Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
Witam.
Pacjent: VW Bora / 1.9 TDI / PD / 115PS / 2000rok.
Problem zaczal sie w sobote, zostal wyczyszczony (038131501E - zawór recyrkulacji spalin), wszystko bylo wporzadku do jakiś 3-4km gdzie slyszalem ze świszczy i gwiżdze Turbo dosc mocno od 1700obr/m.
Dzis rano (wczoraj auto nie ruszane) chcac do pracy jadac odpalam samochod wszystko niby OK pochodzil sam 1m a pozniej zaczal wariowac, bialy dym z rury smiardzialo na dieselka i go zgasilem, wiec wczoraj juz zostala zamowiona nowa czesc ta ktora czyscilem, wymienilem dzis i po 5minutach sie "odetkal" i nie dymiło na bialo... czyszczone bylo tak jak na forum pokazane...
Samochodzik pochodzil tak aby zagrzal sie do 70stopni i ruszylem, "teraz zacznie sie bajka"
Jedynka ruszam i turbo tak jakby zatkane i po chwili BUT ! z rury CZARNO !
Dwójka - turbo normalnie zero czarnego z rury
Trójka - znowu takie jakby zatkanie i po chwili BUT i czarno z RURY !
i tak dalej i tak dalej...
ale zauwazylem ze jak odpalilem auto normalnie szlo do 140-160 km/h dalej juz nie moglem...
lecz po postoju malym jakies 4minuty nawet na wlaczonym silniku potem sie wlaczylo max do 110 - 130km/h !
i od czasu do czasu jak tym drugim razem slychac bylo świst turbo i to dość spory....
jutro sprawdze stan oleju, nigdzie nie ruszam sie autem. !
na VAGu nic nie pokazuje
prosze o pomoc bo turbinka dosc droga w Germani ;D
Pacjent: VW Bora / 1.9 TDI / PD / 115PS / 2000rok.
Problem zaczal sie w sobote, zostal wyczyszczony (038131501E - zawór recyrkulacji spalin), wszystko bylo wporzadku do jakiś 3-4km gdzie slyszalem ze świszczy i gwiżdze Turbo dosc mocno od 1700obr/m.
Dzis rano (wczoraj auto nie ruszane) chcac do pracy jadac odpalam samochod wszystko niby OK pochodzil sam 1m a pozniej zaczal wariowac, bialy dym z rury smiardzialo na dieselka i go zgasilem, wiec wczoraj juz zostala zamowiona nowa czesc ta ktora czyscilem, wymienilem dzis i po 5minutach sie "odetkal" i nie dymiło na bialo... czyszczone bylo tak jak na forum pokazane...
Samochodzik pochodzil tak aby zagrzal sie do 70stopni i ruszylem, "teraz zacznie sie bajka"
Jedynka ruszam i turbo tak jakby zatkane i po chwili BUT ! z rury CZARNO !
Dwójka - turbo normalnie zero czarnego z rury
Trójka - znowu takie jakby zatkanie i po chwili BUT i czarno z RURY !
i tak dalej i tak dalej...
ale zauwazylem ze jak odpalilem auto normalnie szlo do 140-160 km/h dalej juz nie moglem...
lecz po postoju malym jakies 4minuty nawet na wlaczonym silniku potem sie wlaczylo max do 110 - 130km/h !
i od czasu do czasu jak tym drugim razem slychac bylo świst turbo i to dość spory....
jutro sprawdze stan oleju, nigdzie nie ruszam sie autem. !
na VAGu nic nie pokazuje
prosze o pomoc bo turbinka dosc droga w Germani ;D
VW Bora Kombii / 2000 / 1,9TDI / 115KM / AJM
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
Sprawdź czy masz szczelny układ doładowania.
Jak masz dostęp do vaga to zrób logi.
003bs
011 dynamiczny
003.011 dynamiczny
Wygląda jak by się EGR podwieszał, ewentualnie może też być nieszczelny układ doładowania.
Jak masz dostęp do vaga to zrób logi.
003bs
011 dynamiczny
003.011 dynamiczny
Wygląda jak by się EGR podwieszał, ewentualnie może też być nieszczelny układ doładowania.
Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
Sprawdzone wężyki wszystkie jeden wymienilem gdyz byl pekniety a i tak dalej to samo.
Zauwazylem ze pierwsze 5/7 minut jak chodzi na wolnych obrotach to probuje wydusic z siebie wszystkie spaliny, lecz pozniej jak juz temperatura silnika wzrasta i zatrzymuje sie na <90stopniach to ustaje kopcenie na BIALO ! = moj znajomy twierdzi ze to moze byc uszczelka pod glowica ale po pierwsze, plynu w zbiorniuczku nie ubywa ani nie przybywa, korek od wlewu oleju nie jest zapaćkany mazią, i nawet para nie idzie z silnika jak wyciagne bagnet lub otworze wlew oleju.
dziś próbowałem znowu pojezdzic autem, za chiny ludowe.... do 1800 dławił sie nie szlo ruszyc budy a jak ruszyłem to slychac bylo turbine ze pracuje i za mna biały dym.
co do LOGow to moj laptop nie da rady bez prądu... bateria padnieta wiec i logi do d*py ;/ !
po uruchomieniu tak jak napisales 003 w BS to zapala sie kontrolka swiec zarowych i widac na VAGu jak sam daje gazu i wylacza EGR jak i wlacza... i wszystko dobrze chodzi nie szarpie i nic... tak samo na bloku nr 011
EDIT: czy moze to byc problem z przepływka ? czytam niektore posty z 2009/2010 roku to ludzie pisza ze to uszczelka ale mi plynu nie ubywa
Zauwazylem ze pierwsze 5/7 minut jak chodzi na wolnych obrotach to probuje wydusic z siebie wszystkie spaliny, lecz pozniej jak juz temperatura silnika wzrasta i zatrzymuje sie na <90stopniach to ustaje kopcenie na BIALO ! = moj znajomy twierdzi ze to moze byc uszczelka pod glowica ale po pierwsze, plynu w zbiorniuczku nie ubywa ani nie przybywa, korek od wlewu oleju nie jest zapaćkany mazią, i nawet para nie idzie z silnika jak wyciagne bagnet lub otworze wlew oleju.
dziś próbowałem znowu pojezdzic autem, za chiny ludowe.... do 1800 dławił sie nie szlo ruszyc budy a jak ruszyłem to slychac bylo turbine ze pracuje i za mna biały dym.
co do LOGow to moj laptop nie da rady bez prądu... bateria padnieta wiec i logi do d*py ;/ !
po uruchomieniu tak jak napisales 003 w BS to zapala sie kontrolka swiec zarowych i widac na VAGu jak sam daje gazu i wylacza EGR jak i wlacza... i wszystko dobrze chodzi nie szarpie i nic... tak samo na bloku nr 011
EDIT: czy moze to byc problem z przepływka ? czytam niektore posty z 2009/2010 roku to ludzie pisza ze to uszczelka ale mi plynu nie ubywa
VW Bora Kombii / 2000 / 1,9TDI / 115KM / AJM
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
Wartości jakie się zmieniają w trybie on /off ?
Bez materiału nikt tu nic nie pomoże, musisz sam diagnozować - wymieniałeś egr i od tego zacznij diagnozę.
Bez materiału nikt tu nic nie pomoże, musisz sam diagnozować - wymieniałeś egr i od tego zacznij diagnozę.
Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
nagralem filmik gdyz tak jak mowilem w jezdzie nie zrobie loga gdyz lapek pada zaraz bez pradu wiec filmik na postoju zrobiony...
" onclick="window.open(this.href);return false;
wymienilem praktycznie wszystkie przewody podcisnienia zostalo kilka ale one sa cale i nie popekane a niektore te juz ktore wymienialem byly spekane.
teraz jedno pytanie, od zaworku N75 ten co sie znajduje zaraz kolo EGR wychodza dwa wezyki, jeden idzie krótki do Gruszki i długi do drugiego zaworku jakiegos, jak je zlaczylem to zawór EGR sie zamknal i zgasil mi auto... czy tak powinno byc ?
" onclick="window.open(this.href);return false;
wymienilem praktycznie wszystkie przewody podcisnienia zostalo kilka ale one sa cale i nie popekane a niektore te juz ktore wymienialem byly spekane.
teraz jedno pytanie, od zaworku N75 ten co sie znajduje zaraz kolo EGR wychodza dwa wezyki, jeden idzie krótki do Gruszki i długi do drugiego zaworku jakiegos, jak je zlaczylem to zawór EGR sie zamknal i zgasil mi auto... czy tak powinno byc ?
VW Bora Kombii / 2000 / 1,9TDI / 115KM / AJM
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
Zacznijmy od tego, że Twój przepływomierz wskazuje jakieś kosmiczne wartości przepływu podczas testu bs - 1250... to przepływ jak turbo dmucha 2500mb..
a w trybie on masz 850 ... czyli tyle ile przepływomierz powinien wskazywać podczas testu dynamicznego kiedy jedziesz z butem w podłodzę na 3/4 biegu.
Więc na początek powiedz mi co to za cudo tam siedzi..
Dwa. Masz mieć trzy zaworki n75 - n18 ( takie same różnica, że n75 ma mieć białą główkę) i n239 z szarą główką z dwoma króćcami - jeśli po podpięciu pod jeden z króćców podciśnienia siłownik zamyka klapę gaszącą, to oznacza tylko tyle, że wężyki są podpięte źle do tego zaworu, zamień je miejscami.
Przy takich wskazaniach przepływu nie ma co się dziwić , że wali dymem z wydechu, skoro od obrotów jałowych przepływ idzie na maxa-.
a w trybie on masz 850 ... czyli tyle ile przepływomierz powinien wskazywać podczas testu dynamicznego kiedy jedziesz z butem w podłodzę na 3/4 biegu.
Więc na początek powiedz mi co to za cudo tam siedzi..
Dwa. Masz mieć trzy zaworki n75 - n18 ( takie same różnica, że n75 ma mieć białą główkę) i n239 z szarą główką z dwoma króćcami - jeśli po podpięciu pod jeden z króćców podciśnienia siłownik zamyka klapę gaszącą, to oznacza tylko tyle, że wężyki są podpięte źle do tego zaworu, zamień je miejscami.
Przy takich wskazaniach przepływu nie ma co się dziwić , że wali dymem z wydechu, skoro od obrotów jałowych przepływ idzie na maxa-.
Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
witam,
czekalem az znajde odpowiednia czesc i znalazlem, od dzialajacego Golfa 4 w dieselku pozyczylem Przepływke ktora niby uszkodzony byla gdyz pozniej pokazywalo mi taki blad na VCDSie, lecz po wlozeniu jej i odpaleniu auta nie ma ani buta a nic ... tak jak bylo tak dziala... lecz juz nie kopci z rury i nie trzesie autem a w VCDSie pokazuje dalej blad przeplywki.
po podlaczeniu starej przeplywki bledu nie ma ale kopci strasznie. teraz w czym jest dalej problem ?
przy nowej przeplywce 130km/h max wiecej nie idzie
" onclick="window.open(this.href);return false;
to zaobserowalem ze jest na filmiku przy probie zrobienia testy na 003
teraz pytanie, kupywac cala przeplywke czy tylko czujnik ?
EDIT !!
wstawilem stara przeplywke i jest odczuwalna roznica w mocy auta jest TURBO dmucha jak trzeba rozpedza sie super ale jak pisalem w pierwszym poscie KOPCI i dlawi sie ... dzis lub jutro przyjdzie mi sam czujnik zobaczymy roznice.
dzis wyczyscilem N75 jak i N18 wszystko poskladane i posklejane
rowniez zrobilem wam tak jak u mnie wyglada podlaczenie podcisnienia
po zobaczeniu dwoch schematów które sa na forum to widac ze mam zle podlaczony element ale tak mialem od poczatku i nie bylo problemow z tym do teraz jak przepływka padła i wskazuje blad na VAGu
czekalem az znajde odpowiednia czesc i znalazlem, od dzialajacego Golfa 4 w dieselku pozyczylem Przepływke ktora niby uszkodzony byla gdyz pozniej pokazywalo mi taki blad na VCDSie, lecz po wlozeniu jej i odpaleniu auta nie ma ani buta a nic ... tak jak bylo tak dziala... lecz juz nie kopci z rury i nie trzesie autem a w VCDSie pokazuje dalej blad przeplywki.
po podlaczeniu starej przeplywki bledu nie ma ale kopci strasznie. teraz w czym jest dalej problem ?
przy nowej przeplywce 130km/h max wiecej nie idzie
" onclick="window.open(this.href);return false;
Procedury serwisowe
Masa powietrza utrzymuje się na jednym stałym poziomie nie zależnie od obrotów i obciążenia
->Uszkodzenie miernika masy powietrza G70 - sprawdzić miernik masy powietrza - w przypadku usterki blok wartości mierzonych wskaże jedną stałą wartość masy powietrza od około 550mg/skok przez cały zakres obrotów i obciążenia
to zaobserowalem ze jest na filmiku przy probie zrobienia testy na 003
teraz pytanie, kupywac cala przeplywke czy tylko czujnik ?
EDIT !!
wstawilem stara przeplywke i jest odczuwalna roznica w mocy auta jest TURBO dmucha jak trzeba rozpedza sie super ale jak pisalem w pierwszym poscie KOPCI i dlawi sie ... dzis lub jutro przyjdzie mi sam czujnik zobaczymy roznice.
dzis wyczyscilem N75 jak i N18 wszystko poskladane i posklejane
rowniez zrobilem wam tak jak u mnie wyglada podlaczenie podcisnienia
po zobaczeniu dwoch schematów które sa na forum to widac ze mam zle podlaczony element ale tak mialem od poczatku i nie bylo problemow z tym do teraz jak przepływka padła i wskazuje blad na VAGu
VW Bora Kombii / 2000 / 1,9TDI / 115KM / AJM
Po wymianie zaworu recyrkulacji spalin brak mocy
Po wymienianie na nowy przepływomierz (nie używany) auto ożyło ... )
wpadlem na autostrade i 190km/h zaliczone !
jeszcze jest tam jeden problem ale nie moge nagrac dzwieku skad to sie bierze ...
temat do zamkniecia ! - dziekuje za rady
wpadlem na autostrade i 190km/h zaliczone !
jeszcze jest tam jeden problem ale nie moge nagrac dzwieku skad to sie bierze ...
temat do zamkniecia ! - dziekuje za rady
VW Bora Kombii / 2000 / 1,9TDI / 115KM / AJM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości