[mk3] Odcięcie pompy paliwa-przez przekaźnik czy przełącznik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
owsikk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:37
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Post autor: owsikk » ndz wrz 10, 2006 00:16

A to (+)
Jak odwrotnie podepniesz to od razu się włączy z zapłonem.
A ten pstryczek jakiś skromny. Czym mniejszy tym lepiej bo łatwiej ukryć.
Zamiast pstryczka możesz dać też kontaktron (to takie coś że załączy przekaźnik jak magnes dostawisz) linka dał już ktoś wcześniej http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49282



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » pn wrz 11, 2006 13:58

uu :( nie ma już tego posta. widziałem go wcześniej było też coś z diodą żeby sie ten kontaktron szybko sie nie przetyrał.jeśli ktoś ściagał rysunek z tamtego tematu to wklejcie go tu jak można.
pozdro. :cool:


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
owsikk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:37
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Post autor: owsikk » pn wrz 11, 2006 14:46

Prosze :)

[ Dodano: Pon Wrz 11, 2006 14:59 ]
Upsik, cosik sie nie załączyło :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » śr wrz 13, 2006 00:29

yy hmm.co to jest za minus przy B ?? :shock: mam z A(+) podłączyć do B(-) ?? sugeruje ze ten rysunek jest chyba błędny :?


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
grzes900
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pn paź 17, 2005 16:10
Lokalizacja: chorzow/ruda slaska
Kontakt:

Post autor: grzes900 » śr wrz 13, 2006 03:15

witam. wg schematu oznaczenia A i B to jest przewod na ktorym masz zrobic przerwe, czyli przerywasz przewod wstawiajac tam przekaznik i puzniej robisz obwod. obstawiam za wstawieniem tam raczej przekaznika a nie zwyklego wylacznika ( z czasem zwykly wylacznik staje sie uciazliwy) a przekaznik mozesz wstawic nawet pod panel radia ze bez panela nie odpalisz:) powodzenia


GG

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr wrz 13, 2006 08:42

Panowie mam takie pytanie jezeli TO MA BYĆ DO ODCIĘCIA PALIWA to jak będziecie mieli podtrzymanie przekaznika jezeli zaniknie plus zasilania od sterownika pompy bo przecierz sterownik daje napięcie nie cały czas do pompy tylko chwilowo jak nie ma ciśnienia paliwa a potem wyłącza na chwile jak zaniknie plys to całe urządzonko sie wyłączy i co potem?

[ Dodano: 13 Wrz 2006 08:49 ]
jesli chcecie zrobić takie odcięcie paliwa to wszystko jest dobrze tylko przekaznik powinien mieć dwie pary styków niezaleznych gdzie jedna para ma mostkować przecięty kabel do pompy a druga ma podtrzymac napięcie na cewce przekaznika i plus do tego nalezy brać ze stałego napięcia po kluczyku jeśli sie myle to sorry

[ Dodano: 13 Wrz 2006 08:56 ]
bo jeśli to ma byc do diesla odcięcie zasilania pompy wtryskowej to jest ok



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » śr wrz 13, 2006 17:49

to ja już nie wiem #-o


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
owsikk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:37
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Post autor: owsikk » śr wrz 13, 2006 23:18

Ludziska, rysunek jest OK. Po prostu zaznaczyłem że A to (+) żebyście wiedzieli gdzie jest faza. Jeżeli zamkniecie obwód to przez A-B popłynie prąd. Wtedy jak przystawicie miernik to zarówno na A jak i na B będzie wam pokazywać 12V.
Kiedy obwód jest zamknięty, ze styku B (12V) popłynie prąd RÓWNIEŻ do potencjału niższego, czyli na mase, powodtrzymując przekaźnik.

Mam benzyniaka. Sprawdzałem kilkakrotnie na różnych kombinacjach (zapalony silnik, na zapłonie itp.) W wiązce pod tylnym siedzeniem znalazłem kabel na którym CAŁY CZAS jest napięcie, a po odcięciu którego pompka sie wyłącza.

[ Dodano: Sro Wrz 13, 2006 23:20 ]
Druga sprawa, zamiast pisać czy to będzie działać czy nie to zmontujcie sobie i sprawdźcie :p



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » czw wrz 14, 2006 00:40

oki thx :partyman:


Lubię gdy murzyn bije w kokos

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » czw wrz 14, 2006 07:44

zamiast przełacznika mozesz uzyc kontaktrona który ukryjesz w miejsce znane tylko tobie i bedzie dziala jak przeciagniesz kolo niego magnesem


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

piotrekkk22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 05, 2006 11:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piotrekkk22 » pt gru 08, 2006 02:57

Witam. Mam pytanie: czy przekaźnik TYP 841 12V 30A posiada funkcję podtrzymania? Kombinuję z podłączeniem do niego przycisku monostabilnego, który by załączył przekaźnik aby obwód został zamknięty na stałe bez koniecznosci ciągłego trzymania przycisku monostabilnego ( odcięcie czarnego przewodu ze stacyjki numer 15 wchodzącego do skrzynki przekaźników). Niestety próbowałem juz chyba wszystkich mozliwych kombinacji podłaczenia przewodów do przekaźnika i za kazdym razem gdy puszcze przycisk obwód zostaje przerwany i przekaźnik nie trzyma. Czy dobry przekaźnik kupiłem? Moze ktoś juz robil takie odcięcie i mógłby sie ze mną podzielic wiedzą jak to ustrojstwo podłączyć? Bedę bardzo wdzięczny...tutaj albo na priv. Pozdrawiam


Piotrek

Awatar użytkownika
owsikk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:37
Lokalizacja: Szydłowiec
Kontakt:

Post autor: owsikk » pt gru 08, 2006 08:41

Hej. Jeżeli dobrze pamiętam to przekaźnik 841 jest z poloneza :>
Ale już dawno z tym nie miałem do czynienia więc pewien nie jestem.
Przekaźnik sam z siebie nie ma funkcji "podtrzymania". Podtrzymanie realizujemy przez takowe oszukanie przekaźnika, tzn. wzbudzenie przyciskiem monostabilnym a juz później on sam ze swojego wyjścia bierze sobie prądzik który przepływa i podtrzymuje cewke pierwotną.
Myślę że dobrze to narysowałem na początku tego wątku. Tamten schemat pasuje praktycznie do każdego rodzaju przekaźników.
Jeżeli sobie nie poradzisz to pisz na do mnie meila. Dobrze by było gdybyś przesłał fotke przekaźnika bo jakoś w necie nie moge znaleść czy rzeczywiście to ten o którym myśle.



piotrekkk22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt maja 05, 2006 11:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: piotrekkk22 » sob gru 16, 2006 01:41

Niestety nadal nie udało mi się dobrze podłączyć tego przekaźnika z przyciskim monostabilnym. Jak trzymam przycisk to obwód jest zamknięty a jak tylko puszcze to obwód otwiera sie i auto się "wyłącza".
Jeśli ktoś zna sie troche na elektryce to proszę o zamieszczenie tutaj lub na priv rysunku który by mi wyjaśnil jak mam to wszystko podlączyc.
Z góry dziękuję.


Piotrek

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » sob gru 16, 2006 18:32

jeśli chcesz zrobić na przekazniku który ma drugą pare styków to da sie zrobić podtrzymanie tylko wtedy musisz mieć dwa przyciski jeden ze stykami zwartymi a drugi ze stykami rozwartymi wtedy przekaznikiem sterujesz wyłącznikiem ze stykami rozwartymi podtrzymanie idzie przez wyłącznik ze stykami zwartymi , a wyłączasz cały układ wyłącznikiem ze stykami zwartymi



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 368 gości