Obrotyt a hamulce co to może być?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Obrotyt a hamulce co to może być?

Post autor: pepo7 » czw wrz 14, 2006 17:33

Witam ! kolejny raz mój VW mnie dobija - chodzi o to , że od jakiegoś czasu dziwnie pracuje silnik tzn. obroty są raz wysokie a raz tak niskie , że trzepie całym autem , dzisiaj doszlo jeszcze nowe zjawisko( tj. dzisiaj bardziej było odczuwalne) po wciśnięciu hamulca obroty malały bo wiadomo więcej prądu pobierał itd. ale kiedy puszczałem pedał hamulca obroty wzrastały znacznie a nastepnie ponownie byly niskiei,targało autem co to może być czy serwo ma wpływ na obroty ? ostatnio w ogole jest jakiś słaby pali sporo na 28 litr. LPG 165 km. w mieącie przy silniku 1.3 gaźnik 2E (lpg + Pb) benzyne tez łyka a było w miare OK !??
Wpakowałem ostatnio sporo kaski OC i amorki przednie , naprawa zawieszenia tuleje wahaczea itd. w tydzień 900 zł .i teraz taki policzek co zrobić z tym ????
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:11 przez pepo7, łącznie zmieniany 1 raz.


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw wrz 14, 2006 17:36

oczywiście ze swrwo ma wpływ na obroty zwłaszcza ja Ci ssie lewe powietrze



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw wrz 14, 2006 17:39

pepo7 pisze: czy serwo ma wpływ na obroty
tak, jezeli jest nieszczelne to bedzie silnik poprzez nie zasysał fałszywe powietrze i obroty bedą skakały


:-k ...

pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » czw wrz 14, 2006 17:43

A jak to sprawdzić w warunkach domowych ??


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw wrz 14, 2006 17:46

albo padło Ci serwo albo masz uszkodzony zaworek zwrotny na przewodzie od serwa do kolektora ssącego

[ Dodano: 14 Wrz 2006 17:48 ]
ale najpierw sprawdz sobie ten zaworek



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw wrz 14, 2006 17:51

pepo7 pisze:A jak to sprawdzić w warunkach domowych ??
zdejmi wąż od serwa i go zaslep i patrz co sie bedzie działo -- czy obroty sie wyrównają, ale musisz mieć pewność ze wąż jest szczelny


:-k ...

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw wrz 14, 2006 17:54

obroty obrotami powiedz jaki masz hamulec skok pedału hamulca zmienił się ? jest twardy ?idzie w podłogę ? czy bez zmian ? to tyle jesli chodzi o serwo! gdyby było coś nie tak ,.powiedz mi jedno czy masz w tym modelu sondę lambda? i wszystko się zaraz wyjaśni



pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » czw wrz 14, 2006 18:03

Z tego co wiem to raczej sondy nie mam tak wyczytałem z oznaczenia silnika ,,2G" zresztą na forum jest taka rozpiska i mam tylko kata. A pedał raz jest twardy a raz miękki .,, Kocham" tego złoma , ale ostatnio daje mi się we znaki i jak tak dalej będzie to przestanie mnie być na niego stać .


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » czw wrz 14, 2006 18:08

pepo7 pisze: A pedał raz jest twardy a raz miękki .,,
to by wskazywało na uszkodzenie "serwa"
zrób kontrole serwa :: przy zatrzymanym silniku nacicni kilkakrotnie pedał ham. i przytrzymaj go w najnizszym połozeniu, odpal silnik - pedwł powinien jeszcze troche zejśc w dół - sprawne serwo, gdy tak se nie dzieje - to jest kilka przyczyn takiego stanu : nieszczelu wąż od kolektora ssącego do serwa, uszkodzony zawór zwrotny na węzu podcisnieniowym, uszkodzony pierścień uszczelniający pomiedzy pompą a serwem lub uszkodzona membrana serwa


:-k ...

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw wrz 14, 2006 18:22

pepo7 pisze:. A pedał raz jest twardy a raz miękki .,,
to juz inna sprawa !!!tak to sa objawy niesprawnego serwa może ssamo serwo jest sprawne !ale wąż podciśnienia ma nie domagania :bigok:



pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » czw wrz 14, 2006 18:58

Dzięki panowie jutro sprawdzę sobie to o czy pisaliście i zapewne kolejne koszty trzeba będzie ponieść . Pozdrawiam !!!

P.S I jeszcze jedno kiedy wciskam pedal to piszczy przy wciskaniu myślałem , że to na pedale , alle nie bo popryskałem smarem w sprayu i nic to nie dało pisze o tym bo może to też ma znaczenie .

[ Dodano: Pią Wrz 15, 2006 17:10 ]
Dzisiaj sprawdzałem po odpaleniu pedał poszedł w dół wiec serwo raczej dobre zostaje ten waz tylko czy to mozna kupic nowe czy tylko uzywka (jutro zdejme waz i zobacze co sie stanie )a jak sie ten waz wyciaga z serwa ?


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt wrz 15, 2006 19:41

rozepnij go koło zaworu zwrotnego , pasuje go podgrzać suszarką lub opalarką delikatnie i nie zapomnij go zakorkować bo silnik będzie brał lewe powietrze



pepo7
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: ndz paź 30, 2005 16:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: pepo7 » ndz wrz 17, 2006 18:19

Wczoraj był test wypiołem z kolektora serwo nie wspomagało hamulec twardy po podłączeniu jest pedał OK ! ale obroty mogą też wariowac od podpory gaźnika więc tylko zostaje zaworek do sprawdzenia i podpora > może bede miał nowy zaworek wtedy zobacze co dalej .


lubie wiedziec co mam i czym jadę
GG 6546710
GOLFIK MK III 1.8 ADZ + LPG
Passata B5 1.6 AHL+LPG

kawowy19
Forum Master
Forum Master
Posty: 1147
Rejestracja: pt sty 20, 2006 20:13
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: kawowy19 » ndz wrz 17, 2006 19:02

ja u siebie miałem własnie nieszczelną podstawke gaźnika
wymieniłem i jest super - wskazówka na obrotku jak przybita gwoździem :P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 375 gości