Koło dwumasowe asv-> axr

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

LEEON
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt cze 17, 2008 14:34
Lokalizacja: STW / RZE

Koło dwumasowe asv-> axr

Post autor: LEEON » pt sie 29, 2014 03:52

Witam, chciałbym poruszyć temat doboru koła dwumasowego, mianowicie:
Posiadam Borę 2001r z silnikiem AXR oraz Toledo 1M 2000r (modelowo 2001 - tak kupowałem rozrząd) a silnikiem ASV.
Problem dotyczy tego że, w borze dwumas nadaje sie do wymiany, nie chcę wydawać 1300zł, ponieważ mam sprawny dwumas i sprzęgło od silnika ASV (zmieniałem słupek w Toledo i mi pozostało).
Moje pytanie wynika z faktu ze jestem za granicą i nie mam możliwości fizycznego pomiaru dostepnego zestawu, oraz sprawdzenia vin'u bory. A chciałbym zlecić tą wymianę zanim wrócę.
Pytanie: Znalazłem informacje o kołach 220mm oraz 228mm. Chciałbym ustalić czy ASV po 2000r i axr 2001 mają te same średnice dwumasów? Z katalogu sachs wynika ze w ASV siedzi koło 228mm, co w borze? Oba auta 5 skrzynie.

Troszke wróżenie z fusów - wiem, jednak chciałbym spróbować to wsześniej ustalić.

Proszę o wstrzymanie się od odpowiedzi typu: "wkładaj jednomas", "nie pakuj uzywki" etc. ;)
Pozdrawiam ;)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Koło dwumasowe asv-> axr

Post autor: italiano_83 » pt sie 29, 2014 08:26

Jak wymienisz kompletne sprzęgło czyli - dwumasowe koło zamachowe + tarcza + docisk to wszystko będzie pasować nie ma siły.

Temat przenoszę do odpowiedniego działu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

LEEON
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt cze 17, 2008 14:34
Lokalizacja: STW / RZE

Re: Koło dwumasowe asv-> axr

Post autor: LEEON » pt sie 29, 2014 18:28

Dzieki za odpowiedz, a co ze srednicami zamachow? Sa jakies info np datami, jaka srednica tam siedzi?:)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Koło dwumasowe asv-> axr

Post autor: italiano_83 » pt sie 29, 2014 18:38

Były dwie średnice, ale to nie ma znaczenia jak będziesz przekładał cały komplet dwumas+tarcza + zamach .

Zamiennik sachs ma 220mm i ja mam taki w ALH i ten komplet pasuje do wszystkich 90/110PS i AXR/ATD nawet do Golfa 3 AFN 110PS.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
peter_86
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: wt sie 15, 2006 09:27
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Koło dwumasowe asv-> axr

Post autor: peter_86 » pt sie 29, 2014 19:44

AXR ma sprzegło 228mm



LEEON
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt cze 17, 2008 14:34
Lokalizacja: STW / RZE

Koło dwumasowe asv-> axr

Post autor: LEEON » sob sie 30, 2014 00:06

Panowie dziekuje za rzeczowe odpowiedzi :) oczywiscie zmieniam kpl czyli zamach sprzeglo i docisk(nowy), wiec wszystko "po bozemu" :)

Jeszcze droga komentarza chcialbym poruszyc temat srednic zamachow. Z tego co sie orientuje to zeby kola zamachowego sa sprzegniete z rozrusznikiem (pomijam obecnosc bendixu, bo to teraz nie istotne). Wiec jak to jest ze wkladajac mniejsze/wieksze sprzeglo wciaz zeby pasuja do siebie? :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Koło dwumasowe asv-> axr

Post autor: wesol » sob sie 30, 2014 08:22

sa dwa rodzaje w 1.9 tdi. Jest pod skrzynie 5 biegowa i pod 6 biegową. Te pod piątke to 228 mm ale etka podaje tez wiele rozbieznosci bo i 219 i 225 i 228. Tak naprawde to nie wiem czy ktos zglebial ten fakt do konca i czy sa jakies roznice w zamachach ale chyba nie. Sale tarcze zapewne sa deczko mniejsze i wieksze. Sam sie spotkalem z takim probemem jak zmienialem w T4 2.5 tdi 102 KM zestaw DM na JM z 2.4 D AAB. niby mialo pasowac wszystko a sie okazalo ze 228 nie chciala wejsc na zamach i trzeba bylo tarcze 220 zakladac.
W golfach to chyba 228 wchodzi do wszystkich 5 biegowych choc mozliwe ze do AGR i ALH zakladali w fabryce 220.
tam gdzie jest skryznia 6 biegowa tam jest sprzeglo 240 mm. Co do roznic w zamachach tych dwumas to owszem jest wiekszy do 240 mm sorzegla ale roznica w srednicy wieńca zebatego na zamachy 240 a 228 to zaledwie 6 mm na sredncy czyli przykladajac dwa wience do siebie to na strone zaledwie 3mm i prawie tego nie widać. MAm chyba ze dwie dwumasy w piwnicy pod 240 mm i wieniec od takeigo dwumasu a takze zestaw jednomasowy pod skrzynie 5 biegowa czyli 228 mm. w razie watpliwosci moge porobic jakies fotki.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

LEEON
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: wt cze 17, 2008 14:34
Lokalizacja: STW / RZE

Koło dwumasowe asv-> axr

Post autor: LEEON » ndz sie 31, 2014 20:59

wesol, wszystko zrozumiale :) dziekuje za odpowiedz. Mysle ze moglbys wrzucic jakies zdjecie porownawcze, dla potomnych:) pozdrawiam !:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości