Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wroclawianin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 28, 2014 13:37

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Post autor: wroclawianin » śr wrz 10, 2014 01:26

Witam, jestem tutaj nowym użytkownikiem forum.
Mam problem z opadającym przednim prawym kołem. Gdy podniosę auto lewarkiem, postawię je na podstawce, zdejmę koło, wahacz opada tak, że nie mogę potem założyć z powrotem koła. Muszę wtedy podnieść lewarkiem wahacz, żeby koło luźno wlazło na swoje miejsce(tj. między ziemią a tarczą). Podejrzewam, że może być to wina tulei zaznaczonej na czerwono.Obrazek
Jeśli dobrze to zdiagnozowałem, to jak powinienem się za to zabrać.
Druga sprawa to piszczący pasek wieloklinowy. Jest maksymalnie naciągnięty, lecz gdy jest zimny silnik,(pasek) dźwięk jest bardzo brutalny dla ucha. Gdy silnik chwilę pochodzi, pasek się nagrzewa i piszczenie ustaję, co może być tego przyczyną?



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Post autor: ciachotdi » czw wrz 11, 2014 14:46

Za nisko podnosisz auto dlatego masz problem czy to wina tulei raczej nie gdyż widać na zdjęciu że jej coś zostało i nie jest na maxa oberwana.
wroclawianin pisze:Druga sprawa to piszczący pasek wieloklinowy
Po pierwsze sprawdź koło pasowe czy się nie kiwa na boki podczas pracy silnika, po drugie polej pasek wodą (bądź psiknij plakiem) jak ustąpi będzie to raczej wina wyjechanego paska bądź koła pasowego. Dobrze wymienić obie rzeczy odrazu.


Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
tylu idiotów

orel11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: ndz wrz 15, 2013 21:09
Lokalizacja: WLKP

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Post autor: orel11 » czw wrz 11, 2014 18:12

A gdzie Ty masz stabilizator?Chyba ,że nie wszystkie golfy miały ,ale w td raczej powienien być.To też jest wina tego ,że koło za nisko opada podczas podnoszenia auta.A po drugie jak kolega wyżej napisał ,za nisko auto podnosisz.



wroclawianin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 28, 2014 13:37

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Post autor: wroclawianin » czw wrz 11, 2014 20:15

Jeśli chodzi o pasek, to koła się nie kiwają, podczas pracy silnika jak i przy wyłączonym i zdjętym pasku. Psiknąłem wd-40 na pasek i koła wieczorem, poczekałem aż troszkę odparuje i uruchomiłem silnik. Pisk trochę ucichł, lecz rano było to samo, pisk. Ale silnik pochodził 2-3 minuty, i pisk ucichł.
Jeśli chodzi o podnoszenie auta, to faktycznie macie rację, może trochę za nisko podnoszę.



Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Post autor: areczek0000000 » czw wrz 11, 2014 20:53

niestety nie tylko pasek się zużywa i trzeba go wymienić,ale koła pasowe też w końcu ulegają zużyciu.


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Post autor: Michał_1977 » pt wrz 12, 2014 07:24

wroclawianin pisze:Podejrzewam, że może być to wina tulei zaznaczonej na czerwono.
A ja podejrzewam,że jak koło opada za nisko,to nie tuleja za to odpowiada,tylko brak talerzyka na McPhersonie nad kielichem pod maską :bajer:
wroclawianin pisze:pasek się nagrzewa i piszczenie ustaję, co może być tego przyczyną?
To że świece żarowe już nie grzeją i jest mniejsze zużycie prądu,a tym samym-alternator nie stawia już takiego oporu,a świece grzeją dużo dłużej niż ich kontrolka przed odpaleniem.
Druga sprawa-trzeba się przyjrzeć dużemu kołu pasowemu,czy nie chwieje się na boki.Jeśli tak,to trzeba to jak najszybciej zrobić.Poszukaj tematu o gibającym się kole pasowym i ewentualnych skutkach.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

wroclawianin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 28, 2014 13:37

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Post autor: wroclawianin » pt wrz 12, 2014 15:43

Koło pasowe nie chwieje się, jedynie wibracje silnika wpływają na jego ruch, nie jest on jakiś wielki. Wibracje silnika nim trzęsą, ale trzęsienie to jest równie z trzęsieniem silnika. Kilka dni temu, rano miałem zaparowanie szyby, włączyłem ogrzewanie tylnej i wtedy pasek strzelił. Więc to może alternator stawia właśnie za duży opór? Chodź jego koło kręci się wręcz idealnie, nie czuć w jego pracy nic niepokojącego.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Golf 3 1,9 TD wymiana tulei wachacza.

Post autor: Michał_1977 » sob wrz 13, 2014 07:53

wroclawianin pisze:Więc to może alternator stawia właśnie za duży opór? Chodź jego koło kręci się wręcz idealnie, nie czuć w jego pracy nic niepokojącego.
Przeczytaj ze zrozumieniem mojego poprzedniego posta.
Alternator stawia opór,gdy produkuje dużo prądu.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości