Szarpie jak zimny, szarpie jak ciepły 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpie jak zimny, szarpie jak ciepły 1Z
Witam.
Do rzeczy: Odpalam wrzucam jeden i delikatnie ruszam, dwa delikatnie gaz i jest dalej normalnie - jedzie spokojnie, trzy dodaje delikatnie gazu i szarpie wcisne więcej i po chwili przestaje szarpać. Podobnie jest jak na czwórce spadnie prędkość do około 60-70km/h dodaje delikatnie gazu - szarpie. Czy to jest normalne??? Wcześniej tak nie było, te objawy nie występowały. Zrobiłem nim jakieś 35tyś km. A i jeszcze jedno jak przejedzie kilka kilometrów to jakby ustawało szarpanie np. na czwórce przy 65km/h, choć nie zawsze.
Pytanie moje czy ktoś wie co to może być???Co już ma dosyć, może to kwestia tylko regulacji? Był podpięty pod VAG-a ale nie pokazał błędów.
Pozdrawiam
Do rzeczy: Odpalam wrzucam jeden i delikatnie ruszam, dwa delikatnie gaz i jest dalej normalnie - jedzie spokojnie, trzy dodaje delikatnie gazu i szarpie wcisne więcej i po chwili przestaje szarpać. Podobnie jest jak na czwórce spadnie prędkość do około 60-70km/h dodaje delikatnie gazu - szarpie. Czy to jest normalne??? Wcześniej tak nie było, te objawy nie występowały. Zrobiłem nim jakieś 35tyś km. A i jeszcze jedno jak przejedzie kilka kilometrów to jakby ustawało szarpanie np. na czwórce przy 65km/h, choć nie zawsze.
Pytanie moje czy ktoś wie co to może być???Co już ma dosyć, może to kwestia tylko regulacji? Był podpięty pod VAG-a ale nie pokazał błędów.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob wrz 23, 2006 02:45 przez skubix, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam dokładnie taki sam problem z szarpaniem na zimnym silniku... Zero błędów na Vag-u.... Szarpie tylko jak jest zimny i tylko na czwartym i piątym biegu przy małej prędkości obrotowej silnika. Jak mu się pociśnie więcej gazu to przestaje szarpać... Moim zdaniem jest to nastawnik ale chwilowo mi to nie przeszkadza, poprostu jeżdże na wyższych obrotach czyli nie schodze poniżej 1,8 tyś obrotów po zmianie biegu
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 853
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
- Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
- Kontakt:
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Szarpie jak zimny 1Z
rozumiem ze filtr paliwa jest czysty, i nie leca pecherzyki powietrza z tej przezroczystej rurki idacej z filtra do pompy,skubix pisze:Witam.
Do rzeczy: Odpalam wrzucam jeden i delikatnie ruszam, dwa delikatnie gaz i jest dalej normalnie - jedzie spokojnie, trzy dodaje delikatnie gazu i szarpie wcisne więcej i po chwili przestaje szarpać. Podobnie jest jak na czwórce spadnie prędkość do około 60-70km/h dodaje delikatnie gazu - szarpie. Czy to jest normalne??? Wcześniej tak nie było, te objawy nie występowały. Zrobiłem nim jakieś 35tyś km. A i jeszcze jedno jak przejedzie kilka kilometrów to jakby ustawało szarpanie np. na czwórce przy 65km/h, choć nie zawsze.
Pytanie moje czy ktoś wie co to może być???Co już ma dosyć, może to kwestia tylko regulacji? Był podpięty pod VAG-a ale nie pokazał błędów.
Pozdrawiam
zagrzej silnik do ok 80 stopni ustaw v/obr. na poziomie ok 2.5 tys stuknij z wyczuciem we wtrysk sterujacy jezeli podczas stukania silnik przerwie praca lub zaobserwujesz wyrazna zmiane pracy do wymiany bedzie wtrysk sterujacy, poza tym posprawdzaj kable biegnace do w/w wtrysku i kostki, jak nie pomoze szukaj na forum tematu pt: "nastawnik"
To odpada filtr świerzutki choć kto wie co na naszych CPN-ach sprzedają. To drugie na 100% też odpada.filtr paliwa jest czysty, i nie leca pecherzyki powietrza z tej przezroczystej rurki idacej z filtra do pompy,
Byłem dziś u naszego kolegi Forumowego ADAMM-a i zmienił dawke wtrysku (obniżył) gdyż nie mieściła się w normie. Narazie nie zauważyłem niepokojących objawów pozatym że jakiś mułowaty bardziej się zrobił, no ale postoi noc i rano zobaczymy co to dało.
Ma mi jeszcze przesłać wydruczek z pomiarów to zamieszcze do wglądu.
Pozdro 4all.
Mam to samo w MKIV 1,9 TDI (ASZ). Rano ja jest zimny i nie chcę go kręcić na wysokich i pyrkam sobie na osiedlowej drodze na 2-ce to szarpie. Jak sie rozgrzeje to jest OK, więc traktuję to jako normę w TDI Jak będzie się problem pogłębiał to bedę drążył temat dalej...
[ Dodano: 14 Wrz 2006 20:15 ]
Dodam że VAG, świece OK, filtry powymieniane. ON z BP, więc chyba nie chrzczony
[ Dodano: 14 Wrz 2006 20:15 ]
Dodam że VAG, świece OK, filtry powymieniane. ON z BP, więc chyba nie chrzczony
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
wiec tak:
u Skubixa dwaka paliwa na pompie byla za duza (wartos wskazywana za mala) poniezje 3mg/R (bylo cos ok 2.6) zmienilismy na 3.2 mg/R czyli tak aby miescil sie w normie i dlatego moze odczuwac ze auto sie delikatnie zmulilo
druga sprawa to wartosci mierzone w kanale 013 dawka paliwa na wtryskach.
tam juz bylo gorzej bo warosci powinny sie miescic w granicach -2 a +2 natomiast u Skubixa jest cos ok -3.1 i tu pytanie do znawcow co to oznacza i co z tym fantem zrobic.
dodam tylko ze silnik byl prawidlowo rozgrzany.
u Skubixa dwaka paliwa na pompie byla za duza (wartos wskazywana za mala) poniezje 3mg/R (bylo cos ok 2.6) zmienilismy na 3.2 mg/R czyli tak aby miescil sie w normie i dlatego moze odczuwac ze auto sie delikatnie zmulilo
druga sprawa to wartosci mierzone w kanale 013 dawka paliwa na wtryskach.
tam juz bylo gorzej bo warosci powinny sie miescic w granicach -2 a +2 natomiast u Skubixa jest cos ok -3.1 i tu pytanie do znawcow co to oznacza i co z tym fantem zrobic.
dodam tylko ze silnik byl prawidlowo rozgrzany.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 873
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
jeszcze jedna sprawa. u Skubixa wartosci w bloku 013 po uruchomieniu auta mieszca sie w normie i maja cos ok - 1.5 ale potem powoli spadaja do wpomianych -3 z kawalkiem
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- leo...
- Gadatliwa bestia
- Posty: 607
- Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
czy robiłeś pomiar przy obrotach biegu jalowego - i przy temperaturze silnika 90 'C ??Adamm pisze:wiec tak:
u Skubixa dwaka paliwa na pompie byla za duza (wartos wskazywana za mala) poniezje 3mg/R (bylo cos ok 2.6) zmienilismy na 3.2 mg/R czyli tak aby miescil sie w normie i dlatego moze odczuwac ze auto sie delikatnie zmulilo
druga sprawa to wartosci mierzone w kanale 013 dawka paliwa na wtryskach.
tam juz bylo gorzej bo warosci powinny sie miescic w granicach -2 a +2 natomiast u Skubixa jest cos ok -3.1 i tu pytanie do znawcow co to oznacza i co z tym fantem zrobic.
dodam tylko ze silnik byl prawidlowo rozgrzany.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
a przeczytales dokladnie co napisalem ??leo... pisze:czy robiłeś pomiar przy obrotach biegu jalowego - i przy temperaturze silnika 90 'C ??
adamm pisze: dodam tylko ze silnik byl prawidlowo rozgrzany.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
A ja mam podobny problem mój golf 3 1,9, 1Y szarpie przy prędkości 50Km/h (i tylko przy tej prędkości) gdy jest zimny i gdy ma 90C. Dzieje sie to na wszystkich biegach najbardziej uciążliwe jest gdy jade w zabudowanym 50 na 3 biegu i jeszcze w dodatku pod góre. Co to może być? Na początku obstawiałem skrzynie biegów, ale potem pojawiło sie huczenie tak jak by łożysko, ale to również może być skrzynia biegów. Dodam ze golf jest z 97r. A i jeszcze jedno gdy szarpi przy 50km/h i wtedy dam na luz to przestaje.
Bede wdzięczny za pomoc.
Bede wdzięczny za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 18 gości