jhosef pisze:Z tego co pamiętam to V10 TDI opiera się na dwóch EDC15, każdy na jeden rząd cylindrów...
souler pisze: mówię o standardowych autach typu golf 2, golf 3, ibiza, itp. to są auta popularne i tanie, gdzie części kupujesz w kiosku ruchu
Amen - nic dodać nic ująć ...
souler pisze:swoją drogą jak słyszę ARL to już na wymioty mnie bierze. niewielki ułamek tych silników jeszcze jeździ, a jeszcze mniejszy odsetek ma dobry stan mechaniczny. reszta to trupy.
Ale legendą nadrabia
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation151PS309NmTechno blue metalic
Przepraszam, sterowanie jest na EDC16
W silniku V10 TDI sterownik silnika 1 J623 steruje podstawowymi funkcjami cylindrów 1. rzędu, a sterownik silnika 2 J624 – podstawowymi funkcjami cylindrów 2. rzędu. Funkcje podstawowe to np. sterowanie zaworami pompowtryskiwaczy.Funkcje wspólne dla całego silnika spełnia jeden ze sterowników – np. sterownik 1 J623 steruje pracą wentylatorów chłodnicy po wyłączeniu silnika, a sterownik 2 J624 jest odpowiedzialny za regulację równomierności pracy silnika.
(zaczerpnięte z ssp)
borysek88 pisze:
tu się nie zgodzę, oryginalny silnik Touareg'a 2.5 R5 ma około 170 koni więc dlaczego 1.9 tdi ARl o mocy około 190 KM i dużo wyższym momentem obrotowym ma sobie nie poradzić?
zgadzać się nie musisz ale racji nie masz, jesli patrzysz tylko na suche słupki z cyferkami to gratuluję
look1990 pisze:też ma napęd 4x4, wymiary podobne, a co powiecie na s-klasę s300 z 2.2 cdi: http://auto.moto.pl/samochody/MERCEDES-" onclick="window.open(this.href);return false; ... C+HYBRID/p
Zgoda, tylko spójrz na moment i moc w tym aucie w serii 200PS i 500Nm - co to oznacza, a nic więcej jak to, że konstruktor przewidział spore przeciążenia dla tej jednostki i dał jej odpowiedni zapas mocy na poruszanie tego auta.
ARL pluje 150 i 320Nm w serii - więc te auta dzieli sporo..
To, że coś się da wcisnąć w karoserie i będzie to jeździć to jedno, a drugie to fakt, że to auto później się nie sprzeda ...
To jak byś miał kupić budę Golfa GTI z silnikiem 1.6 czy 1.4 l ...- jeździć jeździ - "tylko".
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation151PS309NmTechno blue metalic
look1990 pisze:też ma napęd 4x4, wymiary podobne, a co powiecie na s-klasę s300 z 2.2 cdi: http://auto.moto.pl/samochody/MERCEDES-" onclick="window.open(this.href);return false; ... C+HYBRID/p
Zgoda, tylko spójrz na moment i moc w tym aucie w serii 200PS i 500Nm - co to oznacza, a nic więcej jak to, że konstruktor przewidział spore przeciążenia dla tej jednostki i dał jej odpowiedni zapas mocy na poruszanie tego auta.
ARL pluje 150 i 320Nm w serii - więc te auta dzieli sporo..
To, że coś się da wcisnąć w karoserie i będzie to jeździć to jedno, a drugie to fakt, że to auto później się nie sprzeda ...
To jak byś miał kupić budę Golfa GTI z silnikiem 1.6 czy 1.4 l ...- jeździć jeździ - "tylko".
Tak, tylko, że np gdy ktoś mieszka na wsi, rzadko jedzie w dalsze trasy, a chce mieć taki samochód, ze względu, np na problemy ze wsiadaniem do mniejszych aut w podeszłym wieku czy stan zdrowia wymaga szerokich drzwi, szybko nie jeździ, a ma niezaciekawienie drogi prowadzące do domu i nie potrzebuje "demona mocy", to taki układ mu spasuje, znam bardzo wiele takich osób, które nie kupują tego auta tylko ze względu na strach o kosztu eksploatacji dużego silnika, natomiast taki 1.9 tdi większość mechaników wielskich ogarnie, zaś 5.0 prawie nikt,a nikt nie będzie jeździł np 60km do Gdańska na diagnostykę komputerową tylko dlatego, że wyskoczył mu jakiś komunikat na tablicy rozdzielczej, a nie każdy przecież musi się na tym znać. Biedni ludzie też mają marzenia i niech je spełniają. Nie każdy swap to druciarstwo, nawet taki jak w tym temacie.
look1990 pisze: Biedni ludzie też mają marzenia i niech je spełniają. Nie każdy swap to druciarstwo, nawet taki jak w tym temacie.
Jak ktoś jest biedny to NIGDY nie powinien kupować aut pokroju Tuarega. Nawet jak będą po 10 k zł. To jest najprostsza droga do utopienia masy kasy a na druta nie wszystko da się zrobić. Tam nawet proste wymiany jak klocki i tarcze kosztują kilka razy tyle co w autach popularnych.
look1990 pisze: Biedni ludzie też mają marzenia i niech je spełniają.
Nikt nikomu nie zabrania spełniania marzeń, staramy się jedynie racjonalnie i rzeczowo podejść do tematu.
Tak ja jhosef napisał, serwis tego auta to też koszty, ubezpieczenie itp- to wszystko trzeba wziąć pod uwagę.
Czy nie lepiej kupić inne auto, tego typu - tańsze, może i starsze, ale "oryginalne", a jednocześnie takie które spełni swoje zadanie.
Każdy ma marzenia- ja też, co z tego, że mnie na jakieś tam auto "stać" skoro jego utrzymanie będzie mnie "przytłaczać", chętnie bym sobie kupił Nisana 350Z - tylko, opłaty i koszty paliwa sprawią, że zamiast się cieszyć z posiadania tego auta, będę przewracał oczami przed dystrybutorem kiedy będzie trzeba tankować.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation151PS309NmTechno blue metalic
TAk jest 2x EDC15. Ale ja bym to inaczej zagral . 2.5 TDI V6 nowszych typow np BDH/G lub BAU , zrobic softa i te 200 z groszem jest i to da rade. 1.9 TDI na wolnych obr nie generuje momentu a ten kloc wazwy w ch... . ARL szy tam ASZ zabijesz moment w tym czolgu. Mozesz pomyslec jeszcze na 2.5 R5 TDI PD z T5 .
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
do tych co krzyczą, że 1.9 tdi 150 ps na serii to za mały motor. Dzisiaj miałem okazję wracać do domu busem vw crafter, przerobionego do wożenia ludzi. Przede mną weszło około 25 osób (18 miejsc siedzących reszta stała) ja wszedłem ostatni to stałem zaraz koło kierowcy. W trakcie powrotu do domu pogadałem sobie trochę z kierowcą, finanlnie nasza rozmowa zeszła na temat samochodu vw crafter. Pomimo 26 osób na pokładzie crafter przyśpieszał całkiem przyzwoicie. Spytałem kierowcy co za silnik siedzi w tym aucie 3.0 tdi czy 2.5 tdi, a on mi powiedział że 2 litry tdi - byłem w szoku, że taki sinik tak dobrze radzi sobie z takim obciążeniem.
borysek88 pisze:do tych co krzyczą, że 1.9 tdi 150 ps na serii to za mały motor.
Równie dobrze możesz porównywać ciągnik rolniczy który ma 40Kw motorek i 1.9 tdi z Golfa, ciągnie dwie przyczepy i przecież jedzie nie a golfem nawet jednej w pół załadowanej nie pociągniesz
Tylko taki bus czy ciągnik są pod swoje przeznaczenie specjalnie konstruowane i obciążenia które przenoszą są z góry wzięte pod uwagę.
Skoro byłeś tak blisko kierowcy to zapewne zauważyłeś jak krótkie przełożenia ma skrzynia takiego busa i jak generowany i w jakim zakresie jest generowany moment obrotowy. Jazda normalnym autem to będzie utrapienie, z elastyczności nic nie skorzystasz bo zabije ją zbyt długa skrzynia w stosunku do masy auta.
Zresztą skoro chcesz tak bardzo, to buduj owy wynalazek, tylko przygotuj sobie kilka tysiaków na mechanikę i elektronikę oraz osprzęt.
Było MK4 1.9 TDI ALH Generation151PS309NmTechno blue metalic
borysek88 pisze:do tych co krzyczą, że 1.9 tdi 150 ps na serii to za mały motor. Dzisiaj miałem okazję wracać do domu busem vw crafter, przerobionego do wożenia ludzi. Przede mną weszło około 25 osób (18 miejsc siedzących reszta stała) ja wszedłem ostatni to stałem zaraz koło kierowcy. W trakcie powrotu do domu pogadałem sobie trochę z kierowcą, finanlnie nasza rozmowa zeszła na temat samochodu vw crafter. Pomimo 26 osób na pokładzie crafter przyśpieszał całkiem przyzwoicie. Spytałem kierowcy co za silnik siedzi w tym aucie 3.0 tdi czy 2.5 tdi, a on mi powiedział że 2 litry tdi - byłem w szoku, że taki sinik tak dobrze radzi sobie z takim obciążeniem.
Ale to jest zupełnie inna sprawa jak producent stworzy takie zestawienie a inna jak ktoś w szopie sobie swapa zrobi.
Taki Crafter ma 6 stopniową skrzynię zestrojoną pod ten silnik i budę. I nie jest przeznaczony do bujniecia się 250 po autostradzie.
borysek88 pisze:
Taki Crafter ma 6 stopniową skrzynię zestrojoną pod ten silnik i budę. I nie jest przeznaczony do bujniecia się 250 po autostradzie.
250 km/h na autostradzie nie jest mi potrzebne
2.5 tdi, taki był również montowany silnik do touarga, a jego dane 174 km i 400Nm
1.9 tdi w serii 150 km i 320 Nm, na robaku 190 km i 400 Nm
tak więc 1.9 Tdi do normalnej jazdy by wystarczyło, dodatkowa moc na chipie tylko do wyprzedzania, (nike nie będzie go na full piłował), pod względem parametrów technicznych nie ma znaczącej różnicy.
ktoś napisze, że silnik 1.9 tdi szybciej zużyje się od 3.0 tdi, zgadzam się ale i szybciej zużyje się jak 5.0 tdi.
dla niedowiarków toyota w 1,9 tdi " onclick="window.open(this.href);return false;
nie próbujcie na siłę bronić się, przyznajcie, że 1.9 tdi wystarczy do normalnej jazdy do touarga