Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: spawacz » czw sie 28, 2014 20:56

Siema , mam a4 w bazie byl tam silnik AYM czyli 155KM - uszkodzony, zrobilem swap na BDG + turbo GT2060V+wydech , wtryski seryjne sa od AKE 6x0.16um wiec najmocniejsze AYM ma takie same - sprawdzilem koncowki :) . Seria wykazala 164KM a po chipie 173.8 KM , limit na 51mg , udalo sie usunac owy limit i dalismy 75mg , niestety nie przybyl ani 1KM. Czy jest jakis inny sposob niz wyjecie pompy , danie na stol pobierczy + wgranie na sterownik softu bez blokady.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: ciepek » sob wrz 13, 2014 11:25

spawacz pisze:Siema , mam a4 w bazie byl tam silnik AYM czyli 155KM - uszkodzony, zrobilem swap na BDG + turbo GT2060V+wydech , wtryski seryjne sa od AKE 6x0.16um wiec najmocniejsze AYM ma takie same - sprawdzilem koncowki :) . Seria wykazala 164KM a po chipie 173.8 KM , limit na 51mg , udalo sie usunac owy limit i dalismy 75mg , niestety nie przybyl ani 1KM. Czy jest jakis inny sposob niz wyjecie pompy , danie na stol pobierczy + wgranie na sterownik softu bez blokady.
zrobiłes logi przed i po programie ?
sprawdziłes jak działa kąt ,ładowanie ?
program robiłes sam czy robił to ktos kto ma doswiadczenie z 2,5 tdi ?
auto dymi ?
auto do softu musi byc 101% sprawne zakładam ze to wiadomo bo zajmujesz sie tuningiem
kon moze nei przybyc nawet 1 a auto moze zapierdalac nieziemsko to v6 wystarczy ze poprawi sie odpowiednio momment co w 2,5v6 jest proste do uzyskania bo max moment jest generowany od 1500rpm

ake ma trzy tłoczkowa pompe aym chyba 2 wydajnosc pomp jest inna choc u mnie a6 robi na luzie 8 sek na 2 tłoczkowej i wtryskach ake
pompy ve o ile sie orientuje po 2000 roku maja swoje blokady i chyba jak na razie nikomu sie nei udało tego ominac -tak było rok temu i nei ma czegos takiego jak program bez blokady
serwisy bosch wgrywaja dane do sterownika (ilość takich programowan jest mocno ograniczona chyba do kilku) na podstawie nr pompy i kalibruja w ten sposób mechanike z elektronika
wielce prawdopodobne ze da sie zrobic swap elektroniki + ecu pompy np akn afb (2 tłoki 150ps) z mechanika pompy ake (3 tłoki) ale czy to ma sens ?
ładowanie w 2,5 jest ograniczane dodatkowa mapa inaczej niz 1,9
dawka paliwa jest ustalana inaczej niz vp
moze i to wszystko wiesz a moze nie ale jako ciekawostke dodam ze po profi programie na hamowni w znanej firmie tunerskiej (nie wymienie nazwy moje auto uzyskało 167ps (150) szał ;-) i przyspieszało 0,1 sek lepiej od seri ;-_) tj 9,4 do 100
a tuner powiedział ze da sobie uciac to i owo jesli uda sie z niego wycisnac wiecej
dopiero gdy sam zabrałem sie za poprawe siedzac nocami po forach zagranicznych i szukajac rozwiazania uzyskałem 8,1do 100 a po wtryskach ake ponizej 8 waga auta 1800kg
kluczem była ingerencja w mape napiecia i ogranicznik turbo skok limiter a takze n 75

te siliki robi sie na 400ps na dyszach iveco/cummins ,pompie cummins wiekszym turbo i modzonym sprzegle rs6 ale czy to ma sens zwazywszy na budrzet zwiazany z naprawa silnika i modyfikacja ???



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: spawacz » sob wrz 13, 2014 20:22

Aco ty chcesz zepsuc w silniku na rolach (BDG)? To 1 sprawa. A 2 to taka ze AFB to pompa po k-line , a AYM ma CAN. 3 sprawa to taka ze blokada byla od 2001.02 do 2004.04 stosowania na limit 55mg staly na strowniku, natomiast w sofcie jest to 50.8 mg, - to udalo sie pokonac bez sykniecia , po doglebniejszym posiedzeniu wyszlo 183 z groszem, kąt wtrysku zrobil robote. Na koniec podpowiem ci ze Cumminsy mam juz , ale ich potencjal w tym motorku do max 310hp i 650nm , to jest absolunie max, chyba ze pompa cummins 3x11 i wtedy jest pod 400. Kąt pompa trzyma w "cukrze" czyli przy 14st. 72%, turbo lekko overbostuje, ale to trwa jakis 0.7s i widac tylko w turbo. A odnosnie blokad "hoffman Rzeszow" - to nie reklama, wgrywaja wersje rozblokowana. Zapomialem wczoraj dopisac ze rekord to 500/800 z groszem na tych motorach- wersja z rolka - limiter na 6000rpm.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: tomek08 » ndz wrz 14, 2014 09:29

Witam, ze się tak wtrącę, czy mogę się dowiedzieć jaką średnice otworków mają takie wtryski z IVECO?
Pozdrawiam.


Tomek

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: spawacz » ndz wrz 14, 2014 17:38

DSLA142p970 - 8x0.16um -cummins/iveco , AKE p925/1025 6x0.15um, AFN/AKN p683/770 5x0.18 . Tylko jest jeszcze 1 ale dla cumminsow , osobiscie sprawdzilem, przy 220-230 bar jest problem z rozpylaniem - leja , dopiero 250+ bar jest ok , przy 260 dziaja jak bajka.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2014 20:32 przez spawacz, łącznie zmieniany 2 razy.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: tomek08 » ndz wrz 14, 2014 20:18

Dzięki spawacz.
Pozdrawiam.


Tomek

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: spawacz » ndz wrz 14, 2014 20:30

dsla144p1037 = 5 x 0.24
dsla144p1295= 6 x 0.165
dsla144p1213= 6 x 0.16
dsla144p1021= 6 x 0.165
dsla144p971+= 6 x 0.15
dsla144p973+= 6 x 0.155
dsla145p269= 8 x 0.24
dsla145p268= 8 x 0.22
dsla145p265= 6 x 0.25
dsla145p300= 5 x 0.29
dsla145p330= 5 x 0.23
dsla145p379= 8 x 0.23
dsla145p882= 6 x 0.205
dsla143p1058= 8 x 0.16
dsla143p970= 8 x 0.16 - cummins
dsla143p1404= 6 x 0.19
dsla141p405= 5 x 0.26
dsla142P925=6 x 0.15 - AKE starsze
dsla142P1519=6 x 0.16 - iveco
dsla143P894=8 x 0.19

" onclick="window.open(this.href);return false; - daje do myslenia!!!


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: ciepek » pn wrz 15, 2014 17:02

spawacz pisze:Aco ty chcesz zepsuc w silniku na rolach (BDG)? To 1 sprawa. A 2 to taka ze AFB to pompa po k-line , a AYM ma CAN. 3 sprawa to taka ze blokada byla od 2001.02 do 2004.04 stosowania na limit 55mg staly na strowniku, natomiast w sofcie jest to 50.8 mg, - to udalo sie pokonac bez sykniecia , po doglebniejszym posiedzeniu wyszlo 183 z groszem, kąt wtrysku zrobil robote. Na koniec podpowiem ci ze Cumminsy mam juz , ale ich potencjal w tym motorku do max 310hp i 650nm , to jest absolunie max, chyba ze pompa cummins 3x11 i wtedy jest pod 400. Kąt pompa trzyma w "cukrze" czyli przy 14st. 72%, turbo lekko overbostuje, ale to trwa jakis 0.7s i widac tylko w turbo. A odnosnie blokad "hoffman Rzeszow" - to nie reklama, wgrywaja wersje rozblokowana. Zapomialem wczoraj dopisac ze rekord to 500/800 z groszem na tych motorach- wersja z rolka - limiter na 6000rpm.
nic nie chce psuc
mam 2,5 tdi od 8 lat i wiem co nieco o tym silniku nei znam sie na k-line czy can wiem tyle co mi potrzebne .
wiem tez ze wchodzenei na duze wtryski rodzi problemy .samo przejscie akn ake sprawia klopoty z rozruchem ale da sie to zniwelowac.korekcje tez sie rozjezdzaja i ktos logujac 013 014 stwierdzi zwalony motor po całosci.
same srednice otworów nei mówia nic o wtryskach wazny jest kształt iglic ogólnie przepływ
pole powierzchnie dysz akn,afb jest wieksze mimo 5 otworków a wtryski mniej wydajne od ake zauwaz kształt iglic cummins jest inny
ja wyprzedzam 15 st w max 4800 dla ori pompy i wtrysków ake i jest super
dobrze ze wreszcie krtos zajoł sie tymi pompami na powaznie i przeskoczył blokady tylko nei rozumiem jaki jest sens pakowac grube tysiace w taki silnik poswiecac setki godzin pracy ...
przeciez jest gotowa turbobenzyna która jezdzi o nibo lepiej
gdzies widziałem bebnzyniaki ok 1000ps a pewnei koszt podobny



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: spawacz » wt wrz 16, 2014 13:51

Sens jest taki rzeby wiedziec co i jak - a ze lubie wiedze wiec inwestuje w siebie :pub:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: ciepek » wt wrz 16, 2014 22:09

spawacz pisze:Sens jest taki rzeby wiedziec co i jak - a ze lubie wiedze wiec inwestuje w siebie :pub:
tez wychodze z tego załozenia.
pociagne temat z ciekaosci dalej...
pewnie widziales audi diffasa na tdiclub?
skoro zaopatrzyłes sie w dysze iveco to domyslam sie ze atakujesz 300ps /600nm turbo jakie masz nie wystarczy pod 300ps
pompy ktos juz testował rozblokowane ile daja koksu?
mam taka od ake bo chciałem robic hybryde tez z wtryskami iveco ale odpusciłem
do wymiany tez dwumas sprzegło wysprzeglnik itp .w ciul kosztów a efekt nieopłacalny
jak podliczyłenm u siebie 10 klocków to przywrócenie seri do stanu -do tuningu
potem kolejne 10 i w ciul pracy by atakowac 300 ps
suma sumarum lepiej kupic biturbo 4,2 lub 2,7i miec pewnosc ze choc zima samochód zajara
albo zrobic swap z anglika za połowe ceny i cieszyc sie z 500ps bez wiekszych kombinacji
takie moje zdanie ja zostałem na ori gratach z wtryskami ake sprzegło i tak zaczyna juz chwilami slizgac a 1800kg buja juz 8sek do 100 koszt mały efekt znakomity



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: spawacz » śr wrz 17, 2014 07:49

Tak widzialem diffasa audi i doktorka tez, na zablokowanej pompie na tych wtryskach wychodzi ok 260km i 520nm - testowane. Powiem ci 8s to ja mam lepiej , nagram dzis to oblookacie. Niestety 180km to jest bieda jak sie okazalo po wczorejszych sparingach :ass:


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ciepek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: wt gru 13, 2011 15:52
Lokalizacja: BOMBONIERKOWO UL.CZEKOLADOWA NR WYLIZANY

Re: Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: ciepek » pn wrz 22, 2014 08:49

spawacz pisze:Tak widzialem diffasa audi i doktorka tez, na zablokowanej pompie na tych wtryskach wychodzi ok 260km i 520nm - testowane. Powiem ci 8s to ja mam lepiej , nagram dzis to oblookacie. Niestety 180km to jest bieda jak sie okazalo po wczorejszych sparingach :ass:
moje a6 to seryjny rodzinny kloc na oponach 195 .
zmienione tylko wtryski na ake a na seri starych zuzytych wtryskach (400tys) bez trudu łapał 8,3 sek .
8,9 albo 9,1 robi wersja 180 ps do 100
po programie na hamowni za klocka na 167 ps auto robiło szalone 9,4 :bajer:
mysle ze jak na wsjo ori poza wtryskami które musialem wymienic bo auto zapalało juz w zimie jak stary robur ( całe 1000 zł z ustawieniem )to chyba najtaniej i najefektywniej wykonana modyfikacja
programu nie licze bo to tylko moja praca
kazde kolejne urywanie 0,5 do 1 sek to wydatki rzedu 5-10 tys w góre
piszesz o wtryskach ake i czy iveco?
masz lzejsze duzo auto wiec 180 ps moze wystarczyc by rwac lepiej a jak ma sz 4x4 tododatkowo start lepszy
ja pomiary wykonywałem akcelerometrem nie licznikiem bo 100 na liczniku to ok 90 km/h
mam pompe ake 3 tłoczkowa w idealnym stanie sam rozebrałem i złozyłem przez co spierd.... poczatek tłoczenia :grin:
myslisz ze moznaby zarzucic bebechy na elektronike akn?



marstr993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt paź 20, 2015 20:26

Chiptuning 2.5 TDI v6 - blokada pompy

Post autor: marstr993 » śr paź 21, 2015 17:33

Spawacz jak ogarnąć tą pompe jak pozbyć sie tej blokady



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości