Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
Siema , mam a4 w bazie byl tam silnik AYM czyli 155KM - uszkodzony, zrobilem swap na BDG + turbo GT2060V+wydech , wtryski seryjne sa od AKE 6x0.16um wiec najmocniejsze AYM ma takie same - sprawdzilem koncowki . Seria wykazala 164KM a po chipie 173.8 KM , limit na 51mg , udalo sie usunac owy limit i dalismy 75mg , niestety nie przybyl ani 1KM. Czy jest jakis inny sposob niz wyjecie pompy , danie na stol pobierczy + wgranie na sterownik softu bez blokady.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
zrobiłes logi przed i po programie ?spawacz pisze:Siema , mam a4 w bazie byl tam silnik AYM czyli 155KM - uszkodzony, zrobilem swap na BDG + turbo GT2060V+wydech , wtryski seryjne sa od AKE 6x0.16um wiec najmocniejsze AYM ma takie same - sprawdzilem koncowki . Seria wykazala 164KM a po chipie 173.8 KM , limit na 51mg , udalo sie usunac owy limit i dalismy 75mg , niestety nie przybyl ani 1KM. Czy jest jakis inny sposob niz wyjecie pompy , danie na stol pobierczy + wgranie na sterownik softu bez blokady.
sprawdziłes jak działa kąt ,ładowanie ?
program robiłes sam czy robił to ktos kto ma doswiadczenie z 2,5 tdi ?
auto dymi ?
auto do softu musi byc 101% sprawne zakładam ze to wiadomo bo zajmujesz sie tuningiem
kon moze nei przybyc nawet 1 a auto moze zapierdalac nieziemsko to v6 wystarczy ze poprawi sie odpowiednio momment co w 2,5v6 jest proste do uzyskania bo max moment jest generowany od 1500rpm
ake ma trzy tłoczkowa pompe aym chyba 2 wydajnosc pomp jest inna choc u mnie a6 robi na luzie 8 sek na 2 tłoczkowej i wtryskach ake
pompy ve o ile sie orientuje po 2000 roku maja swoje blokady i chyba jak na razie nikomu sie nei udało tego ominac -tak było rok temu i nei ma czegos takiego jak program bez blokady
serwisy bosch wgrywaja dane do sterownika (ilość takich programowan jest mocno ograniczona chyba do kilku) na podstawie nr pompy i kalibruja w ten sposób mechanike z elektronika
wielce prawdopodobne ze da sie zrobic swap elektroniki + ecu pompy np akn afb (2 tłoki 150ps) z mechanika pompy ake (3 tłoki) ale czy to ma sens ?
ładowanie w 2,5 jest ograniczane dodatkowa mapa inaczej niz 1,9
dawka paliwa jest ustalana inaczej niz vp
moze i to wszystko wiesz a moze nie ale jako ciekawostke dodam ze po profi programie na hamowni w znanej firmie tunerskiej (nie wymienie nazwy moje auto uzyskało 167ps (150) szał i przyspieszało 0,1 sek lepiej od seri ;-_) tj 9,4 do 100
a tuner powiedział ze da sobie uciac to i owo jesli uda sie z niego wycisnac wiecej
dopiero gdy sam zabrałem sie za poprawe siedzac nocami po forach zagranicznych i szukajac rozwiazania uzyskałem 8,1do 100 a po wtryskach ake ponizej 8 waga auta 1800kg
kluczem była ingerencja w mape napiecia i ogranicznik turbo skok limiter a takze n 75
te siliki robi sie na 400ps na dyszach iveco/cummins ,pompie cummins wiekszym turbo i modzonym sprzegle rs6 ale czy to ma sens zwazywszy na budrzet zwiazany z naprawa silnika i modyfikacja ???
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
Aco ty chcesz zepsuc w silniku na rolach (BDG)? To 1 sprawa. A 2 to taka ze AFB to pompa po k-line , a AYM ma CAN. 3 sprawa to taka ze blokada byla od 2001.02 do 2004.04 stosowania na limit 55mg staly na strowniku, natomiast w sofcie jest to 50.8 mg, - to udalo sie pokonac bez sykniecia , po doglebniejszym posiedzeniu wyszlo 183 z groszem, kąt wtrysku zrobil robote. Na koniec podpowiem ci ze Cumminsy mam juz , ale ich potencjal w tym motorku do max 310hp i 650nm , to jest absolunie max, chyba ze pompa cummins 3x11 i wtedy jest pod 400. Kąt pompa trzyma w "cukrze" czyli przy 14st. 72%, turbo lekko overbostuje, ale to trwa jakis 0.7s i widac tylko w turbo. A odnosnie blokad "hoffman Rzeszow" - to nie reklama, wgrywaja wersje rozblokowana. Zapomialem wczoraj dopisac ze rekord to 500/800 z groszem na tych motorach- wersja z rolka - limiter na 6000rpm.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
Witam, ze się tak wtrącę, czy mogę się dowiedzieć jaką średnice otworków mają takie wtryski z IVECO?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Tomek
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
DSLA142p970 - 8x0.16um -cummins/iveco , AKE p925/1025 6x0.15um, AFN/AKN p683/770 5x0.18 . Tylko jest jeszcze 1 ale dla cumminsow , osobiscie sprawdzilem, przy 220-230 bar jest problem z rozpylaniem - leja , dopiero 250+ bar jest ok , przy 260 dziaja jak bajka.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2014 20:32 przez spawacz, łącznie zmieniany 2 razy.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
dsla144p1037 = 5 x 0.24
dsla144p1295= 6 x 0.165
dsla144p1213= 6 x 0.16
dsla144p1021= 6 x 0.165
dsla144p971+= 6 x 0.15
dsla144p973+= 6 x 0.155
dsla145p269= 8 x 0.24
dsla145p268= 8 x 0.22
dsla145p265= 6 x 0.25
dsla145p300= 5 x 0.29
dsla145p330= 5 x 0.23
dsla145p379= 8 x 0.23
dsla145p882= 6 x 0.205
dsla143p1058= 8 x 0.16
dsla143p970= 8 x 0.16 - cummins
dsla143p1404= 6 x 0.19
dsla141p405= 5 x 0.26
dsla142P925=6 x 0.15 - AKE starsze
dsla142P1519=6 x 0.16 - iveco
dsla143P894=8 x 0.19
" onclick="window.open(this.href);return false; - daje do myslenia!!!
dsla144p1295= 6 x 0.165
dsla144p1213= 6 x 0.16
dsla144p1021= 6 x 0.165
dsla144p971+= 6 x 0.15
dsla144p973+= 6 x 0.155
dsla145p269= 8 x 0.24
dsla145p268= 8 x 0.22
dsla145p265= 6 x 0.25
dsla145p300= 5 x 0.29
dsla145p330= 5 x 0.23
dsla145p379= 8 x 0.23
dsla145p882= 6 x 0.205
dsla143p1058= 8 x 0.16
dsla143p970= 8 x 0.16 - cummins
dsla143p1404= 6 x 0.19
dsla141p405= 5 x 0.26
dsla142P925=6 x 0.15 - AKE starsze
dsla142P1519=6 x 0.16 - iveco
dsla143P894=8 x 0.19
" onclick="window.open(this.href);return false; - daje do myslenia!!!
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
nic nie chce psucspawacz pisze:Aco ty chcesz zepsuc w silniku na rolach (BDG)? To 1 sprawa. A 2 to taka ze AFB to pompa po k-line , a AYM ma CAN. 3 sprawa to taka ze blokada byla od 2001.02 do 2004.04 stosowania na limit 55mg staly na strowniku, natomiast w sofcie jest to 50.8 mg, - to udalo sie pokonac bez sykniecia , po doglebniejszym posiedzeniu wyszlo 183 z groszem, kąt wtrysku zrobil robote. Na koniec podpowiem ci ze Cumminsy mam juz , ale ich potencjal w tym motorku do max 310hp i 650nm , to jest absolunie max, chyba ze pompa cummins 3x11 i wtedy jest pod 400. Kąt pompa trzyma w "cukrze" czyli przy 14st. 72%, turbo lekko overbostuje, ale to trwa jakis 0.7s i widac tylko w turbo. A odnosnie blokad "hoffman Rzeszow" - to nie reklama, wgrywaja wersje rozblokowana. Zapomialem wczoraj dopisac ze rekord to 500/800 z groszem na tych motorach- wersja z rolka - limiter na 6000rpm.
mam 2,5 tdi od 8 lat i wiem co nieco o tym silniku nei znam sie na k-line czy can wiem tyle co mi potrzebne .
wiem tez ze wchodzenei na duze wtryski rodzi problemy .samo przejscie akn ake sprawia klopoty z rozruchem ale da sie to zniwelowac.korekcje tez sie rozjezdzaja i ktos logujac 013 014 stwierdzi zwalony motor po całosci.
same srednice otworów nei mówia nic o wtryskach wazny jest kształt iglic ogólnie przepływ
pole powierzchnie dysz akn,afb jest wieksze mimo 5 otworków a wtryski mniej wydajne od ake zauwaz kształt iglic cummins jest inny
ja wyprzedzam 15 st w max 4800 dla ori pompy i wtrysków ake i jest super
dobrze ze wreszcie krtos zajoł sie tymi pompami na powaznie i przeskoczył blokady tylko nei rozumiem jaki jest sens pakowac grube tysiace w taki silnik poswiecac setki godzin pracy ...
przeciez jest gotowa turbobenzyna która jezdzi o nibo lepiej
gdzies widziałem bebnzyniaki ok 1000ps a pewnei koszt podobny
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
Sens jest taki rzeby wiedziec co i jak - a ze lubie wiedze wiec inwestuje w siebie
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
tez wychodze z tego załozenia.spawacz pisze:Sens jest taki rzeby wiedziec co i jak - a ze lubie wiedze wiec inwestuje w siebie
pociagne temat z ciekaosci dalej...
pewnie widziales audi diffasa na tdiclub?
skoro zaopatrzyłes sie w dysze iveco to domyslam sie ze atakujesz 300ps /600nm turbo jakie masz nie wystarczy pod 300ps
pompy ktos juz testował rozblokowane ile daja koksu?
mam taka od ake bo chciałem robic hybryde tez z wtryskami iveco ale odpusciłem
do wymiany tez dwumas sprzegło wysprzeglnik itp .w ciul kosztów a efekt nieopłacalny
jak podliczyłenm u siebie 10 klocków to przywrócenie seri do stanu -do tuningu
potem kolejne 10 i w ciul pracy by atakowac 300 ps
suma sumarum lepiej kupic biturbo 4,2 lub 2,7i miec pewnosc ze choc zima samochód zajara
albo zrobic swap z anglika za połowe ceny i cieszyc sie z 500ps bez wiekszych kombinacji
takie moje zdanie ja zostałem na ori gratach z wtryskami ake sprzegło i tak zaczyna juz chwilami slizgac a 1800kg buja juz 8sek do 100 koszt mały efekt znakomity
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
Tak widzialem diffasa audi i doktorka tez, na zablokowanej pompie na tych wtryskach wychodzi ok 260km i 520nm - testowane. Powiem ci 8s to ja mam lepiej , nagram dzis to oblookacie. Niestety 180km to jest bieda jak sie okazalo po wczorejszych sparingach
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
- Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY
Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy
moje a6 to seryjny rodzinny kloc na oponach 195 .spawacz pisze:Tak widzialem diffasa audi i doktorka tez, na zablokowanej pompie na tych wtryskach wychodzi ok 260km i 520nm - testowane. Powiem ci 8s to ja mam lepiej , nagram dzis to oblookacie. Niestety 180km to jest bieda jak sie okazalo po wczorejszych sparingach
zmienione tylko wtryski na ake a na seri starych zuzytych wtryskach (400tys) bez trudu łapał 8,3 sek .
8,9 albo 9,1 robi wersja 180 ps do 100
po programie na hamowni za klocka na 167 ps auto robiło szalone 9,4
mysle ze jak na wsjo ori poza wtryskami które musialem wymienic bo auto zapalało juz w zimie jak stary robur ( całe 1000 zł z ustawieniem )to chyba najtaniej i najefektywniej wykonana modyfikacja
programu nie licze bo to tylko moja praca
kazde kolejne urywanie 0,5 do 1 sek to wydatki rzedu 5-10 tys w góre
piszesz o wtryskach ake i czy iveco?
masz lzejsze duzo auto wiec 180 ps moze wystarczyc by rwac lepiej a jak ma sz 4x4 tododatkowo start lepszy
ja pomiary wykonywałem akcelerometrem nie licznikiem bo 100 na liczniku to ok 90 km/h
mam pompe ake 3 tłoczkowa w idealnym stanie sam rozebrałem i złozyłem przez co spierd.... poczatek tłoczenia
myslisz ze moznaby zarzucic bebechy na elektronike akn?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości