wspólnego :hmm: raczej kwestia ustawienia pompy i wtryskiwaczy ,jeśli już miałbym coś obstawić ...niestety to nie tdi ,gdzie można sobie w czasie jazdy podejrzeć parametry....zmniejsz sobie dawkę na pompie ,i sprawdż doładowanie...a nie niczemu nie winną głowiczkę od razu oskarżasz :grin: bo gdyby ci padła ,to byś miał problemy z uruchomieniem silnika ...zwykle dobrze rozgrzanego....bo jedyne jej zadanie to wytworzyć ciśnienie ,a to ile i kiedy poda paliwa ,to już kwestia regulacji ,w tej pompie niestety tylko i wyłacznie mechanicznej

nie nie, nie chodzo o dymienie, spoko to ogarniam :) bardziej oto, ze na cieplym ciezej odpala, na zimnym od strzala, wtryski new SB na 155bar, maly gov zrobiony i timing- zeszlifowana podkladka, i od tego momentu cieply lubi wałem poprzewracac bez przyspieszacza :) nawet na dobrze przyspieszonym kącie wtrysku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 212 gości